Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S2)
specjalność: Sterowanie w układach robotycznych
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami | ||
Specjalność | Sterowanie w układach robotycznych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Informatyka, podstawy regulacji automatycznej, programowanie sterowników PLC |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedmiot, w ramach którego studenci zapoznają się z metodyką SCRUM w projektowaniu systemów automatyki, poznają narzędzia pracy w zespołach projektowych, poznają techniki zarządzania ryzykiem projektowym na realnych przykładach, zapoznają się z problematyką Large Scale SCRUM w pracy zespołów interdyscyplinarnych, poznają techniki wyrównywania rozbieżności doświadczenia członków dużych zespołów projektowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do projektu. Podstawy podejścia SCRUM w projektach systemów automatyki. Wprowadzenie do narzędzi wspomagających zarządzanie projektami. Omówienie zagadnień projektowych. | 2 |
T-P-2 | Realizacja projektu | 12 |
T-P-3 | Prezentacja końcowa projektu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Praca własna nad projektem | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prezentacja postępów w trakcie trwania semestru |
S-2 | Ocena podsumowująca: Prezentacja wyników projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D03-SUR_W01 Zdobycie wiedzy na temat metodyki SCRUM w projektowaniu systemów automatyki, narzędzi pracy w zespołach projektowych, technik zarządzania ryzykiem projektowym na realnych przykładach, w pracy zespołów interdyscyplinarnych. | — | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D03-SUR_U01 Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami w automatyce przemysłowej. | — | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D03-SUR_K01 Nabycie kompetencji w zakresie współpracy w zespole projektowym. | — | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D03-SUR_W01 Zdobycie wiedzy na temat metodyki SCRUM w projektowaniu systemów automatyki, narzędzi pracy w zespołach projektowych, technik zarządzania ryzykiem projektowym na realnych przykładach, w pracy zespołów interdyscyplinarnych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę na temat zarządzania projektami systemów automatyki z użyciem metod prezentowanych na wykładzie w stopniu umożliwiającym udział w tego typu projekcie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D03-SUR_U01 Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami w automatyce przemysłowej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętności zarządzania projektami systemów automatyki z użyciem metod prezentowanych na wykładzie w stopniu umożliwiającym udział w tego typu projekcie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D03-SUR_K01 Nabycie kompetencji w zakresie współpracy w zespole projektowym. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada kompetencje w zakresie zarządzania projektami systemów automatyki z użyciem metod prezentowanych na wykładzie w stopniu umożliwiającym udział w tego typu projekcie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- http://scrumprimer.org/, SCRUM Primer, 2017