Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Informatyka |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
magister |
Obszary studiów |
nauki techniczne |
Profil |
ogólnoakademicki |
Moduł |
— |
Przedmiot |
Seminarium dyplomowe |
Specjalność |
inżynieria oprogramowania |
Jednostka prowadząca |
Katedra Inżynierii Oprogramowania |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Włodzimierz Bielecki <Wlodzimierz.Bielecki@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
1,0 |
ECTS (formy) |
1,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
polski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
seminaria | S | 2 | 15 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
seminaria |
---|
T-S-1 | Omówienie procedury dyplomowania.
Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. Prezentacja obszarów, metod oraz udziału w badań naukowych w dyscyplinie Informatyka. Rola badań w realizacji pracy dyplomowej magisterskiej. UDZIAŁ W PROWADZENIU BADAŃ NAUKOWYCH W DYSCYPLINIE INFORMATYKA
W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.). | 15 |
| 15 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
seminaria |
---|
A-S-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej | 8 |
A-S-3 | Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy | 5 |
| 28 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|
M-1 | Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|
S-1 | Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
I_2A_D14/09_W01 wiedza niezbędna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
I_2A_D14/09_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. | I_2A_U16, I_2A_U07, I_2A_U13 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|
I_2A_D14/09_W01 wiedza niezbędna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej | 2,0 | brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,5 | student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowejj oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy |
4,0 | student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu treści pracy |
4,5 | student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrania bibliografii niezbędnej do zrealizowania zadań pracy |
5,0 | student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu treści pracy oraz dobrania bibliografii niezbędnej do zrealizowania zadań pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadań pracy dyplomowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|
I_2A_D14/09_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. | 2,0 | student nie potrafi sformułować tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej |
3,5 | student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy |
4,0 | student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracować szczegółowy spis treści pracy |
4,5 | student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrać bibliografię niezbędną do zrealizowania zadań pracy |
5,0 | student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrać bibliografię niezbędną do zrealizowania zadań pracy, oraz opracować szczegółowy harmonogram realizacji zadań pracy dyplomowej |