Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Inżynieria systemów informacyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria systemów informacyjnych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Michalak <Krzysztof.Michalak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Michalak <Krzysztof.Michalak@zut.edu.pl>, Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 0,90,50zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy informatyki i algorytmizacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1- zapoznanie z ogólnymi pojęciami w zakresie inżynierii systemów informacyjnych - zapoznanie z różnymi klasami systemów informacyjnych - zapoznanie z metodami i technikami projektowania systemów informacyjnych - wprowadzenie studentów w tematykę projektowania i wdrażania w organizacjach systemów informacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Utworzenie dwu osobowych zespołów roboczych. Wybór dziedziny, dla której będą opracowywane wybrane elementy dokumentacji projektowej dla systemu informacyjnego.1
T-L-2Analiza wymagań funkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie2
T-L-3Analiza wymagań niefunkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie2
T-L-4Wejściówka z podstaw UML Identyfikacja ról użytkowników i funkcjonalności projektowanego systemu - wynikiem są diagramy przypadków użycia opisujące projektowany system.2
T-L-5Analiza i projektowanie wybranych przypadków użycia - wynikiem są szczegółowe opisy sposobu realizacji wybranych przypadków użycia2
T-L-6Wejściówka z diagramów DFD Analiza przepływów danych w projektowanym systemie - wynikiem są diagramy DFD2
T-L-7Opracowanie interfejsu użytkownika dla projektowanego systemu - wynikiem jest projekt UI.4
15
wykłady
T-W-1Przedstawienie zagadnień, które będą omawiane na wykładach, określenie zasad zaliczania przedmiotu1
T-W-2Informatyka a zarządzanie strategiczne (definicje, cele, metody)1
T-W-3Elementy organizacji działania (struktury, wytwarzanie, kierowanie)1
T-W-4Podstawy teorii informacji (dane, informacje, wiedza)1
T-W-5Formalizacja systemu informacyjnego (informacje jako organizacje)1
T-W-6Społeczeństwo globalnej informacji (utowarowienie informacji)1
T-W-7Inżynieria systemu informacyjnego (metody projektowania)1
T-W-8Standardy w przetwarzaniu danych do zarzadzania (systemy dziedzinowe i procesowe)1
T-W-9Hurtownie danych i metody odkrywania wiedzy (data minning)1
T-W-10Wirtualizacja i profesjonalizm usług zewnętrznych w informatyce1
T-W-11Reprezentacja czasu w systemach informatycznych zarzadzania1
T-W-12Sytemy transakcyjne w ewidencji zdarzeń gospodarczych1
T-W-13Systemy eksperckie w analizie gospodarności1
T-W-14Systemy wspomagania decyzji w planowaniu1
T-W-15Infrastruktura informatyczna w przedsiębiorstwie (teleinformatyka)1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacje2
A-L-3przygotowanie się do laboratoriów i sporządzanie sprawozdań15
32
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacje1
A-W-3przygotowanie się do ćwiczenia10
A-W-4Zaliczenie wykładu1
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z zakresu określania wymagań i podstaw projektowania SI

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Laboratoria - oceny za wejściówki i zrealizowane sprawozdania, diagramy, projekty itp.
S-2Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie ustne Ocena za przedmiot = 0,5 * ocena z wykładu + 0,5 * ocena z laboratoriów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D/07_W01
Student powinien posiąść wiedzę z zakresu możliwości zastosowania systemów informacyjnych w róźnych dziedzinach działalności ludzkiej, dopasowywania systemów od wymagań organizacji, podstaw projektowania systemów.
I_1A_W11, I_1A_W16, I_1A_W18, I_1A_W05C-1T-W-11, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-15, T-W-14, T-W-5, T-W-13, T-W-12, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D/07_U01
Potrafi: określać wymagania dotyczące systemów informacyjnych, projektować systemy informacyjne spelniające te wymagania
I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U12, I_1A_U14, I_1A_U16, I_1A_U05C-1T-W-11, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-15, T-W-14, T-W-5, T-W-13, T-W-12, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D/07_K01
rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki
I_1A_K07C-1T-W-11, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-15, T-W-14, T-W-5, T-W-13, T-W-12, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_D/07_W01
Student powinien posiąść wiedzę z zakresu możliwości zastosowania systemów informacyjnych w róźnych dziedzinach działalności ludzkiej, dopasowywania systemów od wymagań organizacji, podstaw projektowania systemów.
2,0student nie spełnia wymagań do uzyskania oceny 3.0
3,0student zna większość pojęć z zakresu projektowania systemów informacyjnych
3,5student zna pojęcia z zakresu projektowania systemów informacyjnych
4,0student zna pojęcia z zakresu projektowania systemów informacyjnych, poprawnie określa wymagania dla projektowanego systemu inforamcyjnego
4,5student zna pojęcia z zakresu projektowania systemów informacyjnych, poprawnie określa wymagania dla projektowanego systemu inforamcyjnego, zna i rozumie pootrzebę zaprojektowania większości modeli, diagramów opisujących projektowany system
5,0student zna pojęcia z zakresu projektowania systemów informacyjnych, poprawnie określa wymagania dla projektowanego systemu inforamcyjnego, zna i rozumie pootrzebę zaprojektowania wszystkich modeli, diagramów opisujących projektowany system

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_D/07_U01
Potrafi: określać wymagania dotyczące systemów informacyjnych, projektować systemy informacyjne spelniające te wymagania
2,0student nie spełnia wymagań do uzyskania oceny 3.0
3,0student potrafi w ograniczonym zakresie stosować niektóre z poznanych modeli, diagramów używanych do projektowania systemów informacyjnych
3,5student potrafi stosować wszystkie z poznanych modeli, diagramów używanych do projektowania systemów informacyjnych, proponuje poprawnie wszystkie modele do rozwiązania zadań
4,0student umie projektować w sposób optymalny modele, diagramy używane do projektowania systemów informacyjnych
4,5student umie projektować w sposób optymalny modele, diagramy używane do projektowania systemów informacyjnych, potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników
5,0student umie projektować w sposób optymalny modele, diagramy używane do projektowania systemów informacyjnych, potrafi porównać ich efektywność, potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_D/07_K01
rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki
2,0Student nie ma świadomości ważności wiedzy z zakresu inżynierii systemów informacyjnych, projektowania systemów informacyjnych
3,0Student ma świadomość ważności wiedzy z zakresu inżynierii systemów informacyjnych, projektowania systemów informacyjnych
3,5Student spełnia wymagania na ocenę 3,0 i dodatkowo wykazuje dbałość o poprawność wyników
4,0Student spełnia wymagania na ocenę 3,5 i dodatkowo wykazuje zdolność do oceny otrzymanych wyników
4,5Student spełnia wymagania na ocenę 4,0 i dodatkowo wykazuje otwartość na współpracę w zespole
5,0Student spełnia wymagania na ocenę 4,5 i dodatkowo jest zorientowany na ciągłe podnoszenie własnej wiedzy i umiejętności

Literatura podstawowa

  1. Beynon-Davies Paul, Inżynieria Systemów Informacyjnych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2004, 2

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Utworzenie dwu osobowych zespołów roboczych. Wybór dziedziny, dla której będą opracowywane wybrane elementy dokumentacji projektowej dla systemu informacyjnego.1
T-L-2Analiza wymagań funkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie2
T-L-3Analiza wymagań niefunkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie2
T-L-4Wejściówka z podstaw UML Identyfikacja ról użytkowników i funkcjonalności projektowanego systemu - wynikiem są diagramy przypadków użycia opisujące projektowany system.2
T-L-5Analiza i projektowanie wybranych przypadków użycia - wynikiem są szczegółowe opisy sposobu realizacji wybranych przypadków użycia2
T-L-6Wejściówka z diagramów DFD Analiza przepływów danych w projektowanym systemie - wynikiem są diagramy DFD2
T-L-7Opracowanie interfejsu użytkownika dla projektowanego systemu - wynikiem jest projekt UI.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedstawienie zagadnień, które będą omawiane na wykładach, określenie zasad zaliczania przedmiotu1
T-W-2Informatyka a zarządzanie strategiczne (definicje, cele, metody)1
T-W-3Elementy organizacji działania (struktury, wytwarzanie, kierowanie)1
T-W-4Podstawy teorii informacji (dane, informacje, wiedza)1
T-W-5Formalizacja systemu informacyjnego (informacje jako organizacje)1
T-W-6Społeczeństwo globalnej informacji (utowarowienie informacji)1
T-W-7Inżynieria systemu informacyjnego (metody projektowania)1
T-W-8Standardy w przetwarzaniu danych do zarzadzania (systemy dziedzinowe i procesowe)1
T-W-9Hurtownie danych i metody odkrywania wiedzy (data minning)1
T-W-10Wirtualizacja i profesjonalizm usług zewnętrznych w informatyce1
T-W-11Reprezentacja czasu w systemach informatycznych zarzadzania1
T-W-12Sytemy transakcyjne w ewidencji zdarzeń gospodarczych1
T-W-13Systemy eksperckie w analizie gospodarności1
T-W-14Systemy wspomagania decyzji w planowaniu1
T-W-15Infrastruktura informatyczna w przedsiębiorstwie (teleinformatyka)1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacje2
A-L-3przygotowanie się do laboratoriów i sporządzanie sprawozdań15
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacje1
A-W-3przygotowanie się do ćwiczenia10
A-W-4Zaliczenie wykładu1
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/07_W01Student powinien posiąść wiedzę z zakresu możliwości zastosowania systemów informacyjnych w róźnych dziedzinach działalności ludzkiej, dopasowywania systemów od wymagań organizacji, podstaw projektowania systemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W11ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania przedsięwzięciami (projektami) informatycznymi
I_1A_W16ma wiedzę dotyczącą możliwości zastosowania informatyki w różnych dziedzinach aktywności ludzkiej (np. w przemyśle, zarządzaniu i medycynie)
I_1A_W18ma wiedzę w zakresie podstaw modelowania systemów
I_1A_W05ma wiedzę w zakresie algorytmizacji i zasad tworzenia struktur danych
Cel przedmiotuC-1- zapoznanie z ogólnymi pojęciami w zakresie inżynierii systemów informacyjnych - zapoznanie z różnymi klasami systemów informacyjnych - zapoznanie z metodami i technikami projektowania systemów informacyjnych - wprowadzenie studentów w tematykę projektowania i wdrażania w organizacjach systemów informacyjnych
Treści programoweT-W-11Reprezentacja czasu w systemach informatycznych zarzadzania
T-W-10Wirtualizacja i profesjonalizm usług zewnętrznych w informatyce
T-W-9Hurtownie danych i metody odkrywania wiedzy (data minning)
T-W-8Standardy w przetwarzaniu danych do zarzadzania (systemy dziedzinowe i procesowe)
T-W-7Inżynieria systemu informacyjnego (metody projektowania)
T-W-6Społeczeństwo globalnej informacji (utowarowienie informacji)
T-W-15Infrastruktura informatyczna w przedsiębiorstwie (teleinformatyka)
T-W-14Systemy wspomagania decyzji w planowaniu
T-W-5Formalizacja systemu informacyjnego (informacje jako organizacje)
T-W-13Systemy eksperckie w analizie gospodarności
T-W-12Sytemy transakcyjne w ewidencji zdarzeń gospodarczych
T-W-4Podstawy teorii informacji (dane, informacje, wiedza)
T-W-3Elementy organizacji działania (struktury, wytwarzanie, kierowanie)
T-W-2Informatyka a zarządzanie strategiczne (definicje, cele, metody)
T-W-1Przedstawienie zagadnień, które będą omawiane na wykładach, określenie zasad zaliczania przedmiotu
T-L-6Wejściówka z diagramów DFD Analiza przepływów danych w projektowanym systemie - wynikiem są diagramy DFD
T-L-7Opracowanie interfejsu użytkownika dla projektowanego systemu - wynikiem jest projekt UI.
T-L-2Analiza wymagań funkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie
T-L-3Analiza wymagań niefunkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie
T-L-4Wejściówka z podstaw UML Identyfikacja ról użytkowników i funkcjonalności projektowanego systemu - wynikiem są diagramy przypadków użycia opisujące projektowany system.
T-L-5Analiza i projektowanie wybranych przypadków użycia - wynikiem są szczegółowe opisy sposobu realizacji wybranych przypadków użycia
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z zakresu określania wymagań i podstaw projektowania SI
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratoria - oceny za wejściówki i zrealizowane sprawozdania, diagramy, projekty itp.
S-2Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie ustne Ocena za przedmiot = 0,5 * ocena z wykładu + 0,5 * ocena z laboratoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań do uzyskania oceny 3.0
3,0student zna większość pojęć z zakresu projektowania systemów informacyjnych
3,5student zna pojęcia z zakresu projektowania systemów informacyjnych
4,0student zna pojęcia z zakresu projektowania systemów informacyjnych, poprawnie określa wymagania dla projektowanego systemu inforamcyjnego
4,5student zna pojęcia z zakresu projektowania systemów informacyjnych, poprawnie określa wymagania dla projektowanego systemu inforamcyjnego, zna i rozumie pootrzebę zaprojektowania większości modeli, diagramów opisujących projektowany system
5,0student zna pojęcia z zakresu projektowania systemów informacyjnych, poprawnie określa wymagania dla projektowanego systemu inforamcyjnego, zna i rozumie pootrzebę zaprojektowania wszystkich modeli, diagramów opisujących projektowany system
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/07_U01Potrafi: określać wymagania dotyczące systemów informacyjnych, projektować systemy informacyjne spelniające te wymagania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U16ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Cel przedmiotuC-1- zapoznanie z ogólnymi pojęciami w zakresie inżynierii systemów informacyjnych - zapoznanie z różnymi klasami systemów informacyjnych - zapoznanie z metodami i technikami projektowania systemów informacyjnych - wprowadzenie studentów w tematykę projektowania i wdrażania w organizacjach systemów informacyjnych
Treści programoweT-W-11Reprezentacja czasu w systemach informatycznych zarzadzania
T-W-10Wirtualizacja i profesjonalizm usług zewnętrznych w informatyce
T-W-9Hurtownie danych i metody odkrywania wiedzy (data minning)
T-W-8Standardy w przetwarzaniu danych do zarzadzania (systemy dziedzinowe i procesowe)
T-W-7Inżynieria systemu informacyjnego (metody projektowania)
T-W-6Społeczeństwo globalnej informacji (utowarowienie informacji)
T-W-15Infrastruktura informatyczna w przedsiębiorstwie (teleinformatyka)
T-W-14Systemy wspomagania decyzji w planowaniu
T-W-5Formalizacja systemu informacyjnego (informacje jako organizacje)
T-W-13Systemy eksperckie w analizie gospodarności
T-W-12Sytemy transakcyjne w ewidencji zdarzeń gospodarczych
T-W-4Podstawy teorii informacji (dane, informacje, wiedza)
T-W-3Elementy organizacji działania (struktury, wytwarzanie, kierowanie)
T-W-2Informatyka a zarządzanie strategiczne (definicje, cele, metody)
T-W-1Przedstawienie zagadnień, które będą omawiane na wykładach, określenie zasad zaliczania przedmiotu
T-L-6Wejściówka z diagramów DFD Analiza przepływów danych w projektowanym systemie - wynikiem są diagramy DFD
T-L-7Opracowanie interfejsu użytkownika dla projektowanego systemu - wynikiem jest projekt UI.
T-L-2Analiza wymagań funkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie
T-L-3Analiza wymagań niefunkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie
T-L-4Wejściówka z podstaw UML Identyfikacja ról użytkowników i funkcjonalności projektowanego systemu - wynikiem są diagramy przypadków użycia opisujące projektowany system.
T-L-5Analiza i projektowanie wybranych przypadków użycia - wynikiem są szczegółowe opisy sposobu realizacji wybranych przypadków użycia
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z zakresu określania wymagań i podstaw projektowania SI
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratoria - oceny za wejściówki i zrealizowane sprawozdania, diagramy, projekty itp.
S-2Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie ustne Ocena za przedmiot = 0,5 * ocena z wykładu + 0,5 * ocena z laboratoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań do uzyskania oceny 3.0
3,0student potrafi w ograniczonym zakresie stosować niektóre z poznanych modeli, diagramów używanych do projektowania systemów informacyjnych
3,5student potrafi stosować wszystkie z poznanych modeli, diagramów używanych do projektowania systemów informacyjnych, proponuje poprawnie wszystkie modele do rozwiązania zadań
4,0student umie projektować w sposób optymalny modele, diagramy używane do projektowania systemów informacyjnych
4,5student umie projektować w sposób optymalny modele, diagramy używane do projektowania systemów informacyjnych, potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników
5,0student umie projektować w sposób optymalny modele, diagramy używane do projektowania systemów informacyjnych, potrafi porównać ich efektywność, potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/07_K01rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Cel przedmiotuC-1- zapoznanie z ogólnymi pojęciami w zakresie inżynierii systemów informacyjnych - zapoznanie z różnymi klasami systemów informacyjnych - zapoznanie z metodami i technikami projektowania systemów informacyjnych - wprowadzenie studentów w tematykę projektowania i wdrażania w organizacjach systemów informacyjnych
Treści programoweT-W-11Reprezentacja czasu w systemach informatycznych zarzadzania
T-W-10Wirtualizacja i profesjonalizm usług zewnętrznych w informatyce
T-W-9Hurtownie danych i metody odkrywania wiedzy (data minning)
T-W-8Standardy w przetwarzaniu danych do zarzadzania (systemy dziedzinowe i procesowe)
T-W-7Inżynieria systemu informacyjnego (metody projektowania)
T-W-6Społeczeństwo globalnej informacji (utowarowienie informacji)
T-W-15Infrastruktura informatyczna w przedsiębiorstwie (teleinformatyka)
T-W-14Systemy wspomagania decyzji w planowaniu
T-W-5Formalizacja systemu informacyjnego (informacje jako organizacje)
T-W-13Systemy eksperckie w analizie gospodarności
T-W-12Sytemy transakcyjne w ewidencji zdarzeń gospodarczych
T-W-4Podstawy teorii informacji (dane, informacje, wiedza)
T-W-3Elementy organizacji działania (struktury, wytwarzanie, kierowanie)
T-W-2Informatyka a zarządzanie strategiczne (definicje, cele, metody)
T-W-1Przedstawienie zagadnień, które będą omawiane na wykładach, określenie zasad zaliczania przedmiotu
T-L-6Wejściówka z diagramów DFD Analiza przepływów danych w projektowanym systemie - wynikiem są diagramy DFD
T-L-7Opracowanie interfejsu użytkownika dla projektowanego systemu - wynikiem jest projekt UI.
T-L-2Analiza wymagań funkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie
T-L-3Analiza wymagań niefunkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie
T-L-4Wejściówka z podstaw UML Identyfikacja ról użytkowników i funkcjonalności projektowanego systemu - wynikiem są diagramy przypadków użycia opisujące projektowany system.
T-L-5Analiza i projektowanie wybranych przypadków użycia - wynikiem są szczegółowe opisy sposobu realizacji wybranych przypadków użycia
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z zakresu określania wymagań i podstaw projektowania SI
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratoria - oceny za wejściówki i zrealizowane sprawozdania, diagramy, projekty itp.
S-2Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie ustne Ocena za przedmiot = 0,5 * ocena z wykładu + 0,5 * ocena z laboratoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ważności wiedzy z zakresu inżynierii systemów informacyjnych, projektowania systemów informacyjnych
3,0Student ma świadomość ważności wiedzy z zakresu inżynierii systemów informacyjnych, projektowania systemów informacyjnych
3,5Student spełnia wymagania na ocenę 3,0 i dodatkowo wykazuje dbałość o poprawność wyników
4,0Student spełnia wymagania na ocenę 3,5 i dodatkowo wykazuje zdolność do oceny otrzymanych wyników
4,5Student spełnia wymagania na ocenę 4,0 i dodatkowo wykazuje otwartość na współpracę w zespole
5,0Student spełnia wymagania na ocenę 4,5 i dodatkowo jest zorientowany na ciągłe podnoszenie własnej wiedzy i umiejętności