Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Internetowe bazy danych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Internetowe bazy danych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 7

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 20 2,60,38zaliczenie
wykładyW7 10 1,40,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Bazy danych – wykład podstawowy dla kierunku zgodny ze standardami
W-2Podstawy tworzenia serwisów internetowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studentów umiejętności samodzielnego projektowania i budowania baz danych na potrzeby Internetu
C-2Poszerzenie wiedzy studentów w zakresie projektowania oraz implementacji aplikacji internetowych opartych na bazach danych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Instalacja i konfiguracja środowiska bazodanowego2
T-L-2Projekt bazy danych, testowanie dostępu i przetwarzania danych2
T-L-3Skrypty dostępu do bazy danych w wybranych technologiach2
T-L-4Testowanie wydajności systemów internetowych baz danych, optymalizacja zapytań1
T-L-5Dostęp do bazy danych z wykorzystaniem frameworka4
T-L-6Projekt i realizacja internetowej aplikacji bazodanowej8
T-L-7Zaliczenie zajęć laboratoryjnych1
20
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do internetowych baz danych2
T-W-2Architektura bazodanowych aplikacji internetowych1
T-W-3Wybrane internetowe serwery baz danych - cechy, architektura, funkcjonalność, zarządzanie dostępem3
T-W-4Dostęp do internetowej bazy danych z różnych technologii i systemów skryptowych1
T-W-5Komunikacja z bazami danych w wybranych frameworkach1
T-W-6Zagrożenia i zabezpieczenia internetowych baz danych1
T-W-7Zaliczenie wykładów1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)20
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca własna studenta)28
A-L-4Przygotowanie się do zaliczenia laboratorium10
78
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)18
43

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z zajęć praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O7/05_W01
Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania baz danych na potrzeby aplikacji internetowych
I_1A_W08, I_1A_W06C-2T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-2M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O7/05_U01
Student umie zaprojektować bazę danych na potrzeby aplikacji internetowej
I_1A_U11C-1T-L-2, T-L-5, T-L-6M-2S-1
I_1A_O7/05_U02
Student potrafi wykonać aplikację internetową opartą o bazę danych
I_1A_U09C-1T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-6M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O7/05_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu bazy danych w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
I_1A_K03C-1, C-2T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-1, T-L-6M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O7/05_W01
Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania baz danych na potrzeby aplikacji internetowych
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych
3,0Student zna, na dużym poziomie ogólności, podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych
3,5Student zna, na dużym poziomie ogólności, podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, potrafi omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych
4,0Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, potrafi omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, zna szczegółowo architekturę bazodanowych aplikacji internetowych, potrafi szczegółówo omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych
5,0Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, zna szczegółowo architekturę bazodanowych aplikacji internetowych, potrafi szczegółówo omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych, zna szczegółowo mechanizmy zabezpieczeń internetowych baz danych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O7/05_U01
Student umie zaprojektować bazę danych na potrzeby aplikacji internetowej
2,0Student nie wykona projektu bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
3,0Student wykona ogólny projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
3,5Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
4,0Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych
4,5Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych, zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane zasady komunikacji aplikacji internetowej z bazą danych (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych, zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane zasady komunikacji aplikacji internetowej z bazą danych (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
I_1A_O7/05_U02
Student potrafi wykonać aplikację internetową opartą o bazę danych
2,0Student nie wykonał aplikacji internetowej wykorzystującej bazę danych, zgodnie z przyjętymi ogólnymi założeniami
3,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, aplikacja cechuje się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń projektowych
3,5Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, nie wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
4,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
4,5Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
5,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane, dostęp do bazy danych został poddany walidacji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O7/05_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu bazy danych w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli, ma świadomość potrzeb monitorowania postępów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Włodzimierz Gajda, PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych, Helion, Gliwice, 2010
  2. Baron Schwartz, Peter Zaitsev, Vadim Tkachenko, Jeremy D. Zawodny, Arjen Lentz, Derek J. Balling, Wysoko wydajne MySQL. Optymalizacja, archiwizacja, replikacja. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Włodzimierz Gajda, Zend Framework od podstaw. Wykorzystaj gotowe rozwiązania PHP do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych, Helion, Gliwice, 2011
  2. Mariano Iglesias, CakePHP 1.3. Programowanie aplikacji. Receptury, Helion, Gliwice, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Instalacja i konfiguracja środowiska bazodanowego2
T-L-2Projekt bazy danych, testowanie dostępu i przetwarzania danych2
T-L-3Skrypty dostępu do bazy danych w wybranych technologiach2
T-L-4Testowanie wydajności systemów internetowych baz danych, optymalizacja zapytań1
T-L-5Dostęp do bazy danych z wykorzystaniem frameworka4
T-L-6Projekt i realizacja internetowej aplikacji bazodanowej8
T-L-7Zaliczenie zajęć laboratoryjnych1
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do internetowych baz danych2
T-W-2Architektura bazodanowych aplikacji internetowych1
T-W-3Wybrane internetowe serwery baz danych - cechy, architektura, funkcjonalność, zarządzanie dostępem3
T-W-4Dostęp do internetowej bazy danych z różnych technologii i systemów skryptowych1
T-W-5Komunikacja z bazami danych w wybranych frameworkach1
T-W-6Zagrożenia i zabezpieczenia internetowych baz danych1
T-W-7Zaliczenie wykładów1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)20
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca własna studenta)28
A-L-4Przygotowanie się do zaliczenia laboratorium10
78
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)18
43
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O7/05_W01Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania baz danych na potrzeby aplikacji internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
I_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Cel przedmiotuC-2Poszerzenie wiedzy studentów w zakresie projektowania oraz implementacji aplikacji internetowych opartych na bazach danych
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do internetowych baz danych
T-W-5Komunikacja z bazami danych w wybranych frameworkach
T-W-6Zagrożenia i zabezpieczenia internetowych baz danych
T-W-4Dostęp do internetowej bazy danych z różnych technologii i systemów skryptowych
T-W-3Wybrane internetowe serwery baz danych - cechy, architektura, funkcjonalność, zarządzanie dostępem
T-W-2Architektura bazodanowych aplikacji internetowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych
3,0Student zna, na dużym poziomie ogólności, podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych
3,5Student zna, na dużym poziomie ogólności, podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, potrafi omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych
4,0Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, potrafi omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, zna szczegółowo architekturę bazodanowych aplikacji internetowych, potrafi szczegółówo omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych
5,0Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, zna szczegółowo architekturę bazodanowych aplikacji internetowych, potrafi szczegółówo omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych, zna szczegółowo mechanizmy zabezpieczeń internetowych baz danych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O7/05_U01Student umie zaprojektować bazę danych na potrzeby aplikacji internetowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U11ma umiejętność projektowania i tworzenia systemów relacyjnych baz danych
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów umiejętności samodzielnego projektowania i budowania baz danych na potrzeby Internetu
Treści programoweT-L-2Projekt bazy danych, testowanie dostępu i przetwarzania danych
T-L-5Dostęp do bazy danych z wykorzystaniem frameworka
T-L-6Projekt i realizacja internetowej aplikacji bazodanowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
3,0Student wykona ogólny projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
3,5Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
4,0Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych
4,5Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych, zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane zasady komunikacji aplikacji internetowej z bazą danych (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych, zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane zasady komunikacji aplikacji internetowej z bazą danych (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O7/05_U02Student potrafi wykonać aplikację internetową opartą o bazę danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów umiejętności samodzielnego projektowania i budowania baz danych na potrzeby Internetu
Treści programoweT-L-3Skrypty dostępu do bazy danych w wybranych technologiach
T-L-4Testowanie wydajności systemów internetowych baz danych, optymalizacja zapytań
T-L-1Instalacja i konfiguracja środowiska bazodanowego
T-L-6Projekt i realizacja internetowej aplikacji bazodanowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonał aplikacji internetowej wykorzystującej bazę danych, zgodnie z przyjętymi ogólnymi założeniami
3,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, aplikacja cechuje się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń projektowych
3,5Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, nie wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
4,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
4,5Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
5,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane, dostęp do bazy danych został poddany walidacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O7/05_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu bazy danych w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów umiejętności samodzielnego projektowania i budowania baz danych na potrzeby Internetu
C-2Poszerzenie wiedzy studentów w zakresie projektowania oraz implementacji aplikacji internetowych opartych na bazach danych
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do internetowych baz danych
T-W-5Komunikacja z bazami danych w wybranych frameworkach
T-W-6Zagrożenia i zabezpieczenia internetowych baz danych
T-W-4Dostęp do internetowej bazy danych z różnych technologii i systemów skryptowych
T-W-3Wybrane internetowe serwery baz danych - cechy, architektura, funkcjonalność, zarządzanie dostępem
T-W-2Architektura bazodanowych aplikacji internetowych
T-L-2Projekt bazy danych, testowanie dostępu i przetwarzania danych
T-L-3Skrypty dostępu do bazy danych w wybranych technologiach
T-L-5Dostęp do bazy danych z wykorzystaniem frameworka
T-L-4Testowanie wydajności systemów internetowych baz danych, optymalizacja zapytań
T-L-1Instalacja i konfiguracja środowiska bazodanowego
T-L-6Projekt i realizacja internetowej aplikacji bazodanowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli, ma świadomość potrzeb monitorowania postępów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej