Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: inżynieria oprogramowania

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Bielecki <Wlodzimierz.Bielecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Pelczar <Malgorzata.Pelczar@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ma charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model urządzenia lub samo urządzenie, program komputerowy, model procesu lub usystematyzowane wyniki badań. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z projektowaniem lub wykonaniem przedsięwzięcia informatycznego, wykonaniem oprogramowania, układu cyfrowego lub urządzenia (komputera) specjalizowanego oraz wyciągania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji. Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy.
W-2Zaliczone poprzednie semestry studiów magisterskich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1ukończenie pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
C-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
C-4Realizacja badań związanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badań.
C-5Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.0
T-PD-2Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy0
T-PD-3Zdefiniowanie problemu podjętego w pracy dyplomowej.0
T-PD-4Określenie zakresu i celu pracy magisterskiej.0
T-PD-5Wybór metod osiągnięcia celu pracy.0
T-PD-6Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy magisterskiej.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Udział w konsultacjach z opiekunem pracy15
A-PD-2Udział w konsultacjach z opiekunem pracy.15
A-PD-3Przygotowanie pracy magisterskiej.475
A-PD-4Przygotowanie prezentacji tematu i zakresu pracy.10
A-PD-5Przygotowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania.5
A-PD-6Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego.25
545

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda praktyczna - metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/11_W01
Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
I_2A_W05, I_2A_W06, I_2A_W10C-3T-PD-6, T-PD-5, T-PD-4, T-PD-3M-1, M-2S-1
I_2A_D14/11_W02
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
I_2A_W02C-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/11_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
I_2A_D14/11_U02
Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
I_2A_U15
I_2A_D14/11_U03
Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
I_2A_U12
I_2A_D14/11_U04
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
I_2A_U02
I_2A_D14/11_U05
Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
I_2A_D14/11_U06
Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
I_2A_U02C-3T-PD-5M-1S-3
I_2A_D14/11_U07
Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
I_2A_U10, I_2A_U03, I_2A_U04, I_2A_U05, I_2A_U07C-3T-PD-6, T-PD-5M-3, M-2S-1
I_2A_D14/11_U08
Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
I_2A_U05C-4T-PD-5M-3, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/11_K01
W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
I_2A_K01C-3T-PD-5M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/11_W01
Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
3,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o podstawowym poziomie wnikliwości.
3,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
5,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
I_2A_D14/11_W02
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
2,0Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,0Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,5Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,0Student zna, rozumie i potrafi zastosować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,5Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
5,0Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/11_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
2,0Brak napisanej pracy dyplomowej.
3,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, których średnia jest 3,0
3,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,5
4,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,0
4,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,5
5,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 5,0
I_2A_D14/11_U02
Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
2,0Brak napisanej pracy dyplomowej.
3,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen, których średnia jest 3,0
3,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,5
4,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,0
4,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,5
5,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 5,0
I_2A_D14/11_U03
Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
2,0Brak napisanej pracy dyplomowej.
3,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia jest 3,0
3,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,5
4,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,0
4,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,5
5,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 5,0
I_2A_D14/11_U04
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
2,0Brak napisanej pracy dyplomowej.
3,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia jest 3,0
3,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,5
4,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,0
4,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,5
5,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 5,0
I_2A_D14/11_U05
Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
2,0Brak napisanej pracy dyplomowej.
3,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,0
3,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,5
4,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,0
4,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,5
5,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 5,0
I_2A_D14/11_U06
Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
2,0Student nie posiada umiejetności opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,0Student posiada umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,5Student posiada umiejetność opracowania oraz opisania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,5Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
5,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania, wartościowania i scharakteryzowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
I_2A_D14/11_U07
Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
2,0Student nie posiada umiejętności rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,0Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,5Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych, ale czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,0Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych oraz czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,5Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych oraz pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
5,0Student posiada w umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków oraz potrafi je scharakteryzować.
I_2A_D14/11_U08
Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
2,0Student nie posiada umiejętności pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
3,0Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej.
3,5Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi zaprezentować jej wyniki.
4,0Student posiada w dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
4,5Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
5,0Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi doskonale prezentować jej wyniki.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/11_K01
W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
2,0Student nie opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,5Studenci opanował umiejętność planowania i opisania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie i wartościowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,5Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania i organizowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
5,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.

Literatura podstawowa

  1. Sołdek Jerzy, Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki., Instytut Informatyki PS, Szczecin, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Boć Jan, konsultacja filologiczna Jan Miodek, Jak pisać pracę magisterską?, Kolonia Limited, Wrocław, 2009, 7

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.0
T-PD-2Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy0
T-PD-3Zdefiniowanie problemu podjętego w pracy dyplomowej.0
T-PD-4Określenie zakresu i celu pracy magisterskiej.0
T-PD-5Wybór metod osiągnięcia celu pracy.0
T-PD-6Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy magisterskiej.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Udział w konsultacjach z opiekunem pracy15
A-PD-2Udział w konsultacjach z opiekunem pracy.15
A-PD-3Przygotowanie pracy magisterskiej.475
A-PD-4Przygotowanie prezentacji tematu i zakresu pracy.10
A-PD-5Przygotowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania.5
A-PD-6Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego.25
545
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_W01Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Treści programoweT-PD-6Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy magisterskiej.
T-PD-5Wybór metod osiągnięcia celu pracy.
T-PD-4Określenie zakresu i celu pracy magisterskiej.
T-PD-3Zdefiniowanie problemu podjętego w pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
3,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o podstawowym poziomie wnikliwości.
3,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
5,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_W02Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
Cel przedmiotuC-5Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,0Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,5Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,0Student zna, rozumie i potrafi zastosować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,5Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
5,0Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_U01Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak napisanej pracy dyplomowej.
3,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, których średnia jest 3,0
3,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,5
4,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,0
4,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,5
5,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_U02Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U15Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak napisanej pracy dyplomowej.
3,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen, których średnia jest 3,0
3,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,5
4,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,0
4,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,5
5,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_U03Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U12Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak napisanej pracy dyplomowej.
3,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia jest 3,0
3,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,5
4,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,0
4,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,5
5,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_U04Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak napisanej pracy dyplomowej.
3,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia jest 3,0
3,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,5
4,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,0
4,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,5
5,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_U05Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak napisanej pracy dyplomowej.
3,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,0
3,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 3,5
4,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,0
4,5Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 4,5
5,0Napisanie pracy dyplomowej oraz przygotowanie prezentacji z jej wynikami oraz uzyskanie pozytywnych ocen recenzentów, ktorych średnia ocena jest 5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_U06Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Treści programoweT-PD-5Wybór metod osiągnięcia celu pracy.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetności opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,0Student posiada umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,5Student posiada umiejetność opracowania oraz opisania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,5Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
5,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania, wartościowania i scharakteryzowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_U07Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
I_2A_U03Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role
I_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Treści programoweT-PD-6Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy magisterskiej.
T-PD-5Wybór metod osiągnięcia celu pracy.
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna - metoda projektów.
M-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,0Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,5Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych, ale czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,0Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych oraz czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,5Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych oraz pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
5,0Student posiada w umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków oraz potrafi je scharakteryzować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_U08Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
Cel przedmiotuC-4Realizacja badań związanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badań.
Treści programoweT-PD-5Wybór metod osiągnięcia celu pracy.
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna - metoda projektów.
M-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
3,0Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej.
3,5Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi zaprezentować jej wyniki.
4,0Student posiada w dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
4,5Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
5,0Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi doskonale prezentować jej wyniki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/11_K01W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Treści programoweT-PD-5Wybór metod osiągnięcia celu pracy.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,5Studenci opanował umiejętność planowania i opisania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie i wartościowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,5Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania i organizowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
5,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.