Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Optymalizacja systemów internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Optymalizacja systemów internetowych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 9

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL8 8 0,50,30zaliczenie
projektyP8 8 0,50,30zaliczenie
wykładyW8 8 1,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy języka HTML

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami optymalizacji witryn internetowych
C-2Zapoznanie studentów z metodami optymalizacji kodu witryny
C-3Zapoznanie studentów z metodami zwiększania konwersji w systemach internetowych
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie optymalizacji witryn internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Optymalizacja kodu witryny i analizy wydajności2
T-L-2Testowanie witryn internetowych z udziałem wybranych systemów2
T-L-3Weryfikacja wybranych narzędzi analizy i optymalizacji interfejsów użytkownika2
T-L-4Optymalizacja kodu wybranej witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych2
8
projekty
T-P-1Zaplanowanie eksperymentów i procedury optymalizacyjnej wybranego systemu internetowego2
T-P-2Indentyfikacja obszarów optymalizacji w wybranym serwisie internetowym2
T-P-3Przeprowadzenie wielowymiarowej procedury optymalizacji systemu internetowego2
T-P-4Podsumowanie i wnioski z realizacji projektu2
8
wykłady
T-W-1Obszary i kierunki optymalizacji systemów internetowych2
T-W-2Metody zwiększania efektywności i konwersji w witrynach internetowych2
T-W-3Optymalizacja interfejsu użytkownika w aplikacjach internetowych2
T-W-4Optymalizacja serwisów internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
15
projekty
A-P-1Udział w zajęciach projektowych15
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć4
A-W-4Egzamin2
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/10_W01
Wiedza w zakresie metod optymalizacji systemów internetowych
I_1A_W20, I_1A_W23C-1, C-3, C-4, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2
I_1A_O9/10_W02
Wiedza w zakresie projektowania, programowania i stosowania systemów do optymalizacji serwisów internetowych
I_1A_W20, I_1A_W14C-1, C-3, C-4, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/10_U01
Umiejętność implementacji metod optymalizacji systemów internetowych
I_1A_U19, I_1A_U14, I_1A_U20C-1, C-3, C-4, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2
I_1A_O9/10_U02
Umiejętność projektowania interfejsów użytkownika i pomiarów użyteczności systemów internetowych
I_1A_U02, I_1A_U09, I_1A_U16C-1, C-3, C-4, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/10_K01
Kompetencje w zakresie metod personalizacji systemów internetowych
I_1A_K07, I_1A_K04C-1, C-3, C-4, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/10_W01
Wiedza w zakresie metod optymalizacji systemów internetowych
2,0Nie zna podstawowych pojęć i metod optymalizacji serwisów internetowych.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia i metody optymalizacji serwisów internetowych
3,5Zna w stopniu dostatecznym metody optymalizacji serwisów internetowych i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych stosowane w systemach optymalizacji.
4,0Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych i metody taksonomiczne stosowane w systemach optymalizacji.
4,5Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach optymalizacji.
5,0Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne oraz metody eksploracji zasobów tekstowych i metody analizy sieci społecznych stosowane w systemachoptymalizacji. Posiada wiedzę na temat wydajności algorytmów przetwarzania danych i umie porównać różne rozwiązania.
I_1A_O9/10_W02
Wiedza w zakresie projektowania, programowania i stosowania systemów do optymalizacji serwisów internetowych
2,0Nie zna podstawowych pojęć i metod optymalizacji serwisów internetowych.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia i metody optymalizacji serwisów internetowych
3,5Zna w stopniu dostatecznym metody optymalizacji serwisów internetowych i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych stosowane w systemach optymalizacji.
4,0Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych i metody taksonomiczne stosowane w systemach optymalizacji.
4,5Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach optymalizacji.
5,0Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne oraz metody eksploracji zasobów tekstowych i metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach optymalizacji. Posiada wiedzę na temat wydajności algorytmów przetwarzania danych i umie porównać różne rozwiązania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/10_U01
Umiejętność implementacji metod optymalizacji systemów internetowych
2,0Nie umie stosować metod optymalizacji serwisów internetowych.
3,0Umie skorzystać z pakietów oprogramowania i zastosować proste metody optymalizacji serwisów internetowych.
3,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody optymalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych w prostych zadaniach optymalizacji serwisów internetowych.
4,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody optymalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych w optymalizacji serwisów internetowych.
4,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować metody optymalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych w optymalizacji serwisów internetowych.
5,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować zaawansowane metody optymalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody optymalizacji serwisów internetowych.
I_1A_O9/10_U02
Umiejętność projektowania interfejsów użytkownika i pomiarów użyteczności systemów internetowych
2,0Nie umie stosować metod optymalizacji serwisów internetowych.
3,0Umie skorzystać z pakietów oprogramowania i zastosować proste metody optymalizacji serwisów internetowych.
3,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych w prostych zadaniach optymalizacji serwisów internetowych.
4,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych w optymalizacji serwisów internetowych.
4,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych w optymalizacji serwisów internetowych.
5,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować zaawansowane metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody optymalizacji serwisów internetowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/10_K01
Kompetencje w zakresie metod personalizacji systemów internetowych
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w obszarze optymalizacji serwisów internetowych.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w optymalizacji serwisów internetowych i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z optymalizacją serwisów internetowych.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w optymalizacji serwisów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z optymalizacją serwisów internetowych.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z optymalizacją serwisów internetowych.

Literatura podstawowa

  1. Zdravko M., Larose D., Eksploracja zasobów internetowych, PWN, Warszawa, 2007
  2. Cichosz P., Systemy uczące się, WNT, Warszawa, 2007
  3. Ash T., Strona docelowa. Optymalizacja, testy, konwersja, Helion, Warszawa, 2009
  4. Ash T., Strona docelowa. Optymalizacja, testy, konwersja, Helion, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kalbach J., Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny, Helion, Warszawa, 2008
  2. Kruk S., Przetestuj ją sam! Steve Krug o funkcjonalności stron internetowych, Helion, Warszawa, 2010
  3. Karwatka T., Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem?, Helion, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Optymalizacja kodu witryny i analizy wydajności2
T-L-2Testowanie witryn internetowych z udziałem wybranych systemów2
T-L-3Weryfikacja wybranych narzędzi analizy i optymalizacji interfejsów użytkownika2
T-L-4Optymalizacja kodu wybranej witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych2
8

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zaplanowanie eksperymentów i procedury optymalizacyjnej wybranego systemu internetowego2
T-P-2Indentyfikacja obszarów optymalizacji w wybranym serwisie internetowym2
T-P-3Przeprowadzenie wielowymiarowej procedury optymalizacji systemu internetowego2
T-P-4Podsumowanie i wnioski z realizacji projektu2
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Obszary i kierunki optymalizacji systemów internetowych2
T-W-2Metody zwiększania efektywności i konwersji w witrynach internetowych2
T-W-3Optymalizacja interfejsu użytkownika w aplikacjach internetowych2
T-W-4Optymalizacja serwisów internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych2
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach projektowych15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć4
A-W-4Egzamin2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/10_W01Wiedza w zakresie metod optymalizacji systemów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W20zna wybrane metody i techniki dotyczące podstaw podejmowania decyzji
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami optymalizacji witryn internetowych
C-3Zapoznanie studentów z metodami zwiększania konwersji w systemach internetowych
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie optymalizacji witryn internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych
C-2Zapoznanie studentów z metodami optymalizacji kodu witryny
Treści programoweT-W-1Obszary i kierunki optymalizacji systemów internetowych
T-W-2Metody zwiększania efektywności i konwersji w witrynach internetowych
T-W-3Optymalizacja interfejsu użytkownika w aplikacjach internetowych
T-W-4Optymalizacja serwisów internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć i metod optymalizacji serwisów internetowych.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia i metody optymalizacji serwisów internetowych
3,5Zna w stopniu dostatecznym metody optymalizacji serwisów internetowych i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych stosowane w systemach optymalizacji.
4,0Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych i metody taksonomiczne stosowane w systemach optymalizacji.
4,5Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach optymalizacji.
5,0Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne oraz metody eksploracji zasobów tekstowych i metody analizy sieci społecznych stosowane w systemachoptymalizacji. Posiada wiedzę na temat wydajności algorytmów przetwarzania danych i umie porównać różne rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/10_W02Wiedza w zakresie projektowania, programowania i stosowania systemów do optymalizacji serwisów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W20zna wybrane metody i techniki dotyczące podstaw podejmowania decyzji
I_1A_W14zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami optymalizacji witryn internetowych
C-3Zapoznanie studentów z metodami zwiększania konwersji w systemach internetowych
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie optymalizacji witryn internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych
C-2Zapoznanie studentów z metodami optymalizacji kodu witryny
Treści programoweT-L-1Optymalizacja kodu witryny i analizy wydajności
T-L-2Testowanie witryn internetowych z udziałem wybranych systemów
T-L-3Weryfikacja wybranych narzędzi analizy i optymalizacji interfejsów użytkownika
T-L-4Optymalizacja kodu wybranej witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć i metod optymalizacji serwisów internetowych.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia i metody optymalizacji serwisów internetowych
3,5Zna w stopniu dostatecznym metody optymalizacji serwisów internetowych i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych stosowane w systemach optymalizacji.
4,0Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych i metody taksonomiczne stosowane w systemach optymalizacji.
4,5Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach optymalizacji.
5,0Zna dobrze metody optymalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne oraz metody eksploracji zasobów tekstowych i metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach optymalizacji. Posiada wiedzę na temat wydajności algorytmów przetwarzania danych i umie porównać różne rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/10_U01Umiejętność implementacji metod optymalizacji systemów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U19ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami optymalizacji witryn internetowych
C-3Zapoznanie studentów z metodami zwiększania konwersji w systemach internetowych
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie optymalizacji witryn internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych
C-2Zapoznanie studentów z metodami optymalizacji kodu witryny
Treści programoweT-L-1Optymalizacja kodu witryny i analizy wydajności
T-L-2Testowanie witryn internetowych z udziałem wybranych systemów
T-L-3Weryfikacja wybranych narzędzi analizy i optymalizacji interfejsów użytkownika
T-L-4Optymalizacja kodu wybranej witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych
T-W-1Obszary i kierunki optymalizacji systemów internetowych
T-W-2Metody zwiększania efektywności i konwersji w witrynach internetowych
T-W-3Optymalizacja interfejsu użytkownika w aplikacjach internetowych
T-W-4Optymalizacja serwisów internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie stosować metod optymalizacji serwisów internetowych.
3,0Umie skorzystać z pakietów oprogramowania i zastosować proste metody optymalizacji serwisów internetowych.
3,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody optymalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych w prostych zadaniach optymalizacji serwisów internetowych.
4,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody optymalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych w optymalizacji serwisów internetowych.
4,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować metody optymalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych w optymalizacji serwisów internetowych.
5,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować zaawansowane metody optymalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody optymalizacji serwisów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/10_U02Umiejętność projektowania interfejsów użytkownika i pomiarów użyteczności systemów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U16ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami optymalizacji witryn internetowych
C-3Zapoznanie studentów z metodami zwiększania konwersji w systemach internetowych
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie optymalizacji witryn internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych
C-2Zapoznanie studentów z metodami optymalizacji kodu witryny
Treści programoweT-W-1Obszary i kierunki optymalizacji systemów internetowych
T-W-2Metody zwiększania efektywności i konwersji w witrynach internetowych
T-W-3Optymalizacja interfejsu użytkownika w aplikacjach internetowych
T-W-4Optymalizacja serwisów internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie stosować metod optymalizacji serwisów internetowych.
3,0Umie skorzystać z pakietów oprogramowania i zastosować proste metody optymalizacji serwisów internetowych.
3,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych w prostych zadaniach optymalizacji serwisów internetowych.
4,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych w optymalizacji serwisów internetowych.
4,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych w optymalizacji serwisów internetowych.
5,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować zaawansowane metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody optymalizacji serwisów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/10_K01Kompetencje w zakresie metod personalizacji systemów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
I_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami optymalizacji witryn internetowych
C-3Zapoznanie studentów z metodami zwiększania konwersji w systemach internetowych
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie optymalizacji witryn internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych
C-2Zapoznanie studentów z metodami optymalizacji kodu witryny
Treści programoweT-L-1Optymalizacja kodu witryny i analizy wydajności
T-L-2Testowanie witryn internetowych z udziałem wybranych systemów
T-L-3Weryfikacja wybranych narzędzi analizy i optymalizacji interfejsów użytkownika
T-L-4Optymalizacja kodu wybranej witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych
T-W-1Obszary i kierunki optymalizacji systemów internetowych
T-W-2Metody zwiększania efektywności i konwersji w witrynach internetowych
T-W-3Optymalizacja interfejsu użytkownika w aplikacjach internetowych
T-W-4Optymalizacja serwisów internetowych pod kątem systemów wyszukiwawczych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w obszarze optymalizacji serwisów internetowych.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w optymalizacji serwisów internetowych i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z optymalizacją serwisów internetowych.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w optymalizacji serwisów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z optymalizacją serwisów internetowych.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z optymalizacją serwisów internetowych.