Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Sylwia Zawadzka <Sylwia.Zawadzka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 20 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Komputery a BHP (Health and safety) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-2Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).2
T-LK-3Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)2
T-LK-4Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-5Systemy ICT (ICT systems)2
T-LK-6Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)2
T-LK-7Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-8E-commerce (E-commerce)2
T-LK-9Roboty, androidy i sztuczna inteligencja (Robots, androids and Artificial Intelligence)2
T-LK-10Przyszłość IT (Future of IT) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć40
A-LK-3Udział w konsultacjach10
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin2
80

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A/01-01_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
I_2A_W02C-1T-LK-5, T-LK-6, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-7, T-LK-10, T-LK-9M-2, M-3, M-1, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A/01-01_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
I_2A_U01C-1T-LK-2, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-10, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-4M-4, M-2, M-3, M-6, M-1S-2, S-3
I_2A_A/01-01_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
I_2A_U02, I_2A_U01C-2T-LK-1, T-LK-7, T-LK-3, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-6, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-5M-1, M-5S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A/01-01_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
I_2A_K02C-2T-LK-9, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-10, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-7, T-LK-3M-3, M-1S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_A/01-01_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_A/01-01_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_A/01-01_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_A/01-01_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre, Professional English in Use for Computers and the Internet., Cambridge, Cambridge, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Santiago Remacha Esteras, Infotech-English for Computer Users, Cambridge, 2011
  2. V.Evans, J.Dooley,S.Wright, Information Technology, Express Publishing, 2011
  3. CUP, www.cambridge.org/elt/ict, 2012
  4. World Scientific, http://www.worldscinet.com/, 2012

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Komputery a BHP (Health and safety) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-2Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).2
T-LK-3Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)2
T-LK-4Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-5Systemy ICT (ICT systems)2
T-LK-6Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)2
T-LK-7Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-8E-commerce (E-commerce)2
T-LK-9Roboty, androidy i sztuczna inteligencja (Robots, androids and Artificial Intelligence)2
T-LK-10Przyszłość IT (Future of IT) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)2
20

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć40
A-LK-3Udział w konsultacjach10
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin2
80
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_A/01-01_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-5Systemy ICT (ICT systems)
T-LK-6Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-3Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)
T-LK-4Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-1Komputery a BHP (Health and safety) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-2Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-8E-commerce (E-commerce)
T-LK-7Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-10Przyszłość IT (Future of IT) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-9Roboty, androidy i sztuczna inteligencja (Robots, androids and Artificial Intelligence)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_A/01-01_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U01Ma umiejętności w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-2Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-6Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-7Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-5Systemy ICT (ICT systems)
T-LK-1Komputery a BHP (Health and safety) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-10Przyszłość IT (Future of IT) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-9Roboty, androidy i sztuczna inteligencja (Robots, androids and Artificial Intelligence)
T-LK-3Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)
T-LK-8E-commerce (E-commerce)
T-LK-4Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_A/01-01_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U01Ma umiejętności w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-1Komputery a BHP (Health and safety) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-7Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-3Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)
T-LK-9Roboty, androidy i sztuczna inteligencja (Robots, androids and Artificial Intelligence)
T-LK-10Przyszłość IT (Future of IT) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-6Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-2Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-4Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-8E-commerce (E-commerce)
T-LK-5Systemy ICT (ICT systems)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_A/01-01_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K02Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-9Roboty, androidy i sztuczna inteligencja (Robots, androids and Artificial Intelligence)
T-LK-8E-commerce (E-commerce)
T-LK-4Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-10Przyszłość IT (Future of IT) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-5Systemy ICT (ICT systems)
T-LK-6Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-1Komputery a BHP (Health and safety) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-2Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-7Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-3Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0