Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S1)
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Cieloszyk <Janusz.Cieloszyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 9,0 | ECTS (formy) | 9,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 30 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza i umiejętnośći nabyte w ramach studiowania kierunku mechanika i budowa maszyn. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem pracy przejściowej jest poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności i samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu studiowanego kierunku. Ważnym celem jest też zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji przyszłej pracy dyplomowej. |
C-2 | Przy realizacji pracy przejściowej student powinien działać w sposób planowy i przemyślany; powinien uświadomić sobie konieczność samodzielnego poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności nabytych w toku studiów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy lub badawczo-eksperymentalny. Opracowywane zagadnienie nie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie, choć może wymagać od studenta twórczego podejścia. W czasie zajęć omawiane i konsultowane są poszczególne projekty. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Konsultacje pracy. | 10 |
A-P-2 | Praca własna studenta niezbędna do zrealizowania pracy. | 260 |
270 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Konsultacje (dyskusja metod i wniosków). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Oceniana jest poprawność realizacji pracy, oryginalność pomysłów i przydatność zastosowanych metod oraz formalna strona pracy (jak w pracach dyplomowych). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C26_W01 Student rozwiązując zadanie postawione w pracy przejściowej porządkuje swoją wiedzę inżynierską w zakresie studiowanego kierunku i poszerza ją o nowe element, zapoznaje się z metodami włściwego planowania zadań. | MBM_1A_W04 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C26_U01 Student nabywa umiejętności rozwiązywania zadań o charakterze inżynierskim. Stosownie do typu realizowanego zadania, nabywa umiejętności planowania i prowadzenia prac projektowych lub badań eksperymentalnych. Opanowuje zasady realizacji i prezentacji opracowań o charakterze projektowym lub doświadczalnym. | MBM_1A_U03, MBM_1A_U05, MBM_1A_U09 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C26_K01 Realizacja pracy wymaga działań przemyślanych i planowych. | MBM_1A_K04 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C26_W01 Student rozwiązując zadanie postawione w pracy przejściowej porządkuje swoją wiedzę inżynierską w zakresie studiowanego kierunku i poszerza ją o nowe element, zapoznaje się z metodami włściwego planowania zadań. | 2,0 | |
3,0 | Praca zrealizowana poprawnie, zgodnie z tematem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Zastosowane metody lub rozwiązania wykraczają poza zakres wiedzy przekazywanej w toku studiów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C26_U01 Student nabywa umiejętności rozwiązywania zadań o charakterze inżynierskim. Stosownie do typu realizowanego zadania, nabywa umiejętności planowania i prowadzenia prac projektowych lub badań eksperymentalnych. Opanowuje zasady realizacji i prezentacji opracowań o charakterze projektowym lub doświadczalnym. | 2,0 | |
3,0 | Praca zrealizowana poprawnie, zgodnie z tematem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | W przcy wykorzystano optymalne metody, oryginalne pomysły lub praca wykracza poza określony wstępnie zakres. Przedstawiony opis nie budzi zastrzeżeń formalnych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C26_K01 Realizacja pracy wymaga działań przemyślanych i planowych. | 2,0 | |
3,0 | Praca zrealizowana poprawnie, zgodnie z tematem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Honczarenko Jerzy, Zygmunt Małgorzata, Poradnik dyplomanta, Wydaw. Uczeln. PS, Szczecin, 2000