Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | konstrukcje lekkie | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość na poziomie zaawansowanym materiałów i procesów wytwarzania nowoczesnych kompozytów oraz komputerowych technik analiz konstrukcji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie przez studenta znajomości innowacyjnych materialów kompozytowych i umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych |
C-2 | Opanowanie przez studenta umiejętności badania i analiz wytrzymałościowych zaawansowanych kompozytów także z wykorzystaniem technik komputerowych |
C-3 | Opanowanie przez studenta umiejętności doboru materiałów, procesu wytwarzania i projektowania konstrukcji kompozytowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej | 120 |
120 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Realizacja zadań na potrzeby pracy przejściowej | 150 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda praktyczna - realizacja projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena bieżąca |
S-2 | Ocena formująca: bieżąca identyfikacja realizacji pracy |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena pracy przejściowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/06_W01 Student poszerzy wiedzę w zakresie: technik komputerowych wspomagających proces projektowania, analiz wytrzymałościowych materiałów i konstrukcji oraz zastosowania materiałów kompozytowych w budowie wyrobów i urządzeń technicznych w tym wielkogabarytowych | IM_2A_W06, IM_2A_W02, IM_2A_W04, IM_2A_W01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/06_U01 Student opanuje na zaawansowanym poziomie umiejętności doboru nowoczenych materiałów, procesów wytwarzania oraz projektowania innowacyjnych konstrukcji kompozytowych | IM_2A_U03, IM_2A_U02, IM_2A_U16 | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
IM_2A_IK/06_U02 Student opanuje umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, analiz i prezentacji wyników badań oraz rozwiązań konstrukcyjnych. | IM_2A_U03, IM_2A_U02, IM_2A_U08, IM_2A_U16 | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/06_K01 Student staje się otwarty na zagadnienia związane z wykorzystaniem nowych materiałów, technik procesów wytwarzania oraz technik komputerowych wspomagających proces projektowania i wytwarzania innowacyjnych kompozytów | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
IM_2A_IK/06_K02 Student staje się odpowiedzialny za działania w zakresie decyzji doboru materiałów, procesu i zagadnień projektowych | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/06_W01 Student poszerzy wiedzę w zakresie: technik komputerowych wspomagających proces projektowania, analiz wytrzymałościowych materiałów i konstrukcji oraz zastosowania materiałów kompozytowych w budowie wyrobów i urządzeń technicznych w tym wielkogabarytowych | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu, jednak nie potrafi w pełni jej wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Student dobrze opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi w większości samodzielnie wskazać sposoby rozwiązania zadanego problemu. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do wyboru najbardziej efektywnego rozwiązania zadanego problemu oraz umie uzasadnić ten wybór. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/06_U01 Student opanuje na zaawansowanym poziomie umiejętności doboru nowoczenych materiałów, procesów wytwarzania oraz projektowania innowacyjnych konstrukcji kompozytowych | 2,0 | Student nie opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania. |
3,0 | Student opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | Student opanował umiejętności projektowania w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Student dobrze opanował podstawowe umiejętności z zakresu projektowania. Potrafi w większości samodzielnie rozwiązywać zadana projektowe. | |
4,5 | Student opanował umiejętności projektowania w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do wyboru najbardziej efektywnego rozwiązania zadanego problemu projektowego oraz umie uzasadnić ten wybór. | |
IM_2A_IK/06_U02 Student opanuje umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, analiz i prezentacji wyników badań oraz rozwiązań konstrukcyjnych. | 2,0 | Student nie opanował podstawowych umiejetnosci z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student wprawdzie opanował podstawowe umiejetności z zakresu przedmiotu, jednak nie potrafi w pełni ich wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował umiejętności w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Student dobrze opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. Potrafi w większości samodzielnie redagować prace i artykuły naukowe oraz analizy i prezentace wyników badań. | |
4,5 | Student opanował umiejetności w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował umiejętności z zakresu przedmiotu. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do redagowania prac i artykułów naukowych oraz analiz i prezentacji wyników badań oraz wybrać najlepsze rozwiązanie konstrukcyjne i umie uzasadnić ten wybór. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/06_K01 Student staje się otwarty na zagadnienia związane z wykorzystaniem nowych materiałów, technik procesów wytwarzania oraz technik komputerowych wspomagających proces projektowania i wytwarzania innowacyjnych kompozytów | 2,0 | Student nieaktywny. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami. |
3,0 | Student w większości samodzielnie wykonuje zadane prace. | |
3,5 | Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Student samodzielnie i poprawnie wykonuje zadane prace. Aktywnie uczestniczy w pracy zespołu. | |
4,5 | Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Student wykazuje cechy lidera grupy i organizuje pracę całego zespołu. Świadomie i odpowiedzialnie wykonuje powierzone zadania. | |
IM_2A_IK/06_K02 Student staje się odpowiedzialny za działania w zakresie decyzji doboru materiałów, procesu i zagadnień projektowych | 2,0 | Student nieaktywny. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami. |
3,0 | Student w większości samodzielnie wykonuje zadane prace. | |
3,5 | Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Student samodzielnie i poprawnie wykonuje zadane prace. Aktywnie uczestniczy w pracy zespołu. | |
4,5 | Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Student wykazuje cechy lidera grupy i organizuje pracę całego zespołu. Świadomie i odpowiedzialnie wykonuje powierzone zadania. |
Literatura podstawowa
- G. Pahl, W. Beitz, Nauka konstruowania, WNT, Warszawa, 1984
- E. Rusiński, Metoda elementów skończonych COSMOS/M, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1994
- W. Królikowski, Polimerowe kompozyty konstrukcyne, WNT, Warszawa, 2012
- W. Błażejewski, Kompozytowe zbiorniki wysokociśnieniowe wzmocnione włóknami według wzorów mozaikowych, Politechnika Wrocławska, Wrocław, 2013
Literatura dodatkowa
- E. Rusiński, J. Czmachowski, T. Smolnicki, Zaawansowana metoda elementów skończonych w konstrukcjach nośnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2010
- M. Kleiber, Efektywność technologii, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - Państwowego Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom, 2012
- K. Czaplicka-Kolarz, Foresight polimerowy. Scenariusze rozwoju technologicznego materiałów polimerowych w Polsce, Instytut Włókien Naturalnych, Poznań, 2008
- A.P. Wilczyński, Polimerowe kompozyty włókniste, WNT, Warszawa, 1996