Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Sensory w urządzeniach mobilnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sensory w urządzeniach mobilnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Lech <Piotr.Lech@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl>, Przemysław Mazurek <Przemyslaw.Mazurek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 2,00,62zaliczenie
laboratoriaL6 15 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość pracy w systemie operacyjnym Windows.
W-2Umiejętność tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne z wykorzystaniem systemu operacyjnego Android.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych.
C-2Student potrafi zaprojektować interfejs użytkownika dla aplikacji mobilnej wykorzystującej dane z sensorów.
C-3Student potrafi napisać program aplikacji mobilnej wykorzystującej wbudowane sensory.
C-4Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować prosty program korzystający z sensorów, znaleźć w nim błędy i poprawić je, a także udoskonalić i rozbudować program o nowe funkcje.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przykład wykorzystania sensorów ruchu w urzadzeniach mobilnych.4
T-L-2Przykład wykorzystania sensorów pozycji w urzadzeniach mobilnych.4
T-L-3Przykład wykorzystania sensorów parametrów środowiska (otoczenia) w urzadzeniach mobilnych.3
T-L-4Przykład wykorzystania sensorów lokalizacji (GPS) w urzadzeniach mobilnych.3
T-L-5Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Sensory ruchu w urządzeniach mobilnych.4
T-W-2Sensory pozycji w urządzeniach mobilnych.4
T-W-3Sensory parametrów środowiska (otoczenia) w urządzeniach mobilnych.3
T-W-4Sensory lokalizacji (GPS) w urządzeniach mobilnych.3
T-W-5Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Opracowanie wyników ćwiczeń laboratoryjnych30
A-L-3Przygotowanie do zajęć15
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury30
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia zajęć15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego i symulatora urządzenia mobilnego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczen laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_O06.2_W01
Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych.
TI_1A_W08, TI_1A_W09, TI_1A_W22C-2, C-3, C-4, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_O06.2_U01
Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący sensory na urządzenie mobilne. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu.
TI_1A_U07C-2, C-3, C-4, C-1T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_O06.2_W01
Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych.
2,0
3,0Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych..
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_O06.2_U01
Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący sensory na urządzenie mobilne. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu.
2,0
3,0Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący sensory w urządzeniach mobilnych. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. http://developer.android.com, 2012
  2. Satya Komatineni, Dave MacLean, Sayed Hashimi, Android 3. Tworzenie aplikacji, Helion, Gliwice, 2012
  3. W. Frank Ableson, Robi Sen, Chris King, Android w akcji. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Shane Conder, Lauren Darcey, Android. Programowanie aplikacji na urządzenia przenośne. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przykład wykorzystania sensorów ruchu w urzadzeniach mobilnych.4
T-L-2Przykład wykorzystania sensorów pozycji w urzadzeniach mobilnych.4
T-L-3Przykład wykorzystania sensorów parametrów środowiska (otoczenia) w urzadzeniach mobilnych.3
T-L-4Przykład wykorzystania sensorów lokalizacji (GPS) w urzadzeniach mobilnych.3
T-L-5Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sensory ruchu w urządzeniach mobilnych.4
T-W-2Sensory pozycji w urządzeniach mobilnych.4
T-W-3Sensory parametrów środowiska (otoczenia) w urządzeniach mobilnych.3
T-W-4Sensory lokalizacji (GPS) w urządzeniach mobilnych.3
T-W-5Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Opracowanie wyników ćwiczeń laboratoryjnych30
A-L-3Przygotowanie do zajęć15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury30
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia zajęć15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_O06.2_W01Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W08Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania, technik projektowania, modelowania, tworzenia i testowania oprogramowania.
TI_1A_W09Zna wybrane języki programowania niskiego i wysokiego poziomu. Ma podstawową wiedzę z zakresu dobrych praktyk programistycznych.
TI_1A_W22Ma wiedzę w zakresie współczesnych zastosowań teleinformatyki w wybranych dyscyplinach pokrewnych.
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować interfejs użytkownika dla aplikacji mobilnej wykorzystującej dane z sensorów.
C-3Student potrafi napisać program aplikacji mobilnej wykorzystującej wbudowane sensory.
C-4Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować prosty program korzystający z sensorów, znaleźć w nim błędy i poprawić je, a także udoskonalić i rozbudować program o nowe funkcje.
C-1Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych.
Treści programoweT-W-1Sensory ruchu w urządzeniach mobilnych.
T-W-4Sensory lokalizacji (GPS) w urządzeniach mobilnych.
T-W-3Sensory parametrów środowiska (otoczenia) w urządzeniach mobilnych.
T-W-2Sensory pozycji w urządzeniach mobilnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego i symulatora urządzenia mobilnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczen laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych..
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_O06.2_U01Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący sensory na urządzenie mobilne. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U07Potrafi zastosować w praktyce wiedzę z zakresu inżynierii oprogramowania oraz dobre praktyki programistyczne stosując wybrane narzędzia i środowiska deweloperskie.
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować interfejs użytkownika dla aplikacji mobilnej wykorzystującej dane z sensorów.
C-3Student potrafi napisać program aplikacji mobilnej wykorzystującej wbudowane sensory.
C-4Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować prosty program korzystający z sensorów, znaleźć w nim błędy i poprawić je, a także udoskonalić i rozbudować program o nowe funkcje.
C-1Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych.
Treści programoweT-L-4Przykład wykorzystania sensorów lokalizacji (GPS) w urzadzeniach mobilnych.
T-L-3Przykład wykorzystania sensorów parametrów środowiska (otoczenia) w urzadzeniach mobilnych.
T-L-2Przykład wykorzystania sensorów pozycji w urzadzeniach mobilnych.
T-L-1Przykład wykorzystania sensorów ruchu w urzadzeniach mobilnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego i symulatora urządzenia mobilnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczen laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący sensory w urządzeniach mobilnych. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0