Sylabus przedmiotu Metoda elementów skończonych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Budowa i eksploatacja maszyn |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta |
doktor |
Obszary studiów |
studia trzeciego stopnia |
Profil |
|
Moduł |
— |
Przedmiot |
Metoda elementów skończonych |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Katedra Mechaniki i Podstaw Konstrukcji Maszyn |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Konrad Konowalski <Konrad.Konowalski@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
5,0 |
ECTS (formy) |
5,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
polski |
Blok obieralny |
1 |
Grupa obieralna |
4 |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 5 | 10 | 3,0 | 0,50 | zaliczenie |
laboratoria | L | 5 | 5 | 2,0 | 0,50 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
laboratoria |
---|
T-L-1 | Budowa macierzy systemowych dla podstawowych elementów mechanicznych | 1 |
T-L-2 | Modelowanie wybranych zagadnień mechanicznych i termicznych | 2 |
T-L-3 | Modelowanie wybranych zagadnień przepływowych | 2 |
| 5 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Budowa macierzy bezwładności i sztywności dla elementów typu belka, płyta i ich analiza statyczna oraz dynamiczna | 3 |
T-W-2 | Formułowanie problemów przepływu ciepła - zagadnienie dwu i trójwymiarowe | 3 |
T-W-3 | Zastosowanie metody MES do rozwiązywania zagadnień mechaniki płynów | 4 |
| 10 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
laboratoria |
---|
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-L-2 | Budowa modeli MES dla wybranych zagadnień | 25 |
| 30 |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-W-2 | Analiza literatury. Studiowanie zagadnień poruszanych na wykładzie | 17 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 8 |
| 30 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby oceny