Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N1)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki i Podstaw Konstrukcji Maszyn
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Cieloszyk <Janusz.Cieloszyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 30 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 10 7,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętności nabyte w ramach studiowanego kierunku mechanika i budowa maszyn.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą na temat właściwego planowania i wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn.
C-2Ukształtowanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn.
C-3Ukształtowanie wybranych postaw studenta niezbędnych do samodzielnego i zespołowego wykonywania zadań inżynierskich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykonanie opracowania na wybrany temat z zakresy materiału objętego kierunkiem studiów mechanika i budowa maszyn, o chrakterze projektowym lub eksperymentalnym: wybór tematu, plan pracy, przegląd literatury, cel i zakres pracy, metodyka badań, opis badań i ich wyniki (opis prac projektowych i dokumentacja techniczna), opis i analiza wyników badań (prac projektowych), podsumowanie i wnioski. Prezentacja multimedialna pracy.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-P-2Konsultacje pracy.10
A-P-3Praca własna studenta niezbędna do zrealizowania wybranego tematu.190
210

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Klasyczna metoda problemowa.
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z realizacją wybranego tematu pracy przejściowej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Na podstawie oceny wykonanej pracy przejściowej: zgodności treści pracy z tematem, stopnia w jakim zrealizowano założony cel pracy, dokonanego wyboru metodyki i poprawności wykonanych badań lub dokumentacji technicznej, opracowanych wniosków oraz jakości edytorskiej pracy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C29-1_W01
Zapoznanie studentów z wiedzą na temat właściwego planowania i wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn.
MBM_1A_W04C-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C29-1_U01
Ukształtowanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn. Ukształtowanie umiejętności prezentacji wykonanej pracy przejściowej.
MBM_1A_U09, MBM_1A_U03, MBM_1A_U05C-2M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C29-1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość w wyborze odpowiednich metod rozwiązywania wybranych problemów, dbałość o poprawność wykonywanych działań, zdolność do oceny otrzymywanych wyników, zorientowanie na ciągłe poszerzanie własnej wiedzy i umiejętności.
MBM_1A_K04C-3T-P-1M-2S-1

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C29-1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość w wyborze odpowiednich metod rozwiązywania wybranych problemów, dbałość o poprawność wykonywanych działań, zdolność do oceny otrzymywanych wyników, zorientowanie na ciągłe poszerzanie własnej wiedzy i umiejętności.
2,0
3,0Student ma świadomość wyboru odpowiednich metod rozwiązywania wybranych problemów i jest kompetentny w zakresie oceny poprawności wykonywanych działań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J, Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, WUPS, Szczecin, 2000
  2. Braszczyński J., Podstawy badań eksperymentalnych, WN PWN, Warszawa, 1992, i wydania późniejsze

Literatura dodatkowa

  1. "Każdy tytuł" - związany merytorycznie z tematem realizowanej pracy., 2011, Podręczniki, artykuły w czasopismach i inne źródła zawierające treści zwiazane z tematem pracy przejściowej.

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie opracowania na wybrany temat z zakresy materiału objętego kierunkiem studiów mechanika i budowa maszyn, o chrakterze projektowym lub eksperymentalnym: wybór tematu, plan pracy, przegląd literatury, cel i zakres pracy, metodyka badań, opis badań i ich wyniki (opis prac projektowych i dokumentacja techniczna), opis i analiza wyników badań (prac projektowych), podsumowanie i wnioski. Prezentacja multimedialna pracy.10
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-P-2Konsultacje pracy.10
A-P-3Praca własna studenta niezbędna do zrealizowania wybranego tematu.190
210
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C29-1_W01Zapoznanie studentów z wiedzą na temat właściwego planowania i wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn.
Metody nauczaniaM-1Klasyczna metoda problemowa.
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z realizacją wybranego tematu pracy przejściowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na podstawie oceny wykonanej pracy przejściowej: zgodności treści pracy z tematem, stopnia w jakim zrealizowano założony cel pracy, dokonanego wyboru metodyki i poprawności wykonanych badań lub dokumentacji technicznej, opracowanych wniosków oraz jakości edytorskiej pracy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C29-1_U01Ukształtowanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn. Ukształtowanie umiejętności prezentacji wykonanej pracy przejściowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
MBM_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim oraz obcym opracowanie wskazanego problemu z zakresu inżynierii mechanicznej w sposób komunikatywny i dobrze udokumentowany zgodnie z zasadami przyjętymi przy opracowaniu dokumentacji technicznej
MBM_1A_U05ma umiejętność samokształcenia - samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania poznanych zagadnień
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z realizacją wybranego tematu pracy przejściowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na podstawie oceny wykonanej pracy przejściowej: zgodności treści pracy z tematem, stopnia w jakim zrealizowano założony cel pracy, dokonanego wyboru metodyki i poprawności wykonanych badań lub dokumentacji technicznej, opracowanych wniosków oraz jakości edytorskiej pracy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C29-1_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość w wyborze odpowiednich metod rozwiązywania wybranych problemów, dbałość o poprawność wykonywanych działań, zdolność do oceny otrzymywanych wyników, zorientowanie na ciągłe poszerzanie własnej wiedzy i umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie wybranych postaw studenta niezbędnych do samodzielnego i zespołowego wykonywania zadań inżynierskich.
Treści programoweT-P-1Wykonanie opracowania na wybrany temat z zakresy materiału objętego kierunkiem studiów mechanika i budowa maszyn, o chrakterze projektowym lub eksperymentalnym: wybór tematu, plan pracy, przegląd literatury, cel i zakres pracy, metodyka badań, opis badań i ich wyniki (opis prac projektowych i dokumentacja techniczna), opis i analiza wyników badań (prac projektowych), podsumowanie i wnioski. Prezentacja multimedialna pracy.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z realizacją wybranego tematu pracy przejściowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na podstawie oceny wykonanej pracy przejściowej: zgodności treści pracy z tematem, stopnia w jakim zrealizowano założony cel pracy, dokonanego wyboru metodyki i poprawności wykonanych badań lub dokumentacji technicznej, opracowanych wniosków oraz jakości edytorskiej pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość wyboru odpowiednich metod rozwiązywania wybranych problemów i jest kompetentny w zakresie oceny poprawności wykonywanych działań.
3,5
4,0
4,5
5,0