Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Budowanie aplikacji w systemach mobilnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowanie aplikacji w systemach mobilnych | ||
Specjalność | systemy komputerowe i technologie mobilne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy programowania w języku JAVA, C# lub C++ |
W-2 | Znajomość podstawowych technologii bezprzewodowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z własnościamu systemów operacyjnych stosowanych w systemach mobilnych. |
C-2 | Zapoznanie z ograniczeniami systemów mobilnych |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia projektów na urządzenia mobilne. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zajęcia wprowadzające | 2 |
T-P-2 | Wykonanie projektu aplikacji działąjącej pod wybranym systemem mobilnym. | 24 |
T-P-3 | Prezentacja projektów | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Specyfika architektur systemów mobilnych. Porównanie do systemów stacjonarnych | 3 |
T-W-2 | Charakterystyka interfejsów programowych w zastosowaniach dla systemów mobilnych. | 2 |
T-W-3 | Języki programowania dedykowane dla systemów mobilnych | 2 |
T-W-4 | Systemy operacyjne stosowane w systemach mobilnych | 2 |
T-W-5 | Cechy charakterystyczne systemu Android | 4 |
T-W-6 | Bezpieczeństwo aplikacji i systemów mobilnych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Wykonanie projektu aplikacji | 10 |
A-P-3 | Wykonanie dokumentacji do projektu | 10 |
A-P-4 | Przygotowanie i wykonanie prezentacji projektu | 5 |
A-P-5 | Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 2 |
57 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w Wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 25 |
A-W-3 | Studiowanie literatury | 10 |
A-W-4 | Udział w zaliczeniu wykładu i konsultacjach | 2 |
52 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna: zajęcia projektowe |
M-3 | Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowania do zajęć i realizacji ćwiczeń, oceny jakości wykonania projektu oraz sposobu jego preznetacji. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D18/02_W01 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć zna wiedzę z zakresu systemów mobilnych i urządzeń niskomocowych | I_2A_W06, I_2A_W10 | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D18/02_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiądzie umiejętność budowania aplikacji dla urządzeń przenośnych przy uwzględnieniu zalet i ograniczeń tych urządzeń. | I_2A_U02, I_2A_U03, I_2A_U12 | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D18/02_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student świadomie rozumie konieczność dokształcania się, ponieważ kolejne generacje systemów mobilnych a także technologii bezprzewodowych będą wnosiły nowe rozwiązania. | I_2A_K02 | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D18/02_W01 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć zna wiedzę z zakresu systemów mobilnych i urządzeń niskomocowych | 2,0 | nie posiada wiedzy wymaganej na ocene dostateczną |
3,0 | ma podstawową wiedze o urządzeniach mobilnych, wymaganiach i ograniczeniach, sposobach interakcji | |
3,5 | to co na ocene dostateczną oraz wie o możliwościach progamowania urządzeń przenośnych | |
4,0 | to co na ocene dostateczną plus oraz wie jak progamowo obsługiwać podstawowe czujnki | |
4,5 | to co na ocene dobrą oraz wie jak skomunikować różne urządzenia mobilne | |
5,0 | to co na ocenę dobrą plus oraz wie jak oprogować wymianą danych pomiedzy różnymi systemami moblinymi i stacjonarnymi |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D18/02_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiądzie umiejętność budowania aplikacji dla urządzeń przenośnych przy uwzględnieniu zalet i ograniczeń tych urządzeń. | 2,0 | Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną. |
3,0 | Student napisał aplikację z minimalnymi wymogami i ją udokumentował | |
3,5 | Student napisał poprawnie aplikacje uwzględniając wszystkie wymagania początkowe, przetestował ją, i udokumentował. Prezetnacja aplikacji wypadła dobrze. | |
4,0 | Student napisał poprawnie aplikacje uwzględniając wszystkie wymagania początkowe jak i wymagania dodatkowe, udokumentował ją. Prezetnacja aplikacji wypadła wzorowo. | |
4,5 | Student napisał poprawnie aplikacje uwzględniając wszystkie wymagania początkowe jak i wymagania dodatkowe, przetestował ją, i udokumentował. Prezetnacja aplikacji wypadła dobrze. | |
5,0 | Student napisał poprawnie aplikacje uwzględniając wszystkie wymagania początkowe jak i wymagania dodatkowe, przetestował ją, i udokumentował. Prezetnacja aplikacji wypadła wzorowo. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D18/02_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student świadomie rozumie konieczność dokształcania się, ponieważ kolejne generacje systemów mobilnych a także technologii bezprzewodowych będą wnosiły nowe rozwiązania. | 2,0 | Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną. |
3,0 | Student ma podstawową wiedze na temat nowych rozwiązań. | |
3,5 | To co na 3 oraz, Student potrafi określić różnicę pomiedzy nowym rozwiązaniem a poprzednim. | |
4,0 | To co na 3,5 oraz, Student potrafi potrafi określić słabe i mocne strony nowych rozwiązań. | |
4,5 | To co na 4 oraz Student potrafi wykazać potencjalne zastosowania nowej technologii. | |
5,0 | To co na 4,5 oraz potrafi określić ewentualny kierunek rozwoju nowej technologii. |
Literatura podstawowa
- Sayed Hashimi, Satya Komatineni, Dave MacLean, Android 2. Tworzenie aplikacji, Helion, Gliwice, 2010
- Gail Rahn Frederick, Rajesh Lal, Projektowanie witryn internetowych dla urządzeń mobilnych, Helion, Gliwice, 2010
- Jeff Friesen, ava. Przygotowanie do programowania na platformę Android, Helion, Gliwice, 2011
- W. Frank Ableson, Robi Sen, Chris King, Android w akcji. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2011