Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością
Sylabus przedmiotu Symulacja działania firmy produkcyjnej oraz jej optymalizacja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Symulacja działania firmy produkcyjnej oraz jej optymalizacja | ||
Specjalność | Lean management | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mariusz Wojtalik <Mariusz.Wojtalik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu podstaw zarzadzania, w tym zarządzania jakością. |
W-2 | Podstawowa wiedza z zakresu technik wytwarzania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu Lean manufacturing |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami i metodami Lean management |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności posługiwania się narzędziami stosowanymi w Lean management |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Diagnoza stanu obecnego. Projektowanie stanu docelowego. Mapowanie strumienia wartości Symulacja obejmuje działania wszystkich głównych procesów zachodzących w firmach produkcyjnych oraz umożliwia ich optymalizację poprzez wprowadzanie metodyki LEAN | 25 |
25 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i zasady Lean Manufacturing. Siedem typów strat produkcyjnych ich identyfikacja i eliminacja. Definicja przepływu wartości. Przepływ materiałów, informacji, ludzi – jak kluczowe elementy projektowania przepływu wartości. Diagnoza stanu obecnego. Projektowanie stanu docelowego. Mapowanie strumienia wartości | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-P-2 | przygotowanie sprawozdań | 65 |
A-P-3 | studiowanie literatury | 10 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 41 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu |
S-2 | Ocena formująca: Opracowanie i zaliczenie sprawozdania z projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/20_W01 Student uzyskuje wiedzę dotyczącą definiowania strumienia wartości i jego mapowania. Diagnozy stanu obecnego oraz projektowania stanu docelowego. | MAS_10A_W01, MAS_10A_W02, MAS_10A_W03, MAS_10A_W04, MAS_10A_W05 | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/20_U01 Student potrafi dokonać diagnozy stanu obecnego wykorzystując mapowanie strumienia wartości i zaprojektować stan docelowy. | MAS_10A_U02, MAS_10A_U04, MAS_10A_U06 | — | C-3 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/20_K01 Student uzyskuje świadomość potrzeby ciągłego dokształcania siebie i innych w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod w podejmowaniu decyzji, oraz przekazywania informacji o nowych systemach. | MAS_10A_K03 | — | C-2, C-3 | T-W-1, T-P-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/20_W01 Student uzyskuje wiedzę dotyczącą definiowania strumienia wartości i jego mapowania. Diagnozy stanu obecnego oraz projektowania stanu docelowego. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą definiowania strumienia wartości i jego mapowania. Diagnozy stanu obecnego oraz projektowania stanu docelowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/20_U01 Student potrafi dokonać diagnozy stanu obecnego wykorzystując mapowanie strumienia wartości i zaprojektować stan docelowy. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać diagnozy stanu obecnego wykorzystując mapowanie strumienia wartości i zaprojektować stan docelowy prostego systemu wytwarzania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/20_K01 Student uzyskuje świadomość potrzeby ciągłego dokształcania siebie i innych w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod w podejmowaniu decyzji, oraz przekazywania informacji o nowych systemach. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje świadomość potrzeby ciągłego dokształcania siebie i innych w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod w podejmowaniu decyzji, potrafi w związły i zrozumiały sposób zaprezentować zastosowanie poznanych metod. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brzeziński A. i in., Systemy zarządzania przedsiębiorstwem. Techniki Lean Management i Kaizen.Wiedza i Praktyka, ebook