Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
Sylabus przedmiotu Programowanie komponentowe JavaEE/NET:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie komponentowe JavaEE/NET | ||
Specjalność | systemy komputerowe i oprogramowanie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Radziewicz <Marcin.Radziewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Radziewicz <Marcin.Radziewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność programowania w przynajmniej jednym z języków obiektowych: C++, C#, Java |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z tematyką programowanie komponentowego |
C-2 | Przedstawienie środowisk komponentowych JavaEE i .NET |
C-3 | Nauka tworzenia aplikacji w środowiskach JavaEE i .NET |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie się ze środowiskiem J2EE (Eclipse) | 1 |
T-L-2 | Zapoznanie się ze środowiskiem deweloperskim .NET (Visual Studio) | 1 |
T-L-3 | Realizacja prostej aplikacji J2E/EJB | 2 |
T-L-4 | Realizacja prostej aplikacji komponentowej w środowisku .NET | 2 |
T-L-5 | Współpraca aplikacji J2E oraz .NET z bazami danych | 2 |
T-L-6 | Realizacja aplikacji JavaRMI | 2 |
T-L-7 | Refaktoring aplikacji komponentowej - zastosowanie wzorców projektowych | 2 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do tematu programowania komponentowego. Przedstawienie środowiska JavaEE | 1 |
T-W-2 | Wprowadzenie do środowiska Microsoft .NET | 1 |
T-W-3 | Projektowanie i implementacja aplikacji komponentowych | 1 |
T-W-4 | Serwer aplikacji w środowisku JavaEE | 1 |
T-W-5 | Enterprise Java Beans. Java Persistence API (JPA) - współpraca z EJB. | 1 |
T-W-6 | Tworzenie aplikacji J2EE w środowisku Eclipse | 1 |
T-W-7 | Tworzenie komponentów .NET w środowisku Microsoft Visual Studio | 1 |
T-W-8 | Współpraca .NET <-> COM | 1 |
T-W-9 | Zastosowanie wzorców projektowych w tworzeniu aplikacji komponentowych | 1 |
T-W-10 | Java RMI | 1 |
T-W-11 | .NET.ADO | 1 |
T-W-12 | Komponenty .NET | 1 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach laboratoryjnych | 12 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 38 |
A-L-3 | udział w konsultacjach | 2 |
52 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 12 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie materiałów wykładowych | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie się do wykładu | 10 |
A-W-4 | Studiowanie literatury | 10 |
A-W-5 | Konsultacje | 2 |
39 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda praktyczna: projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena programów laboratoryjnych i projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O1/10_W01 Student potrafi zdefiniować pojęcia: komponentu, programowania komponentowego | I_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-2 |
I_1A_O1/10_W02 Student zna i potrafi przedstawić środowiska programistyczne JavaEE oraz .NET | I_1A_W06 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-2 |
I_1A_O1/10_W03 Student potrafi opisać sposoby dostępu do baz danych z poziomu aplikacji komponentowej J2EE oraz .NET | I_1A_W08, I_1A_W17, I_1A_W06 | — | — | C-3, C-2 | T-L-5, T-W-11 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O1/10_U01 Potrafi skonfigurować środowisko deweloperskie .NET i J2EE | I_1A_U06, I_1A_U05 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-2 | S-1 |
I_1A_O1/10_U02 Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku J2EE | I_1A_U01, I_1A_U05 | — | — | C-3 | T-L-3, T-W-6, T-W-4 | M-2 | S-1 |
I_1A_O1/10_U03 Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku .NET | I_1A_U01, I_1A_U05 | — | — | C-3 | T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-W-12, T-W-7, T-W-2, T-W-8, T-W-11 | M-2 | S-1 |
I_1A_O1/10_U04 Potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje komponentową na podstawie przedstawionych wymagań | I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U03 | — | — | C-3 | T-W-9 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O1/10_K01 Potrafi samodzielnie realizować powierzone mu zadania | I_1A_K01, I_1A_K03 | — | — | C-3 | T-L-6, T-L-4, T-L-7, T-L-3, T-W-9 | M-3, M-2 | S-1 |
I_1A_O1/10_K02 Potrafi przedstawiać swoje opinie dotyczące projektu na forum publicznym | I_1A_K01 | — | — | C-3 | — | M-3, M-2 | S-1 |
I_1A_O1/10_K03 Rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy w dziedzinie programownia komponentowego | I_1A_K01, I_1A_K04 | — | — | C-3 | — | M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O1/10_W01 Student potrafi zdefiniować pojęcia: komponentu, programowania komponentowego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zdefiniować pojęcia: komponentu, programowania komponentowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/10_W02 Student zna i potrafi przedstawić środowiska programistyczne JavaEE oraz .NET | 2,0 | |
3,0 | Student zna i potrafi przedstawić środowiska programistyczne JavaEE oraz .NET | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/10_W03 Student potrafi opisać sposoby dostępu do baz danych z poziomu aplikacji komponentowej J2EE oraz .NET | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opisać sposoby dostępu do baz danych z poziomu aplikacji komponentowej J2EE oraz .NET | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O1/10_U01 Potrafi skonfigurować środowisko deweloperskie .NET i J2EE | 2,0 | |
3,0 | Potrafi skonfigurować środowisko deweloperskie .NET i J2EE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/10_U02 Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku J2EE | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku J2EE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/10_U03 Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku .NET | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku .NET | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/10_U04 Potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje komponentową na podstawie przedstawionych wymagań | 2,0 | |
3,0 | Potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje komponentową na podstawie przedstawionych wymagań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O1/10_K01 Potrafi samodzielnie realizować powierzone mu zadania | 2,0 | |
3,0 | potrafi realizować postawione zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/10_K02 Potrafi przedstawiać swoje opinie dotyczące projektu na forum publicznym | 2,0 | |
3,0 | potrafi prezentować opinie dotyczące zakresu treści przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/10_K03 Rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy w dziedzinie programownia komponentowego | 2,0 | |
3,0 | rozumie potrzebę dokształcania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Clemens Szyperski, Oprogramowanie komponentowe – obiekty to za mało, WNT, 2001
- Juval Löwy, COM and .NET Component Services, O'Reilly, 2001
- Kathy Sierra, Bert Bates, Head First EJB. Edycja polska, Helion, 2005
Literatura dodatkowa
- Microsoft, http://msdn.microsoft.com, 2011
- Oracle, http://java.oracle.com, 2011