Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)
Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy - KPiUC:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynierski projekt zespołowy - KPiUC | ||
Specjalność | Zastosowania informatyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy ekonomii |
W-2 | Podstawy programowania stron WWW |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych |
C-2 | Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi |
C-3 | Opracowanie modelu biznesowego |
C-4 | Opracowanie wersji prototypowej systemu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności. | 10 |
T-P-2 | Określenie modelu biznesowego | 10 |
T-P-3 | Budowa zespołów i okreslenie założeń projektowych | 10 |
T-P-4 | Opracowanie dokumentacji projektowej | 20 |
T-P-5 | Realizacja wersji prototypowej projektu | 40 |
90 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Analizy uwarunkowań rynkowych i wybór sektora | 50 |
A-P-2 | Opracowanie modelu biznesowego | 50 |
A-P-3 | Opracowanie projektu i dokumentacji technicznej | 50 |
A-P-4 | Realizacja wersji prototypowej | 100 |
A-P-5 | udział w zajęciach projektowych | 50 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia projektowe |
M-2 | Prezentacja projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych |
S-3 | Ocena formująca: Ocena prezentacji |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O6/08_W01 Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa | IC_1A_W13, IC_1A_W14, IC_1A_W15 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-3, T-P-2 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
IC_1A_O6/08_W02 Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne | IC_1A_W08, IC_1A_W12 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-5, T-P-4 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O6/08_U01 Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa | IC_1A_U12, IC_1A_U11, IC_1A_U28 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-2, T-P-4 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
IC_1A_O6/08_U02 Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne | IC_1A_U12, IC_1A_U13, IC_1A_U27 | — | — | C-2, C-4 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-5, T-P-4 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O6/08_K01 Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe. | IC_1A_K02, IC_1A_K06 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-3 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
IC_1A_O6/08_K02 Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych. | IC_1A_K03, IC_1A_K02 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-5, T-P-4 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O6/08_W01 Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. | |
IC_1A_O6/08_W02 Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O6/08_U01 Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. | |
IC_1A_O6/08_U02 Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O6/08_K01 Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe. | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. | |
IC_1A_O6/08_K02 Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych. | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. |
Literatura podstawowa
- Bartosz Sałbut, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Warszawa, 2012
- Eric Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek., Helion, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- Mariusz Chrapko, Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami., Helion, Warszawa, 2012
- Jerzy Kisielnicki, Zarządzanie projektami. Ludzie - procedury - wyniki., Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011