Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność spawalnictwo i techniki łączenia
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD4 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Pogłębione wiadomości o właściwościach materiałów, w tym biomateriałów i materiałów opakowaniowych.
W-2podstawy chemii, fizyki i nauki o materiałach oraz podstawy inżynierii spawania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Realizacja i obrona pracy dyplomowej.
C-2zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-3ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Metodyka poszukiwania informacji źródłowych3
T-PD-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi i metodyka analizy stanu zagadnienia3
T-PD-3Realizacja badań eksperymentalnych, analitycznych, projektów konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy dyplomowej3
T-PD-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji planu pracy dyplomowej3
T-PD-5Opracowanie końcowe3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Konsultacje15
A-PD-2uczestnictwo w konsultacjach15
A-PD-3czytanie wskazanej literatury100
A-PD-4realizacja zadań wynikających z tematu i planu pracy dyplomowej150
A-PD-5opracowanie wyników i wniosków100
A-PD-6redakcja pracy dyplomowej120
A-PD-7przygotowanie się do egzaminu dyplomowego100
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Nadzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej.
M-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4ćwiczenia projektowe
M-5dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Student realizuje rozpoznanie literaturowe, badania eksperymentalne i opracowanie wyników badań w formie pracy dyplomowej magisterskiej.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności przygotowanego tekstu: merytoryczna i techniczna.
S-3Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-4Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_S/12_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: opisać zakres, metody i wyniki badań, podsumować rezultaty, wytłumaczyć przebieg prowadzonego eksperymentu.
IM_2A_W05, IM_2A_W03, IM_2A_W02C-1M-1S-1, S-2
IM_2A_S/12_W02
ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji konstrukcjii, maszyn i urządzeń
C-2, C-3M-2, M-3, M-4, M-5S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_S/12_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować tezy i wnioski, interpretować wyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów, weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować stanowisko badawcze.
IM_2A_U01, IM_2A_U09, IM_2A_U03, IM_2A_U08, IM_2A_U02C-1M-1S-1, S-2
IM_2A_S/12_U02
potrafi formulować i testować hipotezy związanie z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inżynierii spawania
C-2, C-3M-2, M-3, M-4, M-5S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_S/12_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów,
IM_2A_K01, IM_2A_K03C-1M-1S-1, S-2
IM_2A_S/12_K02
potrafi odpowiednio określić priorytety zadań służące realizacji określonego zadania
C-2, C-3T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5M-2, M-3, M-4, M-5S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_S/12_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: opisać zakres, metody i wyniki badań, podsumować rezultaty, wytłumaczyć przebieg prowadzonego eksperymentu.
2,0Nie zrealizował badań i nie przygotował pracy dyplomowej magisterskiej.
3,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dostatecznym.
3,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dość dobrym.
4,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dobrym.
4,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie ponad dobrym.
5,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie bardzo dobrym.
IM_2A_S/12_W02
ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji konstrukcjii, maszyn i urządzeń
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_S/12_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować tezy i wnioski, interpretować wyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów, weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować stanowisko badawcze.
2,0Nie umie sformułować tez i zrealizować prac badawczych.
3,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dostateczny.
3,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dość dobry.
4,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dobry.
4,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób ponad dobry.
5,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób bardzo dobry.
IM_2A_S/12_U02
potrafi formulować i testować hipotezy związanie z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inżynierii spawania
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne umiejętności z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_S/12_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów,
2,0Nie potrafił zrealizować i opisać wyników eksperymentów.
3,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dostatecnym.
3,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dość dobrym.
4,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dobrym.
4,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu ponad dobrym.
5,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu bardzo. dobrym.
IM_2A_S/12_K02
potrafi odpowiednio określić priorytety zadań służące realizacji określonego zadania
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Literatura podstawowa

  1. X, Przykład struktury pracy dyplomowej magisterskiej: www.ztp.zut.edu.pl, X, X, 2011
  2. Tasak E., Spawalność stali, Fotobit, Kraków, 2008
  3. Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
  4. Klimpel A., Napawanie i natryskiwanie cieplne, WNT, Warszawa, 2000
  5. Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
  6. Blicharski M., Wprowadzenie do Inżynierii Materiałowej, WNT, Warszawa, 2003
  7. Papkala H., Zgrzewanie oporowe metal, Wyd. KaBe, Krosno, 2003
  8. Nowacki J., Stal dupleks i jej spawalność, WNT, Warszawa, 2009
  9. Praca zbiorowa pod red. J. Pilarczyka, Poradnik Inżyniera – Spawalnictwo, WNT, Warszawaa, 2003
  10. Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005
  11. Dobrzański L., Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo, WNT, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Lancaster J. F., Metalurgy of welding, Abington Publishing, Cambridge, 2000
  2. Kurzydłowski J. K., Lewandowska M., Nanomateriały Inżynierskie, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Metodyka poszukiwania informacji źródłowych3
T-PD-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi i metodyka analizy stanu zagadnienia3
T-PD-3Realizacja badań eksperymentalnych, analitycznych, projektów konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy dyplomowej3
T-PD-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji planu pracy dyplomowej3
T-PD-5Opracowanie końcowe3
15

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Konsultacje15
A-PD-2uczestnictwo w konsultacjach15
A-PD-3czytanie wskazanej literatury100
A-PD-4realizacja zadań wynikających z tematu i planu pracy dyplomowej150
A-PD-5opracowanie wyników i wniosków100
A-PD-6redakcja pracy dyplomowej120
A-PD-7przygotowanie się do egzaminu dyplomowego100
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/12_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: opisać zakres, metody i wyniki badań, podsumować rezultaty, wytłumaczyć przebieg prowadzonego eksperymentu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W05Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii materiałowej niezbędną do zrozumienia zaawansowanych procesów technologicznych
IM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
IM_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu budowy, struktury i morfologii materiałów niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów w tym biomateriałów i/lub wyrobów
Cel przedmiotuC-1Realizacja i obrona pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Nadzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student realizuje rozpoznanie literaturowe, badania eksperymentalne i opracowanie wyników badań w formie pracy dyplomowej magisterskiej.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności przygotowanego tekstu: merytoryczna i techniczna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zrealizował badań i nie przygotował pracy dyplomowej magisterskiej.
3,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dostatecznym.
3,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dość dobrym.
4,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dobrym.
4,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie ponad dobrym.
5,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/12_W02ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji konstrukcjii, maszyn i urządzeń
Cel przedmiotuC-2zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-3ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Metody nauczaniaM-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4ćwiczenia projektowe
M-5dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-4Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/12_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować tezy i wnioski, interpretować wyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów, weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować stanowisko badawcze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U09Potrafi zaplanować proces badania wyrobu pod kątem właściwości użytkowych i cyklu życia oraz aspektów pozatechnicznych
IM_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
IM_2A_U08Potrafi zaplanować oraz przeprowadzić symulację i pomiary właściwości materiałów i/lub procesów technologicznych i/lub wyrobów
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
Cel przedmiotuC-1Realizacja i obrona pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Nadzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student realizuje rozpoznanie literaturowe, badania eksperymentalne i opracowanie wyników badań w formie pracy dyplomowej magisterskiej.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności przygotowanego tekstu: merytoryczna i techniczna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie sformułować tez i zrealizować prac badawczych.
3,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dostateczny.
3,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dość dobry.
4,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dobry.
4,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób ponad dobry.
5,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób bardzo dobry.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/12_U02potrafi formulować i testować hipotezy związanie z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inżynierii spawania
Cel przedmiotuC-2zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-3ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Metody nauczaniaM-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4ćwiczenia projektowe
M-5dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-4Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne umiejętności z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/12_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Cel przedmiotuC-1Realizacja i obrona pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Nadzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student realizuje rozpoznanie literaturowe, badania eksperymentalne i opracowanie wyników badań w formie pracy dyplomowej magisterskiej.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności przygotowanego tekstu: merytoryczna i techniczna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafił zrealizować i opisać wyników eksperymentów.
3,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dostatecnym.
3,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dość dobrym.
4,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dobrym.
4,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu ponad dobrym.
5,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu bardzo. dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/12_K02potrafi odpowiednio określić priorytety zadań służące realizacji określonego zadania
Cel przedmiotuC-2zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-3ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Treści programoweT-PD-1Metodyka poszukiwania informacji źródłowych
T-PD-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi i metodyka analizy stanu zagadnienia
T-PD-3Realizacja badań eksperymentalnych, analitycznych, projektów konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy dyplomowej
T-PD-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji planu pracy dyplomowej
T-PD-5Opracowanie końcowe
Metody nauczaniaM-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4ćwiczenia projektowe
M-5dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-4Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków