Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (S1)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność diagnostyka i urządzenia mechatroniczne pojazdów samochodowych
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Alexander Balitskii <Aleksander.Balicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>, Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu materiałow kontrukcyjnych, konstrukcji maszyn i urządzeń technologicznych, systemów CAD/CAM, metrologii technicznej, obróbki ubytkowej, technologii maszyn i spajania, programowania obrabiarek CNC, zintegrowanych systemów wytwórczych, jakości produkcji i sterowania procesami wytwórczymi.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności samodzielnego rowiązywania zagadnień z obszaru materiałow, konstrukcji, technologii, badań maszyn, urządzeń i procesów, eksploatacji maszyn i pojazdów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Przedstawienie i omówienie tematu pracy, który powinien być z obszaru materiałów, konstrukcji, technologii, metrologii, automatyzacji, eksploatacji maszyn, urządzeń i pojazdów, badań maszyn i procesów przy wykorzystaniu komputerowych programów wspomagających. Przedstawienie zakresu i formy pracy dyplomowej. Praca powinna zawierać: wyraźne określenie problemu, cel i zakres pracy, opis sposobu rozwiązania problemu (zastosowane metody, techniki, narzędzia badawcze), odniesienia do literatury.2
A-PD-2Realizacja pracy.388
A-PD-3Przygotowanie prezentacji pracy.28
A-PD-4Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.18
A-PD-5Egzamin dyplomowy2
A-PD-6Konsultacje12
A-PD-7Przedstawienie i omówienie tematu pracy, który powinien być z obszaru materiałów, konstrukcji, technologii, metrologii, automatyzacji, eksploatacji maszyn, urządzeń i pojazdów, badań maszyn i procesów przy wykorzystaniu komputerowych programów wspomagających. Przedstawienie zakresu i formy pracy dyplomowej. Praca powinna zawierać: wyraźne określenie problemu, cel i zakres pracy, opis sposobu rozwiązania problemu (zastosowane metody, techniki, narzędzia badawcze), odniesienia do literatury.2
452

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda praktyczna polegająca na samodzielnym opracowaniu przez studenta pracy.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena opracowanej pracy.
S-3Ocena formująca: Egzamin dyplomowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_DUM/02_W01
Ma wiedzę do samodzielnego dobierania i rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
T_1A_W26, T_1A_W07, T_1A_W22, T_1A_W25, T_1A_W14, T_1A_W04, T_1A_W05, T_1A_W18, T_1A_W02, T_1A_W03, T_1A_W06, T_1A_W10, T_1A_W11, T_1A_W12, T_1A_W01C-1T-PD-1M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_DUM/02_U01
Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
T_1A_U01, T_1A_U02, T_1A_U03, T_1A_U05, T_1A_U06, T_1A_U07, T_1A_U08, T_1A_U09, T_1A_U10, T_1A_U11, T_1A_U12, T_1A_U13, T_1A_U14, T_1A_U15, T_1A_U16, T_1A_U17, T_1A_U21C-1T-PD-1M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_DUM/02_K01
Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się. Potrafi zaplanować realizację pracy w określonym czasie
T_1A_K01, T_1A_K02, T_1A_K03, T_1A_K04, T_1A_K05, T_1A_K06, T_1A_K07C-1T-PD-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_DUM/02_W01
Ma wiedzę do samodzielnego dobierania i rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
2,0Brak wiedzy podstawowej w obrzarze rozwiązywanego problemu.
3,0Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ma ugruntowaną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ma pogłebioną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Samodzielnie dobierać sposoby i narzędzia dla rozwiązania zagadnienia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_DUM/02_U01
Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
2,0Brak podstawowych umiejętności w zastosowaniu wiedzy w celu rozwiązania problemu.
3,0Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ma pogłębione umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. Potrafi uzasadnić swój sposób rozwiązania problemu i go efektywnie prezentować i bronić.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_DUM/02_K01
Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się. Potrafi zaplanować realizację pracy w określonym czasie
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.

Literatura podstawowa

  1. Hedba M., Janecki J., Tarcie, smarowanie i zużycie części maszyn, WNT, Warszawa, 1972, 376 S.
  2. Chlebus E., Techniki komputerowe CAx w inżynierii produkcji., WNT, Warszawa, 2000
  3. Smalko Zbigniew, Podstawy eksploatacji technicznej pojazdów, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1998, 230 S
  4. Grzesik W., Podstawy skrawania materiałów konstrukcyjnych., WNT, Warszawa, 2010
  5. Legutko Stanisław, Podstawy eksploatacji maszyn i urządzeń, Oficyna Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004, 160 S

Literatura dodatkowa

  1. Czasopismo naukowo techniczne, Archiwum Technologii Maszyn i Automatyzacji, Poznań, 2011
  2. Czasopismo naukowo techniczne, Advances in Manufacturing Science and Technology., Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, 2011
  3. Czasopismo naukowo techniczne, International Journal of Machine Tools & Manufacture, 2011
  4. Czasopismo naukowo techniczne, Biuletyn Instytutu Spawalnictwa, 2011
  5. Czasopismo naukowo techniczne, Przegłąd Spawalnictwa, 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Przedstawienie i omówienie tematu pracy, który powinien być z obszaru materiałów, konstrukcji, technologii, metrologii, automatyzacji, eksploatacji maszyn, urządzeń i pojazdów, badań maszyn i procesów przy wykorzystaniu komputerowych programów wspomagających. Przedstawienie zakresu i formy pracy dyplomowej. Praca powinna zawierać: wyraźne określenie problemu, cel i zakres pracy, opis sposobu rozwiązania problemu (zastosowane metody, techniki, narzędzia badawcze), odniesienia do literatury.2
A-PD-2Realizacja pracy.388
A-PD-3Przygotowanie prezentacji pracy.28
A-PD-4Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.18
A-PD-5Egzamin dyplomowy2
A-PD-6Konsultacje12
A-PD-7Przedstawienie i omówienie tematu pracy, który powinien być z obszaru materiałów, konstrukcji, technologii, metrologii, automatyzacji, eksploatacji maszyn, urządzeń i pojazdów, badań maszyn i procesów przy wykorzystaniu komputerowych programów wspomagających. Przedstawienie zakresu i formy pracy dyplomowej. Praca powinna zawierać: wyraźne określenie problemu, cel i zakres pracy, opis sposobu rozwiązania problemu (zastosowane metody, techniki, narzędzia badawcze), odniesienia do literatury.2
452
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_DUM/02_W01Ma wiedzę do samodzielnego dobierania i rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_W26ma wiedzę dotyczącą gramatyki słownictwa i fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2, oraz podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań
T_1A_W07ma podstawową wiedzę w zakresie podstaw sterowania i automatyki, właściwą w zakresie pojazdów samochodowych
T_1A_W22ma podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w motoryzacji
T_1A_W25zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku TRANSPORT
T_1A_W14orientuje się w obecnym stanie wiedzy i najnowszych tendencjach rozwojowych pojazdów i ich zespołów
T_1A_W04ma wiedzę w zakresie materiałów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym
T_1A_W05ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy środków transportu
T_1A_W18ma podstawową wiedzę w zakresie diagnostyki technicznej pojazdów samochodowych
T_1A_W02ma wiedzę w zakresie fizyki, obejmującą mechanikę, termodynamikę, fizykę ciała stałego, elektryczność i magnetyzm w tym niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w pojazdach samochodowych i ich otoczeniu
T_1A_W03ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę zakresie mechaniki, termodynamiki i elektrotechniki niezbędną do zrozumienia procesów zachodzących w silniku spalinowym, oddziaływań mechanicznych występujących w mechanizmach pojazdów samochodowych, zjawisk i procesów elektrycznych w zespołach pojazdu, oddziaływania otoczenia na pojazd
T_1A_W06ma uporządkowaną wiedzę w zakresie techniki pojazdów budowy i działania źródeł napędu, mechanizmów i podzespołów pojazdów samochodowych
T_1A_W10ma podstawową wiedzę w zakresie metrologii, zna i rozumie metody pomiaru podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy pojazdu, zna metody obliczeniowe oraz narzędzia informatyczne niezbędne do analizy wyników pomiarów i eksperymentu
T_1A_W11zna i rozumie procesy wytwarzania elementów, zna typowe technologie inżynierskie
T_1A_W12zna i rozumie procesy konstruowania i wytwarzania elementów maszyn, w tym pojazdu samochodowego i jego zespołów
T_1A_W01ma wiedzę w zakresie matematyki na poziomie wyższym niezbędnym do ilościowego opisu i analizy problemów oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności samodzielnego rowiązywania zagadnień z obszaru materiałow, konstrukcji, technologii, badań maszyn, urządzeń i procesów, eksploatacji maszyn i pojazdów.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna polegająca na samodzielnym opracowaniu przez studenta pracy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena opracowanej pracy.
S-3Ocena formująca: Egzamin dyplomowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak wiedzy podstawowej w obrzarze rozwiązywanego problemu.
3,0Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ma ugruntowaną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ma pogłebioną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Samodzielnie dobierać sposoby i narzędzia dla rozwiązania zagadnienia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_DUM/02_U01Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie
T_1A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik
T_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji
T_1A_U05posługuje się językami obcymi w stopniu wystarczającym do porozumiewania się i czytania ze zrozumieniem instrukcji obsługi urządzeń, artykułów i podobnych dokumentów technicznych z zakresu transportu, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T_1A_U06potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T_1A_U07potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do analizy i oceny działania pojazdu i jego zespołów
T_1A_U08potrafi dokonać analizy sygnałów stosując techniki analogowe i cyfrowe oraz odpowiednie narzędzia sprzętowe i programowe
T_1A_U09przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
T_1A_U10potrafi porównać rozwiązania projektowe pojazdów i ich elementów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (moc, zużycie paliwa, emisja spalin itp.)
T_1A_U11potrafi posłużyć się właściwie dobranymi narzędziami komputerowego wspomagania projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów pojazdów samochodowych i ich układów
T_1A_U12potrafi posłużyć się odpowiednio dobranymi metodami i urządzeniami do pomiaru podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy pojazdu
T_1A_U13potrafi zaplanować i przeprowadzić pomiary i symulacje oraz wyznaczyć charakterystyki elementów pojazdów samochodowych i ich układów, przedstawić wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji wraz z wyciągnięciem właściwych wniosków
T_1A_U14potrafi zaplanować i przeprowadzić proces diagnozowania i testowania elementów pojazdów samochodowych oraz ich układów
T_1A_U15potrafi sformułować specyfikację prostych procesów logistycznych i systemów transportowych
T_1A_U16potrafi sformułować specyfikację prostych procesów eksploatacyjnych pojazdu
T_1A_U17potrafi zaprojektować proste układy elementy, zespoły i układy pojazdu z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych, ekonomicznych i ekologicznych, używając przy tym właściwych metod, technik i narzędzi
T_1A_U21potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich typowych dla środków transportu i procesu logistycznego oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzie
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności samodzielnego rowiązywania zagadnień z obszaru materiałow, konstrukcji, technologii, badań maszyn, urządzeń i procesów, eksploatacji maszyn i pojazdów.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna polegająca na samodzielnym opracowaniu przez studenta pracy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena opracowanej pracy.
S-3Ocena formująca: Egzamin dyplomowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak podstawowych umiejętności w zastosowaniu wiedzy w celu rozwiązania problemu.
3,0Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ma pogłębione umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. Potrafi uzasadnić swój sposób rozwiązania problemu i go efektywnie prezentować i bronić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_DUM/02_K01Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się. Potrafi zaplanować realizację pracy w określonym czasie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
T_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera transportu, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
T_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
T_1A_K04ma świadomość ważności zachowań profesjonalnych, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
T_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T_1A_K06ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu (np. przez środki masowego przekazu) informacji oraz opinii dotyczących osiągnięć w zakresie transportu i środków transportu oraz innych aspektów działalności inżyniera transportu, potrafi przekazać informacje w sposób powszechnie zrozumiały
T_1A_K07rozumie potrzebę mobilności
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności samodzielnego rowiązywania zagadnień z obszaru materiałow, konstrukcji, technologii, badań maszyn, urządzeń i procesów, eksploatacji maszyn i pojazdów.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna polegająca na samodzielnym opracowaniu przez studenta pracy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena opracowanej pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.