Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Platformy e-learningowe - Przedmiot obieralny IV:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Platformy e-learningowe - Przedmiot obieralny IV
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 10 0,90,50zaliczenie
laboratoriaL6 10 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomść podstaw informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest zapoznanie studenta z problematyka: - tworzenia kursów nauczania zdalnego - standardów i systemów nauczania zdalnego - zagadnien współpracy człowiek – komputer w e-learningu - zarządzania platformami nauczania zdalnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego5
T-L-2Umieszczenie kursu na platformie5
10
wykłady
T-W-1Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI) w e-learningu2
T-W-2Standardy w nauczaniu zdalnym3
T-W-3Platformy nauczania zdalnego3
T-W-4Dedykowane rozwiazania programowe i systemowe w nauczaniu zdalnym2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie kursu nauczania zdlanego18
33
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu7
A-W-4Egzamin3
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda przypadków
M-3Projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Biezaca ocena kursów wykonywanych na laboratoriach
S-2Ocena formująca: Wykłady - zaliczenie w formie egzaminu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/4/03_W01
Po odbyciu tego kursu student zdobędzie wiedze pozwalającą na projektowanie efektywnego środowiska kursu e-learningowego.
I_1A_W23, I_1A_W14C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/4/03_U01
Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego i umieszcznia ich na platformach e-learningowych.
I_1A_U14, I_1A_U12C-1T-L-2, T-L-1M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/4/03_W01
Po odbyciu tego kursu student zdobędzie wiedze pozwalającą na projektowanie efektywnego środowiska kursu e-learningowego.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z nauczaniem na odległość.
3,0Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość.
3,5Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do prostych zadań projektowych.
4,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do typowych zadań projektowych. Potrafi interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość.
4,5Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do typowych zadań projektowych. Potrafi interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość.
5,0Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do różnych zadań projektowych. Potrafi twórczo interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/4/03_U01
Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego i umieszcznia ich na platformach e-learningowych.
2,0Student nie potrafi stworzyć szkieletu protego kursu nauczania na odległość.
3,0Student potrafi stworzyć szkielet protego kursu nauczania na odległość.
3,5Student potrafi stworzyć szkielet protego kursu nauczania na odległość i napełnić go treścią związaną z danym przedmiotem.
4,0Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS.
4,5Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurować.
5,0Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurować. Dodatkowo potrafi dołączyć do opracowanego przez siebie kursu inne interaktywne moduły.

Literatura podstawowa

  1. Różewski P., Kusztina E., Tadeusiewicz R., Zaikin O., Intelligent Open Learning Systems: Concepts, models and algorithms, Springer, Springer Berlin / Heidelberg, 2011, Intelligent Systems Reference Library, Vol. 22
  2. Różewski P., Kusztina E., Zaikin O., Modele i metody zarządzania procesem Otwartego Nauczania Zdalnego, IBS PAN, Warszawa- Szczecin, 2008, Seria: Badania Systemowe, tom 61

Literatura dodatkowa

  1. Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa, 2007, Wydanie II

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego5
T-L-2Umieszczenie kursu na platformie5
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI) w e-learningu2
T-W-2Standardy w nauczaniu zdalnym3
T-W-3Platformy nauczania zdalnego3
T-W-4Dedykowane rozwiazania programowe i systemowe w nauczaniu zdalnym2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie kursu nauczania zdlanego18
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu7
A-W-4Egzamin3
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/4/03_W01Po odbyciu tego kursu student zdobędzie wiedze pozwalającą na projektowanie efektywnego środowiska kursu e-learningowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
I_1A_W14zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie studenta z problematyka: - tworzenia kursów nauczania zdalnego - standardów i systemów nauczania zdalnego - zagadnien współpracy człowiek – komputer w e-learningu - zarządzania platformami nauczania zdalnego
Treści programoweT-W-3Platformy nauczania zdalnego
T-W-1Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI) w e-learningu
T-W-2Standardy w nauczaniu zdalnym
T-W-4Dedykowane rozwiazania programowe i systemowe w nauczaniu zdalnym
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Wykłady - zaliczenie w formie egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z nauczaniem na odległość.
3,0Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość.
3,5Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do prostych zadań projektowych.
4,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do typowych zadań projektowych. Potrafi interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość.
4,5Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do typowych zadań projektowych. Potrafi interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość.
5,0Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do różnych zadań projektowych. Potrafi twórczo interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/4/03_U01Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego i umieszcznia ich na platformach e-learningowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie studenta z problematyka: - tworzenia kursów nauczania zdalnego - standardów i systemów nauczania zdalnego - zagadnien współpracy człowiek – komputer w e-learningu - zarządzania platformami nauczania zdalnego
Treści programoweT-L-2Umieszczenie kursu na platformie
T-L-1Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-3Projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Biezaca ocena kursów wykonywanych na laboratoriach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi stworzyć szkieletu protego kursu nauczania na odległość.
3,0Student potrafi stworzyć szkielet protego kursu nauczania na odległość.
3,5Student potrafi stworzyć szkielet protego kursu nauczania na odległość i napełnić go treścią związaną z danym przedmiotem.
4,0Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS.
4,5Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurować.
5,0Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurować. Dodatkowo potrafi dołączyć do opracowanego przez siebie kursu inne interaktywne moduły.