Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Jak wykorzystać czas studiów na wzmocnienie swojej pozycji na rynku pracy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Jak wykorzystać czas studiów na wzmocnienie swojej pozycji na rynku pracy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Biuro Karier
Nauczyciel odpowiedzialny Hanna Zielińska <Hanna.Zielinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 2 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien znać swoje preferencje zawodowe.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie daje uczelnia wyższa jeśli chodzi o przygotowanie się do podjęcia przyszłej pracy zawodowej. Student ma możliwość poznania opinii pracodawców o absolwentach, dowiaduje się o wadze wiedzy praktycznej oraz o możliwościach rozwoju własnego poprzez udział w kołach naukowych oraz podejmując wszelką aktywność studencką tj. praca dorywcza, koła zainteresowań, organizacje studenckie, wyjazdy na stypendia krajowe i zagraniczne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1W czasie zajęć studenci zapoznają się z możliwościami kształcenia poza programem studiów 1. Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? 2. Nauka języków obcych – czy to potrzebne? 3. Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich 4. Rozejrzyj się za praktyką lub stażem 5. Wolontariat 6. Własna działalność gospodarcza 7. Praca stała i dorywcza 8. Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne2
2

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach2
2

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład połączony z pogadanką gdzie poznaje się wiedzę i opinię studentów na wybrane tematy.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Obecność bezwzględna na 2 godz. zajęć (na wykładzie).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_J04_W01
Po odbyciu zajęć student orientuje się jakie są wymagania pracodawców odnośnie absolwentów poszczególnych kierunków, wie jakie kompetencje miękkie pożądane są na rynku pracy, wie jakie możliwości rozwoju własnej osobowości proponuje uczelnia (koła naukowe, organizacje studenckie), wie jak ważne są umiejętności językowe (języki obce).
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_J04_U01
Student umie ocenić potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o absolwentów wyższej uczelni.
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_J04_K01
Student uzyskuje kompetencje społeczne dzięki którym będzie odpowiedzialny za pracę własną oraz w grupie. Umiejętność oceny potrzeb na rynku pracy.
C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_J04_W01
Po odbyciu zajęć student orientuje się jakie są wymagania pracodawców odnośnie absolwentów poszczególnych kierunków, wie jakie kompetencje miękkie pożądane są na rynku pracy, wie jakie możliwości rozwoju własnej osobowości proponuje uczelnia (koła naukowe, organizacje studenckie), wie jak ważne są umiejętności językowe (języki obce).
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_J04_U01
Student umie ocenić potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o absolwentów wyższej uczelni.
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_J04_K01
Student uzyskuje kompetencje społeczne dzięki którym będzie odpowiedzialny za pracę własną oraz w grupie. Umiejętność oceny potrzeb na rynku pracy.
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Doradcy zawodowi Biura Karier Politechniki Krakowskiej i Centrum Karier Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie; Monika Domańska i in., Inżynier na rynku pracy, Brak inf., Kraków, 2003, ISBN 83-909448-9, Publikacja powstała przy wsparciu finansowym MGPiPS w ramach programu Pierwsza Praca
  2. Magdalena Polczyk, Jak i gdzie skutecznie szukać pracy?, Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., Warszawa, 2007, ISBN 978-83-7526-405-0
  3. Red. naczelny Karol Kołowski, Strefa inżyniera, NET Portal, Łomża, 2015, 1, Przewodnik dla studentów politechnik
  4. Red. naczelny Iga Pazio, Przewodnik pracodawcy 2013/2014, Grupa Pracuj Solutions Sp. z o. o., Warszawa, 2013, ISSN 1734-5014

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1W czasie zajęć studenci zapoznają się z możliwościami kształcenia poza programem studiów 1. Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? 2. Nauka języków obcych – czy to potrzebne? 3. Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich 4. Rozejrzyj się za praktyką lub stażem 5. Wolontariat 6. Własna działalność gospodarcza 7. Praca stała i dorywcza 8. Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne2
2

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach2
2
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_J04_W01Po odbyciu zajęć student orientuje się jakie są wymagania pracodawców odnośnie absolwentów poszczególnych kierunków, wie jakie kompetencje miękkie pożądane są na rynku pracy, wie jakie możliwości rozwoju własnej osobowości proponuje uczelnia (koła naukowe, organizacje studenckie), wie jak ważne są umiejętności językowe (języki obce).
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie daje uczelnia wyższa jeśli chodzi o przygotowanie się do podjęcia przyszłej pracy zawodowej. Student ma możliwość poznania opinii pracodawców o absolwentach, dowiaduje się o wadze wiedzy praktycznej oraz o możliwościach rozwoju własnego poprzez udział w kołach naukowych oraz podejmując wszelką aktywność studencką tj. praca dorywcza, koła zainteresowań, organizacje studenckie, wyjazdy na stypendia krajowe i zagraniczne.
Treści programoweT-W-1W czasie zajęć studenci zapoznają się z możliwościami kształcenia poza programem studiów 1. Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? 2. Nauka języków obcych – czy to potrzebne? 3. Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich 4. Rozejrzyj się za praktyką lub stażem 5. Wolontariat 6. Własna działalność gospodarcza 7. Praca stała i dorywcza 8. Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne
Metody nauczaniaM-1Wykład połączony z pogadanką gdzie poznaje się wiedzę i opinię studentów na wybrane tematy.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obecność bezwzględna na 2 godz. zajęć (na wykładzie).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_J04_U01Student umie ocenić potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o absolwentów wyższej uczelni.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie daje uczelnia wyższa jeśli chodzi o przygotowanie się do podjęcia przyszłej pracy zawodowej. Student ma możliwość poznania opinii pracodawców o absolwentach, dowiaduje się o wadze wiedzy praktycznej oraz o możliwościach rozwoju własnego poprzez udział w kołach naukowych oraz podejmując wszelką aktywność studencką tj. praca dorywcza, koła zainteresowań, organizacje studenckie, wyjazdy na stypendia krajowe i zagraniczne.
Treści programoweT-W-1W czasie zajęć studenci zapoznają się z możliwościami kształcenia poza programem studiów 1. Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? 2. Nauka języków obcych – czy to potrzebne? 3. Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich 4. Rozejrzyj się za praktyką lub stażem 5. Wolontariat 6. Własna działalność gospodarcza 7. Praca stała i dorywcza 8. Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne
Metody nauczaniaM-1Wykład połączony z pogadanką gdzie poznaje się wiedzę i opinię studentów na wybrane tematy.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obecność bezwzględna na 2 godz. zajęć (na wykładzie).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_J04_K01Student uzyskuje kompetencje społeczne dzięki którym będzie odpowiedzialny za pracę własną oraz w grupie. Umiejętność oceny potrzeb na rynku pracy.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie daje uczelnia wyższa jeśli chodzi o przygotowanie się do podjęcia przyszłej pracy zawodowej. Student ma możliwość poznania opinii pracodawców o absolwentach, dowiaduje się o wadze wiedzy praktycznej oraz o możliwościach rozwoju własnego poprzez udział w kołach naukowych oraz podejmując wszelką aktywność studencką tj. praca dorywcza, koła zainteresowań, organizacje studenckie, wyjazdy na stypendia krajowe i zagraniczne.
Treści programoweT-W-1W czasie zajęć studenci zapoznają się z możliwościami kształcenia poza programem studiów 1. Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? 2. Nauka języków obcych – czy to potrzebne? 3. Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich 4. Rozejrzyj się za praktyką lub stażem 5. Wolontariat 6. Własna działalność gospodarcza 7. Praca stała i dorywcza 8. Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne
Metody nauczaniaM-1Wykład połączony z pogadanką gdzie poznaje się wiedzę i opinię studentów na wybrane tematy.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obecność bezwzględna na 2 godz. zajęć (na wykładzie).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0