Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N1)

Sylabus przedmiotu Mechanika techniczna III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mechanika techniczna III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki i Podstaw Konstrukcji Maszyn
Nauczyciel odpowiedzialny Kamil Urbanowicz <Kamil.Urbanowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 10 1,50,41zaliczenie
wykładyW3 10 1,50,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętności z matematyki z zakresu liceum (technikum).
W-2Wiedza i umiejętności z zakresu fizyki z liceum (technikum).
W-3Wiedza i umiejętności z zakresu statyki (mechanika I) i kinematyki (mechanika II).

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, wielkościami i prawami dynamiki oraz z zasadami zachowania.
C-2Zapoznanie studentów z drganiami układów mechanicznych o jednym stopniu swobody.
C-3Zapoznanie studentów z metodami tworzenia różniczkowych równań ruchu.
C-4Zapoznanie studentów z metodami wyznaczania momentów bezwładności i dewiacji brył nieodkształcalnych.
C-5Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania pierwszych i drugich zadań dynamiki.
C-6Ukształtowanie umiejętności wyznaczania wielkości charakteryzujących ruch drgający.
C-7Ukształtowania umiejętnośći wyznaczania momentów bezwładności i dewiacji brył.
C-8Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań dynamiki przy zastosowaniu zasad zachowania.
C-9Ukształtowanie umiejętności wyznaczania reakcji dynamicznych dla wybranych wirników.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozwiązywanie pierwszych i drugich zadań dynamiki punktu materialnego.2
T-A-2Obliczanie częstotliwości drgań swobodnych oraz amplitud drgań swobodnych i wymuszonych.2
T-A-3Kolokwium 1.1
T-A-4Obliczanie momentów bezwładności i dewiacji brył nieodkształcalnych.1
T-A-5Rozwiązywanie zadań dynamiki przy zastosowaniu zasad zachowania.1
T-A-6Rozwiązywanie zadań dynamiki bryły nieodkształcalnej: różniczkowe równania ruchu, reakcje dynamiczne wirnika.2
T-A-7Kolokwium 2.1
10
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia dynamiki. Dynamika swobodnego i nieswobodnego punktu materialnego.1
T-W-2Drgania układu o jednym stopniu swobody: swobodne i wymuszone.2
T-W-3Geometria mas: momenty bezwładności i dewiacji.2
T-W-4Praca, moc, energia kinetyczna i potencjalna. Zasady zachowania.2
T-W-5Dynamika bryły nieodkształcalnej w ruchu postępowym, obrotowym i płaskim.3
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w ćwiczeniach.10
A-A-2Rozwiązywanie zadań ze wskazanych zbiorów zadań.14
A-A-3Przygotowanie się do kolokwiów.20
44
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.10
A-W-2Studiowanie literatury.14
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.20
44

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Cwiczenia problemowe.
M-3Objaśnienia.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie identyfikacji poziomu wiedzy i umiejętności, prowadzonej w czasie trwania ćwiczeń audytoryjnych.
S-2Ocena formująca: Na podstawie sprawdzianów.
S-3Ocena podsumowująca: Na podstawie wyników kolokwiów.
S-4Ocena podsumowująca: Na podstawie egzaminu pisemnego i ustnego.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_B09_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: - wymienić i objaśnić podstawowe pojęcia dynamiki, - nazwać i definiować podstawowe wielkości dynamiki, - omówić prawa dynamiki oraz poznane zasady zachowania, - omówić poznane przypadki drgań układów mechanicznych, - zaproponować sposób (sposoby) rozwiązywania zadań z zakresu dynamiki punktu materialnego i bryły nieodkształcalnej.
MBM_1A_W02C-4, C-3, C-2, C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-4M-1S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_B09_U01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - korzystać z literatury i wskazanych źródeł, - rozwiązywać zadania dynamiki korzystając z drugiego prawa Newtona, - rozwiądywać zadania z zakresu drgań układów mechanicznych o jednym stopniu swobody, - rozwiązywać zadania dynamiki za pomocą zasad zachowania.
MBM_1A_U09, MBM_1A_U02C-8, C-9, C-7, C-5, C-6T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-6M-3, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_B09_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: - świadomość ważności wiedzy z zakresu dynamiki dla procesu projektowania elementów maszyn i konstrukcji, - świadomość w wyborze odpowiednich metod rozwiązywania zadań dynamiki, - dbałość o poprawność wykonywanych działań, - zdolność do oceny otrzymywanych wyników, - zorientowanie na ciągłe poszerzanie własnej wiedzy i umiejętności.
MBM_1A_K01, MBM_1A_K02C-8, C-4, C-9, C-7, C-3, C-2, C-1, C-5, C-6T-A-1, T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-6M-3, M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_B09_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: - wymienić i objaśnić podstawowe pojęcia dynamiki, - nazwać i definiować podstawowe wielkości dynamiki, - omówić prawa dynamiki oraz poznane zasady zachowania, - omówić poznane przypadki drgań układów mechanicznych, - zaproponować sposób (sposoby) rozwiązywania zadań z zakresu dynamiki punktu materialnego i bryły nieodkształcalnej.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, wielkości i praw dynamiki, nie umie zaproponować podstawowych narzędzi do rozwiazywania zadań.
3,0Student zna większość pojęć, wielkości i praw dynamiki proponuje poprawnie tylko niektóre narzędzia do rozwiązywania zadań.
3,5Student zna pojęcia, wielkości i prawa dynamiki, proponuje poprawnie wszystkie poznane narzędzia do rozwiązywania zadań.
4,0Student zna pojęcia, wielkości i prawa dynamiki, proponuje poprawnie i optymalnie wszystkie poznane narzędzia do rozwiązywania zadań.
4,5Student zna pojęcia, wielkości i prawa dynamiki, proponuje poprawnie i optymalnie wszystkie poznane narzędzia do rozwiązywania zadań, potrafi zaproponować sposób jak przeprowadzić dyskusję wyników.
5,0Student zna pojęcia, wielkości i prawa dynamiki, proponuje poprawnie i optymalnie wszystkie poznane narzędzia do rozwiązywania zadań z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru, potrafi zaproponować sposób jak przeprowadzić dyskusję wyników.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_B09_U01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - korzystać z literatury i wskazanych źródeł, - rozwiązywać zadania dynamiki korzystając z drugiego prawa Newtona, - rozwiądywać zadania z zakresu drgań układów mechanicznych o jednym stopniu swobody, - rozwiązywać zadania dynamiki za pomocą zasad zachowania.
2,0Student nie umie wykorzystać podstwowych narzędzi do rozwiązywania zadań dynamiki.
3,0Student umie wykorzystać tylko niektóre z poznanych narzędzi do rozwiązywania zadań, popełnia drobne pomyłki i błędy.
3,5Student umie korzystać z wszystkich poznanych narzędzi przy rozwiązywaniu zadań, popełnia drobne pomyłki i błędy.
4,0Student umie korzstać w sposób optymalny z wszystkich poznanych narzędzi przy rozwiązywaniu zadań.
4,5Student umie korzstać w sposób optymalny z wszystkich poznanych narzędzi przy rozwiązywaniu zadań, potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników.
5,0Student umie stosować wszystkie zaproponowane w czasie zajęć narzędzia, potrafi porównać ich efektywność, umie uzasadnić wybór zastosowanego narzędzia oraz potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_B09_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: - świadomość ważności wiedzy z zakresu dynamiki dla procesu projektowania elementów maszyn i konstrukcji, - świadomość w wyborze odpowiednich metod rozwiązywania zadań dynamiki, - dbałość o poprawność wykonywanych działań, - zdolność do oceny otrzymywanych wyników, - zorientowanie na ciągłe poszerzanie własnej wiedzy i umiejętności.
2,0Student nie ma świadomości ważności wiedzy z zakresu dynamiki dla procesu projektowania maszyn.
3,0Student ma świadomość ważności wiedzy z zakresu dynamiki dla procesu projektowania maszyn oraz świadomość znaczenia wyboru odpowiednich metod rozwiazywania zadań.
3,5Student spełnia wymagania na ocenę 3,0 i dodatkowo wykazuje dbałość o poprawność wykonywanych działań.
4,0Student spełnia wymagania na ocenę 3,5 i dodatkowo wykazuje zdolność do oceny otrzymywanych wyników.
4,5Student spełnia wymagania na ocenę 4,0 i dodatkowo wykazuje otwartośc na współpracę w zespołach.
5,0Student spełnia wymagania na ocenę 4,5 i dodatkowo jest zorientowany na ciągłe podnoszenie własnej wiedzy i umiejętności

Literatura podstawowa

  1. Leyko J., Mechanika ogólna, t.2, Dynamika., PWN, Warszawa, 1996, i wydania późniejsze
  2. Misiak J., Mechanika ogólna, t.2, Dynamika., WNT, Wzrszawa, 1989, i wydania późniejsze
  3. Osiński Zb., Mechanika ogólna., PWN, Warszawa, 1997, i wydania póżniejsze

Literatura dodatkowa

  1. Leyko J., Szmelter J., Zbiór zadań z mechaniki ogólnej. t.2, PWN, Warszawa, 1978, i wydania późniejsze
  2. Nizioł J., Metodyka rozwiązywania zadań z mechaniki, WNT, Warszawa, 2002, i wydania późniejsze
  3. Mieszczerski W., Zbiór zadań z mechaniki., PWN, 1969, i wydania późniejsze
  4. Mechanika ogólna. lub Mechanika techniczna., 2011, podręcznik akademicki, dowolny autor

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozwiązywanie pierwszych i drugich zadań dynamiki punktu materialnego.2
T-A-2Obliczanie częstotliwości drgań swobodnych oraz amplitud drgań swobodnych i wymuszonych.2
T-A-3Kolokwium 1.1
T-A-4Obliczanie momentów bezwładności i dewiacji brył nieodkształcalnych.1
T-A-5Rozwiązywanie zadań dynamiki przy zastosowaniu zasad zachowania.1
T-A-6Rozwiązywanie zadań dynamiki bryły nieodkształcalnej: różniczkowe równania ruchu, reakcje dynamiczne wirnika.2
T-A-7Kolokwium 2.1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia dynamiki. Dynamika swobodnego i nieswobodnego punktu materialnego.1
T-W-2Drgania układu o jednym stopniu swobody: swobodne i wymuszone.2
T-W-3Geometria mas: momenty bezwładności i dewiacji.2
T-W-4Praca, moc, energia kinetyczna i potencjalna. Zasady zachowania.2
T-W-5Dynamika bryły nieodkształcalnej w ruchu postępowym, obrotowym i płaskim.3
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w ćwiczeniach.10
A-A-2Rozwiązywanie zadań ze wskazanych zbiorów zadań.14
A-A-3Przygotowanie się do kolokwiów.20
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.10
A-W-2Studiowanie literatury.14
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.20
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_B09_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: - wymienić i objaśnić podstawowe pojęcia dynamiki, - nazwać i definiować podstawowe wielkości dynamiki, - omówić prawa dynamiki oraz poznane zasady zachowania, - omówić poznane przypadki drgań układów mechanicznych, - zaproponować sposób (sposoby) rozwiązywania zadań z zakresu dynamiki punktu materialnego i bryły nieodkształcalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W02ma wiedzę w zakresie fizyki i chemii niezbędną do rozumienia zjawisk związanych z: obróbką materiałów, spajaniem, funkcjonowaniem aparatury pomiarowej, zużyciem i korozją, ochroną środowiska, procesami cieplnymi, właściwościami materiałów konstrukcyjnych
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studentów z metodami wyznaczania momentów bezwładności i dewiacji brył nieodkształcalnych.
C-3Zapoznanie studentów z metodami tworzenia różniczkowych równań ruchu.
C-2Zapoznanie studentów z drganiami układów mechanicznych o jednym stopniu swobody.
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, wielkościami i prawami dynamiki oraz z zasadami zachowania.
Treści programoweT-W-3Geometria mas: momenty bezwładności i dewiacji.
T-W-1Podstawowe pojęcia dynamiki. Dynamika swobodnego i nieswobodnego punktu materialnego.
T-W-2Drgania układu o jednym stopniu swobody: swobodne i wymuszone.
T-W-5Dynamika bryły nieodkształcalnej w ruchu postępowym, obrotowym i płaskim.
T-W-4Praca, moc, energia kinetyczna i potencjalna. Zasady zachowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Na podstawie egzaminu pisemnego i ustnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, wielkości i praw dynamiki, nie umie zaproponować podstawowych narzędzi do rozwiazywania zadań.
3,0Student zna większość pojęć, wielkości i praw dynamiki proponuje poprawnie tylko niektóre narzędzia do rozwiązywania zadań.
3,5Student zna pojęcia, wielkości i prawa dynamiki, proponuje poprawnie wszystkie poznane narzędzia do rozwiązywania zadań.
4,0Student zna pojęcia, wielkości i prawa dynamiki, proponuje poprawnie i optymalnie wszystkie poznane narzędzia do rozwiązywania zadań.
4,5Student zna pojęcia, wielkości i prawa dynamiki, proponuje poprawnie i optymalnie wszystkie poznane narzędzia do rozwiązywania zadań, potrafi zaproponować sposób jak przeprowadzić dyskusję wyników.
5,0Student zna pojęcia, wielkości i prawa dynamiki, proponuje poprawnie i optymalnie wszystkie poznane narzędzia do rozwiązywania zadań z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru, potrafi zaproponować sposób jak przeprowadzić dyskusję wyników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_B09_U01w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - korzystać z literatury i wskazanych źródeł, - rozwiązywać zadania dynamiki korzystając z drugiego prawa Newtona, - rozwiądywać zadania z zakresu drgań układów mechanicznych o jednym stopniu swobody, - rozwiązywać zadania dynamiki za pomocą zasad zachowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
MBM_1A_U02potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników posługując się językiem technicznym, informacją opartą na grafice inżynierskiej, wykorzystując sieci komputerowe
Cel przedmiotuC-8Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań dynamiki przy zastosowaniu zasad zachowania.
C-9Ukształtowanie umiejętności wyznaczania reakcji dynamicznych dla wybranych wirników.
C-7Ukształtowania umiejętnośći wyznaczania momentów bezwładności i dewiacji brył.
C-5Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania pierwszych i drugich zadań dynamiki.
C-6Ukształtowanie umiejętności wyznaczania wielkości charakteryzujących ruch drgający.
Treści programoweT-A-1Rozwiązywanie pierwszych i drugich zadań dynamiki punktu materialnego.
T-A-4Obliczanie momentów bezwładności i dewiacji brył nieodkształcalnych.
T-A-2Obliczanie częstotliwości drgań swobodnych oraz amplitud drgań swobodnych i wymuszonych.
T-A-6Rozwiązywanie zadań dynamiki bryły nieodkształcalnej: różniczkowe równania ruchu, reakcje dynamiczne wirnika.
Metody nauczaniaM-3Objaśnienia.
M-2Cwiczenia problemowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Na podstawie sprawdzianów.
S-3Ocena podsumowująca: Na podstawie wyników kolokwiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstwowych narzędzi do rozwiązywania zadań dynamiki.
3,0Student umie wykorzystać tylko niektóre z poznanych narzędzi do rozwiązywania zadań, popełnia drobne pomyłki i błędy.
3,5Student umie korzystać z wszystkich poznanych narzędzi przy rozwiązywaniu zadań, popełnia drobne pomyłki i błędy.
4,0Student umie korzstać w sposób optymalny z wszystkich poznanych narzędzi przy rozwiązywaniu zadań.
4,5Student umie korzstać w sposób optymalny z wszystkich poznanych narzędzi przy rozwiązywaniu zadań, potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników.
5,0Student umie stosować wszystkie zaproponowane w czasie zajęć narzędzia, potrafi porównać ich efektywność, umie uzasadnić wybór zastosowanego narzędzia oraz potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_B09_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: - świadomość ważności wiedzy z zakresu dynamiki dla procesu projektowania elementów maszyn i konstrukcji, - świadomość w wyborze odpowiednich metod rozwiązywania zadań dynamiki, - dbałość o poprawność wykonywanych działań, - zdolność do oceny otrzymywanych wyników, - zorientowanie na ciągłe poszerzanie własnej wiedzy i umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
MBM_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-8Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań dynamiki przy zastosowaniu zasad zachowania.
C-4Zapoznanie studentów z metodami wyznaczania momentów bezwładności i dewiacji brył nieodkształcalnych.
C-9Ukształtowanie umiejętności wyznaczania reakcji dynamicznych dla wybranych wirników.
C-7Ukształtowania umiejętnośći wyznaczania momentów bezwładności i dewiacji brył.
C-3Zapoznanie studentów z metodami tworzenia różniczkowych równań ruchu.
C-2Zapoznanie studentów z drganiami układów mechanicznych o jednym stopniu swobody.
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, wielkościami i prawami dynamiki oraz z zasadami zachowania.
C-5Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania pierwszych i drugich zadań dynamiki.
C-6Ukształtowanie umiejętności wyznaczania wielkości charakteryzujących ruch drgający.
Treści programoweT-A-1Rozwiązywanie pierwszych i drugich zadań dynamiki punktu materialnego.
T-A-5Rozwiązywanie zadań dynamiki przy zastosowaniu zasad zachowania.
T-A-4Obliczanie momentów bezwładności i dewiacji brył nieodkształcalnych.
T-A-2Obliczanie częstotliwości drgań swobodnych oraz amplitud drgań swobodnych i wymuszonych.
T-A-6Rozwiązywanie zadań dynamiki bryły nieodkształcalnej: różniczkowe równania ruchu, reakcje dynamiczne wirnika.
Metody nauczaniaM-3Objaśnienia.
M-2Cwiczenia problemowe.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie identyfikacji poziomu wiedzy i umiejętności, prowadzonej w czasie trwania ćwiczeń audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ważności wiedzy z zakresu dynamiki dla procesu projektowania maszyn.
3,0Student ma świadomość ważności wiedzy z zakresu dynamiki dla procesu projektowania maszyn oraz świadomość znaczenia wyboru odpowiednich metod rozwiazywania zadań.
3,5Student spełnia wymagania na ocenę 3,0 i dodatkowo wykazuje dbałość o poprawność wykonywanych działań.
4,0Student spełnia wymagania na ocenę 3,5 i dodatkowo wykazuje zdolność do oceny otrzymywanych wyników.
4,5Student spełnia wymagania na ocenę 4,0 i dodatkowo wykazuje otwartośc na współpracę w zespołach.
5,0Student spełnia wymagania na ocenę 4,5 i dodatkowo jest zorientowany na ciągłe podnoszenie własnej wiedzy i umiejętności