Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N1)
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki i Podstaw Konstrukcji Maszyn | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Cieloszyk <Janusz.Cieloszyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 30 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza i umiejętności nabyte w ramach studiowanego kierunku mechanika i budowa maszyn. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wiedzą na temat właściwego planowania i wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn. |
C-3 | Ukształtowanie wybranych postaw studenta niezbędnych do samodzielnego i zespołowego wykonywania zadań inżynierskich. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie opracowania na wybrany temat z zakresy materiału objętego kierunkiem studiów mechanika i budowa maszyn, o chrakterze projektowym lub eksperymentalnym: wybór tematu, plan pracy, przegląd literatury, cel i zakres pracy, metodyka badań, opis badań i ich wyniki (opis prac projektowych i dokumentacja techniczna), opis i analiza wyników badań (prac projektowych), podsumowanie i wnioski. Prezentacja multimedialna pracy. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-P-2 | Konsultacje pracy. | 10 |
A-P-3 | Praca własna studenta niezbędna do zrealizowania wybranego tematu. | 190 |
210 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Klasyczna metoda problemowa. |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z realizacją wybranego tematu pracy przejściowej. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na podstawie oceny wykonanej pracy przejściowej: zgodności treści pracy z tematem, stopnia w jakim zrealizowano założony cel pracy, dokonanego wyboru metodyki i poprawności wykonanych badań lub dokumentacji technicznej, opracowanych wniosków oraz jakości edytorskiej pracy. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C29-1_W01 Zapoznanie studentów z wiedzą na temat właściwego planowania i wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn. | MBM_1A_W04 | — | — | C-2 | — | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C29-1_U01 Ukształtowanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego wykonania wybranego zadania projektowego lub badawczo-eksperymentalnego z zakresu mechaniki i budowy maszyn. Ukształtowanie umiejętności prezentacji wykonanej pracy przejściowej. | MBM_1A_U09, MBM_1A_U03, MBM_1A_U05 | — | — | C-2 | — | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C29-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość w wyborze odpowiednich metod rozwiązywania wybranych problemów, dbałość o poprawność wykonywanych działań, zdolność do oceny otrzymywanych wyników, zorientowanie na ciągłe poszerzanie własnej wiedzy i umiejętności. | MBM_1A_K04 | — | — | C-3 | T-P-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C29-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość w wyborze odpowiednich metod rozwiązywania wybranych problemów, dbałość o poprawność wykonywanych działań, zdolność do oceny otrzymywanych wyników, zorientowanie na ciągłe poszerzanie własnej wiedzy i umiejętności. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość wyboru odpowiednich metod rozwiązywania wybranych problemów i jest kompetentny w zakresie oceny poprawności wykonywanych działań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Honczarenko J, Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, WUPS, Szczecin, 2000
- Braszczyński J., Podstawy badań eksperymentalnych, WN PWN, Warszawa, 1992, i wydania późniejsze
Literatura dodatkowa
- "Każdy tytuł" - związany merytorycznie z tematem realizowanej pracy., 2011, Podręczniki, artykuły w czasopismach i inne źródła zawierające treści zwiazane z tematem pracy przejściowej.