Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Interfejsy użytkownika:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Interfejsy użytkownika | ||
Specjalność | Sieci teleinformatyczne i systemy mobilne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zastosowań Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Chlewicki <Wojciech.Chlewicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Dworak <Pawel.Dworak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw matematyki, fizyki, informatyki, programowania układów automatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami i możliowściami tworzenia interfejsów użytkownika z użyciem wybranych środowisk programistycznych i programów wspomagających. |
C-2 | Zapoznanie studenta z podstawowymi strukturami i zasadami tworzenia systemów HMI. |
C-3 | Wykształcenie u studenta umiejętności projektowania i implementacji systemów sterowania i nadzoru procesu przemysłowego. |
C-4 | Wykształcenie u studenta umiejętności projektowania i implementacji aplikacji z graficznym interfejsem użytkownika. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt oraz implementacja aplikacji z interfejsem użytkownika w wybranym środowisku programistycznym. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólna charakterystyka systemów monitorowania i nadzoru. Struktura sprzętowa i programowa systemu wizualizacji. | 3 |
T-W-2 | Programowanie urządzeń przemysłowych na potrzeby sterowania i wizualizacji systemów przemysłowych. | 2 |
T-W-3 | Przedstawienie podstawowych zasad obsługi paneli operatorskich. | 2 |
T-W-4 | Prezentacja i omówienie funkcjonalności przykładowych software’owych systemów monitorowania i wizualizacji procesów. | 3 |
T-W-5 | Interakcja człowiek - komputer. Zasady projektowania interfejsów użytkownika. | 4 |
T-W-6 | Interfejsy aplikacji w projektach wieloplatformowych. | 4 |
T-W-7 | Technologia Xamarin Forms oraz Universal Windows Platform. | 4 |
T-W-8 | Tworzenie aplikacji wykonywalnych z graficznym interfejsem użytkownika i wizualizacją danych z użyciem MATLAB. | 4 |
T-W-9 | Idiomy interfejsów, prototypowanie graficznych interfejsów użytkownika. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 6 |
A-P-3 | Przygotowanie raportu z realizacji zadania projektowego | 3 |
24 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z użyciem komputera |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Wykład konwersatoryjny |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera |
M-5 | Zachęcenie do pogłębienia wiedzy i rozszerzenia umiejętności |
M-6 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie zaangażowania w wykonywanie prac zespołowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Na podstawie zaliczenia pisemnego i ustnego |
S-3 | Ocena podsumowująca: Na podstawie sprawodań |
S-4 | Ocena podsumowująca: Na podstawie dokumentacji powykonawczej i prezentacji wyników pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D02-STiSM_W01 Student ma poszerzoną i ugruntowaną wiedzę dotyczącą możliwości tworzenia interfejsów użytkownika i zna środowiska programistyczne, które pozwalają utworzyć aplikację z danym interfejsem. | TI_2A_W04, TI_2A_W07 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-2, M-1, M-3, M-5 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D02-STiSM_U01 Student posiada ugruntowane umiejętności dotyczące tworzenia interfejsów użytkownika dla aplikacji które jest w stanie zaimplementować używając wybrane środowisko programistyczne. | TI_2A_U09 | — | — | C-3, C-4 | T-P-1 | M-4, M-5, M-6 | S-4, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D02-STiSM_W01 Student ma poszerzoną i ugruntowaną wiedzę dotyczącą możliwości tworzenia interfejsów użytkownika i zna środowiska programistyczne, które pozwalają utworzyć aplikację z danym interfejsem. | 2,0 | |
3,0 | Student ma poszerzoną i ugruntowaną wiedzę dotyczącą możliwości tworzenia interfejsów użytkownika i zna środowiska programistyczne, które pozwalają utworzyć aplikację z danym interfejsem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D02-STiSM_U01 Student posiada ugruntowane umiejętności dotyczące tworzenia interfejsów użytkownika dla aplikacji które jest w stanie zaimplementować używając wybrane środowisko programistyczne. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ugruntowane umiejętności dotyczące tworzenia interfejsów użytkownika dla aplikacji które jest w stanie zaimplementować używając wybrane środowisko programistyczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Krzysztof Pietrusewicz, Paweł Dworak, Programowalne sterowniki automatyki PAC, Nakom, Poznań, 2007
- Marcin Lis, C#. Ćwiczenia, Helion, Gliwice, 2012
Literatura dodatkowa
- Instrukcje firmowe systemów SCADA, 2011
- Bogdan Broel-Plater, Układy wykorzystujące sterowniki PLC, PWN, Warszawa, 2008