Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N1)

Sylabus przedmiotu Informatyczne techniki obliczeniowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Informatyczne techniki obliczeniowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Maćkowiak <Henryk.Mackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maria Lachowicz <Maria.Lachowicz@zut.edu.pl>, Tadeusz Woźny <Tadeusz.Wozny@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 20 2,00,38zaliczenie
wykładyW2 10 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementarna wiedza z algebry macierzowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Inicjacja bazy danych. Tworzenie tabeli danych. Proste operacje na tabeli danych.1
T-L-2Poszukiwanie informacji z zastosowaniem kwerend wybierających.1
T-L-3Kwerendy wybierające w bazie wielotabelarycznej. Stosowanie funkcji i obliczeń przekształcających wyniki wyszukiwania.1
T-L-4Kwerendy grupujące, krzyżowe i niektóre kwerendy funkcjonalne.1
T-L-5Kolokwium - bazy danych.1
T-L-6Interfejs Matlaba. Praca w trybie bezpośrednim.1
T-L-7Budowanie i przekształcanie macierzy i tablic.1
T-L-8Rozwiązywanie układu równań liniowych w oparciu o problem inżynierski.1
T-L-9Rozwiązywanie zadań inżynierskich przy użyciu skryptów i funkcji własnych. Stosowanie wykresów.5
T-L-10Analiza przebiegu funkcji.1
T-L-11Wielomiany, interpolacja i aproksymacja w zagadnieniach inżynierskich.2
T-L-12Złożone zadanie z wykorzystaniem analizy przebiegu funkcji i całkowania numerycznego.2
T-L-13Kolokwium - Matlab.2
20
wykłady
T-W-1Bazy danych jako obiekty gromadzenia i przetwarzania informacji. Obiekty i narzędzia baz danych.1
T-W-2Operatory. Kwerendy wybierające.1
T-W-3Zaawansowane techniki poszukiwania informacji w relacyjnych bazach danych.2
T-W-4Matlab - środowisko do prowadzenia obliczeń inżynierskich. Tworzenie i przekształcanie macierzy i tablic.1
T-W-5Arytmetyka macierzowa i tablicowa.1
T-W-6Programowanie w Matlabie. Skrypty i funkcje. Wykresy 2D i 3D.2
T-W-7Analiza przebiegu funkcji. Wielomiany.1
T-W-8Interpolacja i aproksymacja. Całkowanie numeryczne.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.20
A-L-2Konsultacje.2
A-L-3Przygotowanie do kolokwiów.10
A-L-4Rozwiązanie zadań z grupy "do samodzielnego wykonania".28
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie.10
A-W-2Konsultacje.2
A-W-3Instalacja aplikacji.3
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem komputera i właściwego oprogramowania narzędziowego
M-2Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów Access i Matlab

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności poszukiwania informacji w bazach danych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności stosowania technik dostępnych w systemie Matlab.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_B10_W01
Student posiada wiedzę o budowie i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
IM_1A_W08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1
IM_1A_B10_W02
Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych slużących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
IM_1A_W08C-1T-W-8, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_B10_U01
Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych
IM_1A_U01C-1T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-2M-2S-1
IM_1A_B10_U02
Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
IM_1A_U19, IM_1A_U18C-1T-L-12, T-L-7, T-L-9, T-L-10, T-L-8, T-L-6, T-L-11M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_B10_W01
Student posiada wiedzę o budowie i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
2,0Student nie wykazuje się wiedzą o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozróżnia grupy danych stanowiące zawartość bazy danych.
4,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych.
4,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych.5.0
5,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych. Potrafi wskazać kierunek modyfikacji istniejącej bazy danych.
IM_1A_B10_W02
Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych slużących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
2,0Student nie orientuje się w narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich i rozumie obszary zasady ich stosowania.
4,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia.
4,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników.
5,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników. Potrafi wskazać metodę alternatywną.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_B10_U01
Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych
2,0Student nie potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend.
3,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w prostych zadaniach.
3,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w zadaniach złożonych.
4,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych..
4,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę prostej bazy danych.
5,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę złożonej bazy danych.
IM_1A_B10_U02
Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
2,0Student nie umie wykorzystać właściwych metod i narzędzi informatycznych do rozwiązywania zagadnień inżynierskich.
3,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu prostych zagadnień inżynierskich..
3,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu standardowych zagadnień inżynierskic
4,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń.
4,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu.
5,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu do wykorzystania w zadaniach tego samego typu.

Literatura podstawowa

  1. Zespół autorów, Access 2007 PL. Biblia, Helion, Gliwice, 2007
  2. Mendrala D., Szeliga M., Access 2010 PL. Ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2010
  3. Brzózka J., Dorobczyński L., Programowanie w Matlab, MIKOM, Warszawa, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Regel W., Wykresy i obiekty graficzne w programie Matlab, MIKOM, Warszawa, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Inicjacja bazy danych. Tworzenie tabeli danych. Proste operacje na tabeli danych.1
T-L-2Poszukiwanie informacji z zastosowaniem kwerend wybierających.1
T-L-3Kwerendy wybierające w bazie wielotabelarycznej. Stosowanie funkcji i obliczeń przekształcających wyniki wyszukiwania.1
T-L-4Kwerendy grupujące, krzyżowe i niektóre kwerendy funkcjonalne.1
T-L-5Kolokwium - bazy danych.1
T-L-6Interfejs Matlaba. Praca w trybie bezpośrednim.1
T-L-7Budowanie i przekształcanie macierzy i tablic.1
T-L-8Rozwiązywanie układu równań liniowych w oparciu o problem inżynierski.1
T-L-9Rozwiązywanie zadań inżynierskich przy użyciu skryptów i funkcji własnych. Stosowanie wykresów.5
T-L-10Analiza przebiegu funkcji.1
T-L-11Wielomiany, interpolacja i aproksymacja w zagadnieniach inżynierskich.2
T-L-12Złożone zadanie z wykorzystaniem analizy przebiegu funkcji i całkowania numerycznego.2
T-L-13Kolokwium - Matlab.2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Bazy danych jako obiekty gromadzenia i przetwarzania informacji. Obiekty i narzędzia baz danych.1
T-W-2Operatory. Kwerendy wybierające.1
T-W-3Zaawansowane techniki poszukiwania informacji w relacyjnych bazach danych.2
T-W-4Matlab - środowisko do prowadzenia obliczeń inżynierskich. Tworzenie i przekształcanie macierzy i tablic.1
T-W-5Arytmetyka macierzowa i tablicowa.1
T-W-6Programowanie w Matlabie. Skrypty i funkcje. Wykresy 2D i 3D.2
T-W-7Analiza przebiegu funkcji. Wielomiany.1
T-W-8Interpolacja i aproksymacja. Całkowanie numeryczne.1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.20
A-L-2Konsultacje.2
A-L-3Przygotowanie do kolokwiów.10
A-L-4Rozwiązanie zadań z grupy "do samodzielnego wykonania".28
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie.10
A-W-2Konsultacje.2
A-W-3Instalacja aplikacji.3
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_W01Student posiada wiedzę o budowie i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W08Ma wiedzę w zakresie informatyki obejmującą znajomość podstawowych programów użytkowych i inżynierskich niezbędną do wykonywania podstawowych obliczeń matematycznych, inżynierskich i przetwarzania danych oraz tworzenia dokumentacji inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-W-1Bazy danych jako obiekty gromadzenia i przetwarzania informacji. Obiekty i narzędzia baz danych.
T-W-2Operatory. Kwerendy wybierające.
T-W-3Zaawansowane techniki poszukiwania informacji w relacyjnych bazach danych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera i właściwego oprogramowania narzędziowego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności poszukiwania informacji w bazach danych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje się wiedzą o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozróżnia grupy danych stanowiące zawartość bazy danych.
4,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych.
4,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych.5.0
5,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych. Potrafi wskazać kierunek modyfikacji istniejącej bazy danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_W02Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych slużących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W08Ma wiedzę w zakresie informatyki obejmującą znajomość podstawowych programów użytkowych i inżynierskich niezbędną do wykonywania podstawowych obliczeń matematycznych, inżynierskich i przetwarzania danych oraz tworzenia dokumentacji inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-W-8Interpolacja i aproksymacja. Całkowanie numeryczne.
T-W-6Programowanie w Matlabie. Skrypty i funkcje. Wykresy 2D i 3D.
T-W-7Analiza przebiegu funkcji. Wielomiany.
T-W-4Matlab - środowisko do prowadzenia obliczeń inżynierskich. Tworzenie i przekształcanie macierzy i tablic.
T-W-5Arytmetyka macierzowa i tablicowa.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera i właściwego oprogramowania narzędziowego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności stosowania technik dostępnych w systemie Matlab.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie orientuje się w narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich i rozumie obszary zasady ich stosowania.
4,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia.
4,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników.
5,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników. Potrafi wskazać metodę alternatywną.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_U01Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-L-1Inicjacja bazy danych. Tworzenie tabeli danych. Proste operacje na tabeli danych.
T-L-4Kwerendy grupujące, krzyżowe i niektóre kwerendy funkcjonalne.
T-L-3Kwerendy wybierające w bazie wielotabelarycznej. Stosowanie funkcji i obliczeń przekształcających wyniki wyszukiwania.
T-L-2Poszukiwanie informacji z zastosowaniem kwerend wybierających.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów Access i Matlab
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności poszukiwania informacji w bazach danych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend.
3,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w prostych zadaniach.
3,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w zadaniach złożonych.
4,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych..
4,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę prostej bazy danych.
5,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę złożonej bazy danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_U02Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U19Potrafi przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć właściwe wnioski
IM_1A_U18Potrafi korzystać ze specjalistycznego oprogramowania dla obsługi i interpretacji wyników
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-L-12Złożone zadanie z wykorzystaniem analizy przebiegu funkcji i całkowania numerycznego.
T-L-7Budowanie i przekształcanie macierzy i tablic.
T-L-9Rozwiązywanie zadań inżynierskich przy użyciu skryptów i funkcji własnych. Stosowanie wykresów.
T-L-10Analiza przebiegu funkcji.
T-L-8Rozwiązywanie układu równań liniowych w oparciu o problem inżynierski.
T-L-6Interfejs Matlaba. Praca w trybie bezpośrednim.
T-L-11Wielomiany, interpolacja i aproksymacja w zagadnieniach inżynierskich.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów Access i Matlab
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności stosowania technik dostępnych w systemie Matlab.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać właściwych metod i narzędzi informatycznych do rozwiązywania zagadnień inżynierskich.
3,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu prostych zagadnień inżynierskich..
3,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu standardowych zagadnień inżynierskic
4,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń.
4,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu.
5,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu do wykorzystania w zadaniach tego samego typu.