Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie
Sylabus przedmiotu Komunikacja interpersonalna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja interpersonalna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Sulikowski <Piotr.Sulikowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Sulikowski <Piotr.Sulikowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zna i rozumie podstawy komunikacji. Opanował podstawy sztuki prezentacji. Potrafi wziąć udział w negocjacjach. Potrafi stosować zasady zarządzania komunikacją w sytuacji kryzysowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do komunikacji. Komunikowanie się werbalne i niewerbalne. Zasady komunikacji międzyludzkiej. Zasady konwersacji. Bariery komunikacji. | 4 |
T-W-2 | Sztuka prezentacji. Zasady wystąpień publicznych. Komunikacja wielokulturowa. | 3 |
T-W-3 | Sztuka zadawania pytań i odpowiedzi. Konstruktywna krytyka. Komunikacja w negocjacjach. Zarządzanie sytuacją kryzysową. Organizacja komunikacji w grupie. | 3 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | analiza literatury przedmiotu | 18 |
A-W-3 | udział w zaliczeniu przedmiotu | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wprowadzenie do tematyki zajęć, gry przedmiotowe, praca w podgrupach. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja osobowości, zdolności interpersonalnych i umiejętności współdziałania w grupie. Podział grupy na zespoły. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena realizacji zadań cząstkowych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena znajomości teorii i umiejętności jej zastosowania. Ocena projektu końcowego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_A/06/02_W01 Znajomość teoretycznych podstaw komunikacji interpersonalnej i prezentacji | I_1A_W13, I_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_A/06/02_U01 Potrafi komunikować się z innymi osobami w skuteczny i kulturalny sposób. Potrafi formułować i uzasadniać opinię, motywować inne osoby do działania. Potrafi przygotować wystąpienie publiczne. | I_1A_U02, I_1A_U20 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_A/06/02_K01 Posiada kompetencje w zakresie komunikowania się z uwzględnieniem różnic kulturowych i społecznych. | I_1A_K01, I_1A_K03, I_1A_K07, I_1A_K06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_A/06/02_W01 Znajomość teoretycznych podstaw komunikacji interpersonalnej i prezentacji | 2,0 | |
3,0 | Student zna teorię komunikacji w zakesie podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_A/06/02_U01 Potrafi komunikować się z innymi osobami w skuteczny i kulturalny sposób. Potrafi formułować i uzasadniać opinię, motywować inne osoby do działania. Potrafi przygotować wystąpienie publiczne. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym skutecznie komunikować się, w tym uzasadnić opinię, negocjować, prezentować publicznie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_A/06/02_K01 Posiada kompetencje w zakresie komunikowania się z uwzględnieniem różnic kulturowych i społecznych. | 2,0 | |
3,0 | Opanował w stopniu podstawowym kompetencję komunikowania się z uwzględnieniem różnic kulturowych, środowiskowych i poznawczych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2006
- J. Dunin, Studia o komunikacji społecznej., Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, Łódź, 2004
- R. Cialdini, Zasady wywierania wpływu na ludzi, ONE Press, 2011
- Deborah Tannen, That's Not What I Meant, Ballantine, New York
- Janice Anderson et al., Communication Skills for Surviving Conflicts at Work, Hampton, Cresskill