Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)
Sylabus przedmiotu Wizualizacja i animacja trójwymiarowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wizualizacja i animacja trójwymiarowa | ||
Specjalność | Zastosowania informatyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Piela <Piotr.Piela@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość algebry liniowej oraz podstaw grafiki komputerowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami wizualizacji i animacji trójwymiarowej. |
C-2 | Nabycie praktycznej umiejętności tworzenia wizualizacji trójwymiarowych przy zastosowaniu wybranego oprogramowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Budowanie modeli 3D. Budowanie modelu na podstawie zbioru punktów. Budowanie modeli 3D na podstawie warstwic. Porównanie metod interpolacji przestrzennej. | 3 |
T-L-2 | Wizualizacja danych trójwymiarowych Wypełnienie teksturą 2D i 3D obiektów powierzchniowych, wyniesienie obiektów poprzez nadanie im wysokości. | 3 |
T-L-3 | Tworzenia animacji dla przygotowanej wcześniej wizualizacji trójwymiarowej. | 4 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Grafika dwuwymiarowa | 1 |
T-W-2 | Grafika trójwymiarowa. | 2 |
T-W-3 | Tworzenie trójwymiarowego obrazu z dwuwymiarowej (płaskiej) mapy. | 2 |
T-W-4 | Standardy do wizualizacji trójwymiarowej. | 1 |
T-W-5 | Animacja trójwymiarowa | 2 |
T-W-6 | Narzędzia do wizualizacji i aniamcji trójwymiarowej | 1 |
T-W-7 | Zaliczenie wykładu. | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć (praca własna studenta) | 5 |
A-L-3 | Dokończenie (wizualizacja) realizowanych w trakcie zajęć zadań (praca własna studenta) | 29 |
44 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia (praca własna studenta) | 32 |
44 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne - samodzielna praca studentów polegająca na wykonywaniu zadań z wykorzystaniem technik komputerowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny (pytania testowe jednokrotnego wyboru oraz pytania otwarte), zaliczenie po uzyskaniu 50% maksymalnej liczby punktów |
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena ciągła pracy studenta, zadania realizowane na poszczególnych zajęciach oceniane są w formie punktów, ocena końcowa zależny od liczby zgromadzonych punktów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O5/06_W01 Posiada wiedzę z zakresu modelowania i wizualizowania danych przestrzennych oraz aniamacji trójwymiarowej. | IC_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O5/06_U01 Student potrafi tworzyć wizualizacje i animacje trójwymiarowe przy pomocy wybranego oprogramowania. | IC_1A_U22 | — | — | C-2 | T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O5/06_W01 Posiada wiedzę z zakresu modelowania i wizualizowania danych przestrzennych oraz aniamacji trójwymiarowej. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zagadnienia związene wizualizacją i animacją trójwymiarową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O5/06_U01 Student potrafi tworzyć wizualizacje i animacje trójwymiarowe przy pomocy wybranego oprogramowania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracować proste wizualizacje trójwymiarowe przy pomocy wybranego oprogramowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Leszek Litwin, Grzegorz Myrda, Systemy informacji geograficznej: zarządzanie danymi przestrzennymi w GIS, SIP, SIT, LIS, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2005
- Kraak, M.-J., Ormeling, F, Kartografia: wizualizacja danych przestrzennych, PWN, Waeszawa, 1998
- Bielecka E, Systemy informacji geograficznej. Teoria i zastosowania, Wyd. PJWSTK, Warszawa, 2006