Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Sensory w urządzeniach mobilnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sensory w urządzeniach mobilnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Lech <Piotr.Lech@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl>, Przemysław Mazurek <Przemyslaw.Mazurek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość pracy w systemie operacyjnym Windows. |
W-2 | Umiejętność tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne z wykorzystaniem systemu operacyjnego Android. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych. |
C-2 | Student potrafi zaprojektować interfejs użytkownika dla aplikacji mobilnej wykorzystującej dane z sensorów. |
C-3 | Student potrafi napisać program aplikacji mobilnej wykorzystującej wbudowane sensory. |
C-4 | Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować prosty program korzystający z sensorów, znaleźć w nim błędy i poprawić je, a także udoskonalić i rozbudować program o nowe funkcje. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przykład wykorzystania sensorów ruchu w urzadzeniach mobilnych. | 4 |
T-L-2 | Przykład wykorzystania sensorów pozycji w urzadzeniach mobilnych. | 4 |
T-L-3 | Przykład wykorzystania sensorów parametrów środowiska (otoczenia) w urzadzeniach mobilnych. | 3 |
T-L-4 | Przykład wykorzystania sensorów lokalizacji (GPS) w urzadzeniach mobilnych. | 3 |
T-L-5 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sensory ruchu w urządzeniach mobilnych. | 4 |
T-W-2 | Sensory pozycji w urządzeniach mobilnych. | 4 |
T-W-3 | Sensory parametrów środowiska (otoczenia) w urządzeniach mobilnych. | 3 |
T-W-4 | Sensory lokalizacji (GPS) w urządzeniach mobilnych. | 3 |
T-W-5 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Opracowanie wyników ćwiczeń laboratoryjnych | 30 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Uzupełnianie wiedzy z literatury | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia zajęć | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego i symulatora urządzenia mobilnego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczen laboratoryjnych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_O06.2_W01 Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych. | TI_1A_W08, TI_1A_W09, TI_1A_W22 | — | — | C-2, C-3, C-4, C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_O06.2_U01 Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący sensory na urządzenie mobilne. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu. | TI_1A_U07 | — | — | C-2, C-3, C-4, C-1 | T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_O06.2_W01 Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna rodzaje sensorów w urządzeniach mobilnych.. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_O06.2_U01 Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący sensory na urządzenie mobilne. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący sensory w urządzeniach mobilnych. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- http://developer.android.com, 2012
- Satya Komatineni, Dave MacLean, Sayed Hashimi, Android 3. Tworzenie aplikacji, Helion, Gliwice, 2012
- W. Frank Ableson, Robi Sen, Chris King, Android w akcji. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2011
Literatura dodatkowa
- Shane Conder, Lauren Darcey, Android. Programowanie aplikacji na urządzenia przenośne. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2011