Sylabus przedmiotu Metodyka badań naukowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Budowa i eksploatacja maszyn |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta |
doktor |
Obszary studiów |
studia trzeciego stopnia |
Profil |
|
Moduł |
— |
Przedmiot |
Metodyka badań naukowych |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Instytut Inżynierii Materiałowej |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Zbigniew Rosłaniec <Zbigniew.Roslaniec@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
5,0 |
ECTS (formy) |
5,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
polski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 1 | 35 | 5,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|
W-1 | Szkolenie biblioteczne. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie doktoranta z warunkami i podstawami pracy naukowej. Charakter prowadzonych badań narzuca ich metodykę. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Definicje badań podstawowych (poznawczych) i stosowanych. Formułowanie celu badań i tezy naukowej. Formułowanie tematu badań - słowa kluczowe. Metody analizy stanu wiedzy. Temat bada ń a stan wiedzy. Pojęcie nowości naukowej. Zasady prowadzenia eksperymentu. Dobór metod badawczych a metody pomiarowe. Oszacowanie błędów pomiarów jako warunek wiarygodności rezultatów i wniosków. Problemowy sposób formowania rozdziałów rozprawy doktorskiej. Część eksperymentalna a wyniki i ich omówienie. Sposoby cytowania źródeł literaturowych. Zasady zastrzegania własności intelektualnej. Aplikacyjne i ekonomiczne asoekty oceny wyników badań. | 8 |
| 8 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-W-2 | Współudział w realizacji poszczególnych zadań programowych. | 52 |
| 60 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby oceny