Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Techniki animacji komputerowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniki animacji komputerowej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Mazurek <Przemyslaw.Mazurek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl>, Piotr Lech <Piotr.Lech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Programowanie urządzeń mobilnych |
W-2 | Multimedia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodami animacji komputerowej |
C-2 | Zapoznanie studentów z możliwościami i ograniczeniami różnych technik animacji komputerowej na potrzeby urządzeń mobilnych i sieci WWW |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Podstawy modelowania w programie Blender | 2 |
T-L-2 | Animacja poprzez rotoskopię i kluczowanie | 4 |
T-L-3 | Animacja za pomocą klatek kluczowych | 6 |
T-L-4 | Animacja za pomocą morfingu dzielonego i do wielu celów | 6 |
T-L-5 | Wykorzystanie plików BVH do animacji | 4 |
T-L-6 | Komputerowa symulacja zjawisk fizycznych | 4 |
T-L-7 | Metody sterowania interaktywnego animacją | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Metody animacji komputerowej na potrzeby urządzeń mobilnych oraz sieci WWW | 1 |
T-W-2 | Animacja za pomocą sekwencji obrazów | 1 |
T-W-3 | Rotoskopia | 1 |
T-W-4 | Metody kluczowania obrazu do segmentacji obrazu | 1 |
T-W-5 | Podstawy programu Blender | 2 |
T-W-6 | Metody animacji za pomocą klatek kluczowych | 2 |
T-W-7 | Metody animacji za pomocą morfingu dzielonego i morfingu do wielu celów | 1 |
T-W-8 | Systemy przechwytywania ruchu. Wykorzystanie plików BVH. | 1 |
T-W-9 | Symulacja zjawisk fizycznych. Możliwości i ograniczenia obliczeniowe. | 2 |
T-W-10 | Metody optymalizacji animacji z uwagi na ograniczenia urządzeń mobilnych oraz sieci WWW | 2 |
T-W-11 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych | 30 |
A-L-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-3 | Czytanie literatury z zakresu przedmiotu | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie się do zaliczenia z przedmiotu w formie testu | 20 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 30 |
A-W-3 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-4 | Zapoznanie się programem Blender | 25 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca / wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wszystkich ćwiczeń ujętych planem |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zalicznie w formie testu wyboru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_O09.1_W01 Student zna podstawowe metody stosowane w animacji komputerowej. Student zna ograniczenia poszczególnych metod animacji komputerowej w zakresie wykorzystania ich na urządzeniach mobilnych i w sieci WWW. | TI_1A_W15, TI_1A_W10 | — | — | C-1, C-2 | T-W-11, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-8, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_O09.1_U01 Student potrafi realizować proste zadania z zakresu animacji komputerowej na potrzeby urządzeń mobilnych i sieci WWW | TI_1A_U03, TI_1A_U08, TI_1A_U06 | — | — | C-1, C-2 | T-L-7, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_O09.1_W01 Student zna podstawowe metody stosowane w animacji komputerowej. Student zna ograniczenia poszczególnych metod animacji komputerowej w zakresie wykorzystania ich na urządzeniach mobilnych i w sieci WWW. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe metody animacji. Student zna podstawowe ograniczenia dla animacji komputerowej dla urzadzeń mobilnych oraz sieci WWW. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_O09.1_U01 Student potrafi realizować proste zadania z zakresu animacji komputerowej na potrzeby urządzeń mobilnych i sieci WWW | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi realizować proste zadania wymagające aniamacji komputerowej na potrzeby urządzeń mobilnych i sieci WWW. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R. Parent, Animacja komputerowa. Algorytmy i techniki, PWN, 2011
- B. Fleming, D. Dobbs, Animacja cyfrowych twarzy, Helion, 2002
- W. Jaworski, Wirtualne modelarstwo, 2015, 3, PDF
Literatura dodatkowa
- Dokumentacja do programu Blender, 2017
- A. Menache, Understanding Motion Capture for Computer Animation, Morgan Kaufmann, 2010