Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Platforma LabVIEW:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Platforma LabVIEW | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Informatyka 1 i 2, metody matematyczne w elektrotechnice |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G |
C-2 | Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika |
C-3 | Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do platformy LabView | 1 |
T-L-2 | Nawigacja w prrogramie LabView - okna, menu, front panel, block diagram, tworzenie projektów, funkcje | 2 |
T-L-3 | Implementacja VI - interfejs użytkownika, typy danych, wykresy | 1 |
T-L-4 | Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje | 1 |
T-L-5 | Implementacja VI - timing oraz funkcje wyboru, dokumentacja VI | 1 |
T-L-6 | Relacje Danych - użycie łańcuchów, wskaźników, typów | 1 |
T-L-7 | Zasoby - formaty danych, pobieranie i zapisywanie danych | 2 |
T-L-8 | Relacje danych - zmienne lokalne i globalne | 2 |
T-L-9 | Techniki testowania i debugowania aplikacji | 2 |
T-L-10 | Kompilowanie aplikacji i aplikacje przenośne | 2 |
T-L-11 | Akwizycja danych - karty pomiarowe, hardware, pobieranie danych analogowych i cyfrowych, generacja danych | 2 |
T-L-12 | Techniki programowania | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | praca w domu i przygotowanie dokumentacji | 102 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: opis |
M-2 | Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa |
M-3 | Metody programowe: z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu na podstawie analizy działania aplikacji oraz prezentacji studenta |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_O07-01_W03 Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G | EL_1A_W11 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-12, T-L-10, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-11, T-L-8, T-L-1, T-L-3, T-L-9 | M-3, M-4, M-2 | S-1 |
EL_1A_O07-01_W04 Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika | EL_1A_W18 | — | — | — | T-L-4, T-L-12, T-L-10, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-11, T-L-8, T-L-3, T-L-9 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_O07-01_U01 Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView | EL_1A_U08, EL_1A_U22, EL_1A_U09 | — | — | C-3 | T-L-2, T-L-4, T-L-12, T-L-10, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-11, T-L-8, T-L-1, T-L-3, T-L-9 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_O07-01_W03 Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_1A_O07-01_W04 Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika | 2,0 | |
3,0 | Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze, potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_O07-01_U01 Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tłaczała Wiesław, Środowisko LabVIEW w eksperymencie wspomaganym komputerowo, WNT, Warszawa, 2002
- www.ni.com, MAteriały elektroniczne firmy NI, -, -, 2011