Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N1)
Sylabus przedmiotu Fizyka II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fizyka II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Fizyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Nikos Guskos <Nikos.Guskos@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Nikos Guskos <Nikos.Guskos@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomosć podstaw fizyki w zakresie szkoły średniej |
W-2 | Znajomość podstaw matematyki w zakresie szkoły średniej |
W-3 | Umiejętność pracy z komputerem oraz kalkulatorem |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności wskazania oraz opisu zjawisk fizycznych wystepujących w wykonywanym ćwiczeniu |
C-2 | Ugruntowanie wiedzy z zakresy podstaw mechaniki klasycznej, ciepła, elektryczności i optyki |
C-3 | Zdobycie umiejętności analizy niepewności pomiarowych |
C-4 | Zdobycie umiejętności prezentacji wyników pomiarów |
C-5 | Zdobycie umiejętności obsługi aparatury pomiarowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Metody analizy niepewności pomiarowych | 1 |
T-L-2 | Wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych z następujących dziedzin fizyki: mechanika, elektryczność i magnetyzm, ciepło, optyka | 14 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Opracowanie wyników pomiarów | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielne wykonanie przez studenta ćwiczeń laboratoryjnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonanych sprawozdań i ustna weryfikacja umiejętności studenta |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_B06_W01 Student pogłębia swoją wiedzę z fizyki w zakresie mechaniki klasycznej, ciepła, elektryczności oraz optyki | MBM_1A_W02 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2 | M-1 | S-1 |
MBM_1A_B06_W02 Zdobywa podstawową wiedzę w zakresie funkcjonowania aparatury pomiarowej | MBM_1A_W02 | — | — | C-5 | T-L-2 | M-1 | S-1 |
MBM_1A_B06_W03 Stydent zdobywa wiedzę w zakresie metod opracowywania wyników pomiarów | MBM_1A_W02 | — | — | C-3, C-4 | T-L-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_B06_U01 Stydent na podstawie instrukcji potrafi wykonać eksperyment fizyczny oraz odpowiednie pomiary, zinterpretować je, wyciągnąć wnioski oraz stworzyć pisemne sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia | MBM_1A_U03, MBM_1A_U05, MBM_1A_U01, MBM_1A_U08 | — | — | C-1, C-3, C-4, C-5 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_B06_K01 Student rozumie ograniczenia swojej wiedzy oraz konieczność uczenia się przez całe życie | MBM_1A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_B06_W01 Student pogłębia swoją wiedzę z fizyki w zakresie mechaniki klasycznej, ciepła, elektryczności oraz optyki | 2,0 | Niewykonanie wszystkich ćwiczeń |
3,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń, zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 50 do 60% | |
3,5 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 60 do 70% | |
4,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 70 do 80% | |
4,5 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 80 do 90% | |
5,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie powyżej90% | |
MBM_1A_B06_W02 Zdobywa podstawową wiedzę w zakresie funkcjonowania aparatury pomiarowej | 2,0 | Niewykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie poniżej 50% |
3,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 50 do 60% | |
3,5 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 60 do 70% | |
4,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 70 do 80% | |
4,5 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 80 do 90% | |
5,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie powyżej 90% | |
MBM_1A_B06_W03 Stydent zdobywa wiedzę w zakresie metod opracowywania wyników pomiarów | 2,0 | Niewykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie poniżej 50% |
3,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 50 do 60% | |
3,5 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 60 do 70% | |
4,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 70 do 80% | |
4,5 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie 80 do 90% | |
5,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń oraz zdobycie wymaganej wiedzy na poziomie powyżej90% |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_B06_U01 Stydent na podstawie instrukcji potrafi wykonać eksperyment fizyczny oraz odpowiednie pomiary, zinterpretować je, wyciągnąć wnioski oraz stworzyć pisemne sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia | 2,0 | Niewykonanie wszystkich ćwiczeń |
3,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń, zdobycie wymaganych umiejętności oraz uzyskanie punktów na poziomie 50 do 60% | |
3,5 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń, zdobycie wymaganych umiejętności oraz uzyskanie punktów na poziomie 60 do 70% | |
4,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń, zdobycie wymaganych umiejętności oraz uzyskanie punktów na poziomie 700 do 80% | |
4,5 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń, zdobycie wymaganych umiejętności oraz uzyskanie punktów na poziomie 80 do 90% | |
5,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń, zdobycie wymaganych umiejętności oraz uzyskanie punktów na poziomie powyżej 90% |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_B06_K01 Student rozumie ograniczenia swojej wiedzy oraz konieczność uczenia się przez całe życie | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie ograniczenia swojej wiedzy oraz koniec\zność uczenia się przez całe życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T. Rewaj, Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki, PWN, Warszawa, 1978, I
- I. Kruk, J. Typek, Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki cz. 2, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2007, 1
Literatura dodatkowa
- M. Herman, A. Kalestyński, L. Widomski, Podstawy fizyki, PWN, Warszawa, 1999, VIII