Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EL_1A_B02_W01 | ma wiedzę w zakresie mechaniki, termodynamiki, optyki, oraz fizyki atomowej i jądrowej w zakresie potrzebnym inżynierowi elektrotechnikowi oraz wiedzę w zakresie elektrycznosci i magnetyzmu wystarczającą do podjecia studiów na drugim semestrze |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_1A_W02 | Ma wiedzę w zakresie fizyki obejmującą mechanikę, termodynamikę, optykę, elektryczność i magnetyzm, fizykę jądrową oraz fizykę ciała stałego, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych i ich otoczeniu |
---|
EL_1A_W01 | Ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą algebrę, analizę, ciągi oraz elementy rachunku różniczkowego i całkowego, rachunku macierzowego oraz rachunku prawdopodobieństwa, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do:
- opisu i analizy działania obwodów elektrycznych a także podstawowych zjawisk fizycznych w nich występujących;
- opisu i analizy działania systemów elektrycznych; - opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów;
- syntezy elementów, układów i systemów elektrycznych |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy z zakresu fizyki, właściwej dla kierunku i przydatnej w praktyce inżynierskiej. |
---|
C-2 | Wyrobienie umiejętności doboru właściwej wiedzy z wykładów do rozwiązywania zadań z fizyki, przydatnych inżynierowi elektrotechnikowi. |
Treści programowe | T-A-1 | Rozwiązywanie zadań z zakresu kinematyki punktu materialnego, obejmujących: ruch prostoliniowy i krzywoliniowy (w tym ruch po okręgu) |
---|
T-A-2 | Rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki punktu materialnego, obejmujących: ruch postępowy, ruch ciał ze zmienną masą, siły bezwładności, zderzenia, ruch obrotowy bryły sztywnej |
T-A-3 | Kolokwium zaliczające nr 1 |
T-A-4 | Rozwiązywanie zadań z zakresu drgań harmonicznych oraz ruchu falowego, obejmujące: drgania swobodne, drgania tłumione i wymuszone, propagację fal |
T-A-7 | Kolokwium zaliczające nr 2 |
T-A-6 | Rozwiązywanie zadań z zakresu optyki falowej |
T-A-5 | Rozwiązywanie zadań z zakresu elektryczności i magnetyzmu |
T-W-6 | Ruch falowy: fale sprężyste, elementy akustyki |
T-W-3 | Prawa dynamiki, pole sił, pojęcie pracy i energii, opory ruchu. |
T-W-11 | Fizyka atomowa (budowa atomu, poziomy energetyczne, oddziaływania między atomami). |
T-W-10 | Podstawowe pojęcia i prawa termodynamiki |
T-W-9 | Fale elektromagnetyczne, elementy optyki falowej. |
T-W-1 | Wielkości fizyczne, układ jednostek fizycznych SI, jednostki podstawowe i jednostki wtórne |
T-W-5 | Ruch drgający: prosty, tłumiony, wymuszony, drgania złożone. |
T-W-8 | Podstawowe właściwości pola elektrycznego i magnetycznego |
T-W-4 | Prawa zachowania w fizyce klasycznej |
T-W-12 | Budowa jądra atomowego i podstawy energetyki jądrowej |
T-W-2 | Opis ruchu. |
T-W-7 | Elementy szczególnej teorii względności. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
---|
M-2 | wykład z pokazami eksperymentów fizycznych |
M-3 | ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie zadań i dyskusja |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
---|
S-3 | Ocena formująca: aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwia zaliczające na ćwiczeniach audytoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę w zakresie mechaniki, termodynamiki, optyki, oraz fizyki atomowej i jądrowej w zakresie potrzebnym inżynierowi elektrotechnikowi oraz wiedzę w zakresie elektrycznosci i magnetyzmu wystarczającą do podjęcia studiów na drugim semestrze |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |