Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C33-1_U01 | Student nabywa umiejętności tworzenia i analizowania modeli systemów zarządzania jakością w transporcie oraz analizy i oceny działalności projakościowej przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie podstaw inżynierii jakości dla obszaru przedsiębiorstw z branzy transportowo-logistycznej opartych o wymagania normy PN-EN ISO 9001:2009. Nabycie umiejętności tworzenia i analizowania modeli zarządzania jakością w transporcie i logistyce. |
---|
C-2 | Poznanie podstaw tworzenia narzędzi i metod z zakresu inżynierii jakości stosowanych w sektorze transportowo-logistycznym. |
C-3 | Poznanie podstaw definiowania i analizy wskaźników jakościowych związanych z realizacją usług transportowych i logistycznych. |
C-4 | Poznanie podstaw tworzenia rozwiązań koncepcyjnych, uwzględniających zastosowanie analizy systemowej i procesowej w inżynierii jakości dla obszaru usług transportowo-logistycznych. |
C-5 | Poznanie podstaw tworzenia dokumentacji systemu zarządzania jakością dla przedsiębiorstw z sektora transportowo-logistycznego. |
Treści programowe | T-W-5 | Zasady tworzenia dokumentacji SZJ |
---|
T-W-1 | Podstawowe elementy Systemu Zarządzania Jakością (SZJ) zgodnie z wymaganiami normy PN EN ISO 9001:2009. |
T-W-2 | Ujęcie procesowe w zarządzaniu jakością. |
T-W-3 | Określanie, ocena i weryfikacja aspektów jakościowych. |
T-W-4 | Podstawy zastosowania analizy systemowej i procesowej w inżynierii jakości. |
T-P-1 | Opracowanie projektu map procesów dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
T-P-2 | Opracowanie projektu rejestru aspektów jakościowych dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
T-P-3 | Opracowanie projektu rejestru wskaźników i parametrów oceny jakościowej dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
T-P-4 | Opracowanie projektu narzędzia QSA (Ocena systemu jakości - Quality System Assesment) dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
T-P-5 | Opracowanie projektu spisu treści i zestawienia procedur SZJ dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
Metody nauczania | M-1 | metoda podająca (wykład informacyjny)
metoda problemowa (wykład problemowy) |
---|
M-2 | Metody praktyczne (metoda projetów) |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena z każdego z projektów tj. mapa procesów, rejestr aspektów jakościowych, rejestr wskaźników i parametrów oceny jakościowej, QSA, spis treści i zestawienie procedur. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne w formie testu:
- obejmującego całość materiału,
- odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie,
- brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nieobecny na wszystkich wykładach. Nie potrafi odpowiedzieć na pytania testowe. |
3,0 | Student obecny na co najmniej połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na mniej niż połowę zadanych zagadnień. |
3,5 | Student uczestniczy w więcej niż połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na co najmniej połowę zadanych pytań. |
4,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem co najmniej połowy wymaganych umiejetności. |
4,5 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem większości wymaganych umiejetności. |
5,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem wszystkich wymaganych umiejetności. |