Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N3)
Sylabus przedmiotu Nowoczesne technologie materiałowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowoczesne technologie materiałowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Walenty Jasiński <Walenty.Jasinski@zut.edu.pl>, Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień inżynierii materiałowej na poziomie S2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zdobywa wiedzę na temat nowoczesnych technologii wytwarzania materiałów konwencjonalnych i zaawansowanych stosowanych i/lub będących przedmiotem rozwoju w wielu gałęziach przemysłu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Technologie w inżynierii materiałowej - metody wytwarzania mikro- i nanocząstek: proszki, włókna, nanorurki, puste sfery (kapsułki), układy hybrydowe. | 2 |
T-W-2 | Technologie w inżynierii materiałowej - metody wytwarzania mikro- i nanowłókien organicznych i nieorganicznych. | 2 |
T-W-3 | Technologie w inżynierii materiałowej - metody wytwarzania mikro- i nanokompozytów metalicznych, ceramicznych i polimerowych. | 4 |
T-W-4 | Technologie w inżynierii materiałowej - metody oparte na obróbce cieplnej, cieplnochemicznej i plastycznej. | 4 |
T-W-5 | Technologie w inżynierii materiałowej i inżynierii powierzchni -metody wytwarzania oparte na wykorzystaniu promieniowania synchrotronowego, wiązki laserowej i jonowej. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Technologie w inżynierii powierzchni-metody z wykorzystaniem plazmy. | 2 |
T-W-2 | Technologie w inżynierii powierzchni-metody oparte na syntezie zol-żel. | 3 |
T-W-3 | Technologie w inżynierii powierzchni-metody oparte na procesach chemicznych i elektrochemicznych. | 2 |
T-W-4 | Technologie w inżynierii materiałowej - metody wytwarzania materiałów dla elektroniki i optyki. | 2 |
T-W-5 | Technologie w inżynierii materiałowej - metody spajania materiałów. | 3 |
T-W-6 | Wytwarzanie materiałów do zastosowań medycznych. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Studia literaturowe. | 13 |
A-W-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-3 | Uczestnictwo w konsultacjach. | 2 |
A-W-4 | Uczestnictwo w zaliczeniu pisemnym. | 1 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Studia literaturowe. | 13 |
A-W-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-3 | uczestnictwo w konsultacjach. | 2 |
A-W-4 | uczestnictwo w zaliczeniu pisemnym. | 1 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy, prezentacje komputerowe. |
M-2 | Analiza stanu wiedzy na temat najnowszych i zaawansowanych technologii materiałowych w oparciu o przygotowane w formie prezentacji i dyskusji materiały z najnowszych publikacji w wiodących czasopismach lub/i z konferencji naukowo-badawczych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena stanu wiedzy, aktywności i umiejętności analizy postępu dokonujacego się w wybranych obszarach technologii materiałowych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3-_05-1_W01 Student ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technologii wytwarzania konwencjonalnych i zaawansowanych materiałów stosowanych i/lub będących przedmiotem rozwoju w wielu gałęziach przemysłu. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3-_05-1_U01 Student potrafi korzystać ze źródeł literatury, poszukiwać i śledzić rozwój technologii konwencjonalnych, nowych, zaawansowanych materiałów. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3-_05-1_K01 Student jest otwarty na przekazywanie oraz wykorzystanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii w procesie rozwiązywania problemów inżynierskich i naukowych. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3-_05-1_W01 Student ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technologii wytwarzania konwencjonalnych i zaawansowanych materiałów stosowanych i/lub będących przedmiotem rozwoju w wielu gałęziach przemysłu. | 2,0 | Student nie ma wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii wytwarzania konwencjonalnych i zaawansowanych materiałów stosowanych i/lub będących przedmiotem rozwoju w wielu gałęziach przemysłu. |
3,0 | Student ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technologii wytwarzania konwencjonalnych i zaawansowanych materiałów stosowanych i/lub będących przedmiotem rozwoju w wielu gałęziach przemysłu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3-_05-1_U01 Student potrafi korzystać ze źródeł literatury, poszukiwać i śledzić rozwój technologii konwencjonalnych, nowych, zaawansowanych materiałów. | 2,0 | Student nie potrafi korzystać ze źródeł literatury, poszukiwać i śledzić rozwóju technologii konwencjonalnych, nowych, zaawansowanych materiałów. |
3,0 | Student potrafi korzystać ze źródeł literatury, poszukiwać i śledzić rozwój technologii konwencjonalnych, nowych, zaawansowanych materiałów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3-_05-1_K01 Student jest otwarty na przekazywanie oraz wykorzystanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii w procesie rozwiązywania problemów inżynierskich i naukowych. | 2,0 | Student nie przekazuje i nie wykorzystuje wiedzy na temat nowoczesnych technologii w procesie rozwiązywania problemów inżynierskich i naukowych. |
3,0 | Student jest otwarty na przekazywanie oraz wykorzystanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii w procesie rozwiązywania problemów inżynierskich i naukowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ed. K.Kurzydłowski, M.Lewandowska, Nanomateriały inżynierskie - konstrukcyjne i funkcjonalne, PWN, Warszawa, 2010
- A.A. Nazarov, R.R. Muyukov, Nanostructured materials w Handbook of nanoscience, engineering and technology, CRC Press LLC, 2003
- Ed. Hari Singh Nalwa, Handbook of Organic-Inorganic Hybrid Materials and Nanocomposites, American Scientific Publishers, California, USA, 2003
- Ed.L.Klein, Sol-Gel Tchnology for Thin films, fibers, perfprms, electronics and specialty Shapes, Noyes Publications, New Jersey, USA, 1988
- Bikramjit Basu, Mitjan Kalin, Tribology of Ceramics and Composites: Materials Science Perspective, Wiley, 2011
- Masuo Hosokawa, Kiyoshi Nogi, Makio Naito, Toyokazu Yokoyama, Nanoparticle Technology Handbook, Elsevier, Amsterdam , Tha Netherlands, 2008, 2
Literatura dodatkowa
- 2011, Czasopisma naukowe i materiały konferencyjne