Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)
specjalność: Zastosowania informatyki
Sylabus przedmiotu Integracja systemów informacyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Integracja systemów informacyjnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Krakowiak <Magdalena.Krakowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu inżynierii systemów informatycznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi zaprojektować złożoną funkcjonalność na podstawie dostępnych komponentów oprogramowania. |
C-2 | Student potrafi wybrać sposób oraz zaprojektować proces integracji dostępnych modułów programowych. |
C-3 | Student zna i rozumie metodologię prowadzenia projektów integracyjnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zajecia organizacyjne - zasady zaliczania, plan pracy, podział na grupy i przydział zadań, omówienie w grupach zadanych tematów (projektów integracyjnych) | 2 |
T-L-2 | Integracja struktury organizacyjnej | 2 |
T-L-3 | Integracja funkcji i metod biznesowych | 2 |
T-L-4 | Integracja danych | 2 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawowe pojęcia. System informacyjny a system informatyczny. Klasyfikacja systemów informacyjnych. | 2 |
T-W-2 | Poziomy integracji systemów informacyjnych: integracja struktury organizacyjnej, integracja funkcji i metod biznesowych oraz integracja danych | 2 |
T-W-3 | Metodologia prowadzenia projektów integracyjnych | 2 |
T-W-4 | Platformy integracyjne - możliwości i korzyści wynikające z ich stosowania | 2 |
T-W-5 | Zintegrowane systemy informatyczne: integracja aplikacji użytkowych i systemów komunikacji z użytkownikiem oraz integracja systemów sieciowych i oprogramowania systemowego. Nowoczesne standardy – dostępne API i formaty danych | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w laboratoriach 8 godzin | 8 |
A-L-2 | Konsultacje do laboratorium | 8 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć, opracowanie sprawozdań | 26 |
A-L-4 | Zaliczenie laboratorium | 2 |
44 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach 10 godzin | 10 |
A-W-2 | Konsultacje do wykładów | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia (praca własna studenta) | 24 |
A-W-4 | Zaliczenie wykładów | 2 |
44 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną. |
M-2 | Wykłąd - metoda analizy przypadków. |
M-3 | Laboratorium - dyskusja, studium przypadku. |
M-4 | Laboratorium - metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego. |
S-2 | Ocena formująca: Laboratorium: ocena kształtująca na podstawie bieżących sprawozdań z wykonanych zadań. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_C/14_W01 Zna metody integracji systemów oparte na integracji danych | IC_1A_W07 | — | — | C-2, C-3 | — | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_C/14_U01 Student potrafi integrować systemy na różnym poziomie. | IC_1A_U13 | — | — | C-2, C-1 | — | M-3, M-4, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
IC_1A_C/14_U02 Umie integrować systemy z uwzględnieniem różnych aspektów wynikających z dziedziny przedmiotowej | IC_1A_U15 | — | — | C-2, C-3, C-1 | — | M-3, M-4, M-2 | S-3, S-2 |
IC_1A_C/14_U03 Student potrafi analizować możliwe do wyboru spsosoby zintegrowania systemów na różnym poziomie | IC_1A_U17 | — | — | C-2 | — | M-3, M-4 | S-1, S-3, S-2 |
IC_1A_C/14_U04 Przy integracji systemów student potrafi pozyskiwać informacje z dziedziny przedmiotowej | IC_1A_U18 | — | — | C-2, C-3, C-1 | — | M-3, M-4, M-2 | S-3, S-2 |
IC_1A_C/14_U05 Student potrafi ocenić przydatność metod integracji systemów, dokonać wyboru i uzasadnić ten wybór | IC_1A_U22 | — | — | C-2, C-3, C-1 | — | M-3, M-4, M-2 | S-1, S-3 |
IC_1A_C/14_U06 Student potrafi utworzyć prototyp integujący proste systemy | IC_1A_U26 | — | — | C-2 | — | M-3, M-4 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_C/14_W01 Zna metody integracji systemów oparte na integracji danych | 2,0 | |
3,0 | umie wymienić podstawowe metody integracji systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_C/14_U01 Student potrafi integrować systemy na różnym poziomie. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zintegrować proste systemy na poziomie funkcji i danych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_C/14_U02 Umie integrować systemy z uwzględnieniem różnych aspektów wynikających z dziedziny przedmiotowej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zintegrować proste systemy z uwzględnieniem aspektów biznesowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_C/14_U03 Student potrafi analizować możliwe do wyboru spsosoby zintegrowania systemów na różnym poziomie | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dobrać metodę integracji prostych systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_C/14_U04 Przy integracji systemów student potrafi pozyskiwać informacje z dziedziny przedmiotowej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dobrać zidentyfikować niezbędne informacje do wyboru metody integracji prostych systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_C/14_U05 Student potrafi ocenić przydatność metod integracji systemów, dokonać wyboru i uzasadnić ten wybór | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi ocenić metodę integracji prostych systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_C/14_U06 Student potrafi utworzyć prototyp integujący proste systemy | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi utworzyć prototyp umożliwiający integrację prostych systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wojciech Olejniczak, Zdzisław Szyjewski, Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2005