Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Struktury danych i techniki programowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Struktury danych i techniki programowania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Barbara Grochowalska <Barbara.Szymanik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony moduł Matematyka |
W-2 | Ukończony moduł Podstawy algorytmizacji i programowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z programowaniem w języku C++. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu implementacji algorytmów wykorzystujących dynamiczne struktury danych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wstęp do programowania w języku C++. Programowanie obiektowe. | 4 |
T-L-2 | Dynamiczna alokacja danych. Kontener vector. | 4 |
T-L-3 | Listy. | 2 |
T-L-4 | Kolejki FIFO. | 2 |
T-L-5 | Implementacja algorytmów sortowania. | 2 |
T-L-6 | Zaliczenie labolatoriów. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy języka C++. Pierwszy program. Zapoznanie ze środowiskiem Visual Studio. | 2 |
T-W-2 | Elementy programowania obiektowego w C++. | 6 |
T-W-3 | Struktury statyczne i dynamiczne, wprowadzenie. STL - kolekcje i iteratory. | 4 |
T-W-4 | Listy jednokierunkowe i dwukierunkowe. Implementacja, przykłady. | 2 |
T-W-5 | Stos. Implementacja i przykłady. Sortowanie przez scalanie. | 2 |
T-W-6 | Rekurencja. | 2 |
T-W-7 | Kolejki FIFO. | 2 |
T-W-8 | Drzewa binarne. Algorytmy przeszukiwania drzew. | 2 |
T-W-9 | Sterty, kolejki priorytetowe. Sortowanie na drzewach. | 2 |
T-W-10 | Drzewa gier. Przykład gry - kółko i krzyżyk. Algorytm min-max. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
A-W-3 | Praca własna z literaturą. | 10 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu. | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Prezentacja multimedialna. |
M-4 | Ćwiczenia labolatoryjne z wykorzystaniem stanowisk komputerowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Labolatoria na podstawie krótkich sprawdzianów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin z całości materiału. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Labolatoria: sprawdzian praktyczny. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C34_W01 Student ma wiedzą w zakresie programowania w języku C++ oraz w zakresie wybranych struktur danych. | TI_1A_W08, TI_1A_W09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C34_U01 Student potrafi zaimplementować znane struktury danych w języku C++. Potrafi implementować wybrane algorytmy wykorzystujące struktury danych. | TI_1A_U05, TI_1A_U07 | — | — | C-1, C-2 | T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-4 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C34_W01 Student ma wiedzą w zakresie programowania w języku C++ oraz w zakresie wybranych struktur danych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawy języka C++. Student zna podstawowe typy dynamicznych struktur danych oraz metody ich implementacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C34_U01 Student potrafi zaimplementować znane struktury danych w języku C++. Potrafi implementować wybrane algorytmy wykorzystujące struktury danych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaimplementować podstawowe dynamiczne struktury danych oraz wykonać na nich podstawowe operacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Piotr Wróblewski, Algorytmy struktury danych i techniki programowania, Helion, Gliwice, 2001, 2
- L.Banachowski, K.Diks, W.Rytter, Algorytmy i struktury danych, WNT-Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Sp.z o.o., 2006
Literatura dodatkowa
- Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, Clifford Stein, Wprowadzenie do algorytmów, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2004