Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S2)
specjalność: Bezpieczeństwo funkcjonalne systemów przemysłowych

Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie projektami
Specjalność Sterowanie w układach robotycznych
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Informatyka, podstawy regulacji automatycznej, programowanie sterowników PLC

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedmiot, w ramach którego studenci zapoznają się z metodyką SCRUM w projektowaniu systemów automatyki, poznają narzędzia pracy w zespołach projektowych, poznają techniki zarządzania ryzykiem projektowym na realnych przykładach, zapoznają się z problematyką Large Scale SCRUM w pracy zespołów interdyscyplinarnych, poznają techniki wyrównywania rozbieżności doświadczenia członków dużych zespołów projektowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do projektu. Podstawy podejścia SCRUM w projektach systemów automatyki. Wprowadzenie do narzędzi wspomagających zarządzanie projektami. Omówienie zagadnień projektowych.2
T-P-2Realizacja projektu12
T-P-3Prezentacja końcowa projektu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca własna nad projektem15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja postępów w trakcie trwania semestru
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja wyników projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_2A_D03-SUR_W01
Zdobycie wiedzy na temat metodyki SCRUM w projektowaniu systemów automatyki, narzędzi pracy w zespołach projektowych, technik zarządzania ryzykiem projektowym na realnych przykładach, w pracy zespołów interdyscyplinarnych.
C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_2A_D03-SUR_U01
Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami w automatyce przemysłowej.
C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_2A_D03-SUR_K01
Nabycie kompetencji w zakresie współpracy w zespole projektowym.
C-1T-P-3, T-P-1, T-P-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_2A_D03-SUR_W01
Zdobycie wiedzy na temat metodyki SCRUM w projektowaniu systemów automatyki, narzędzi pracy w zespołach projektowych, technik zarządzania ryzykiem projektowym na realnych przykładach, w pracy zespołów interdyscyplinarnych.
2,0
3,0Student posiada wiedzę na temat zarządzania projektami systemów automatyki z użyciem metod prezentowanych na wykładzie w stopniu umożliwiającym udział w tego typu projekcie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_2A_D03-SUR_U01
Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami w automatyce przemysłowej.
2,0
3,0Student posiada umiejętności zarządzania projektami systemów automatyki z użyciem metod prezentowanych na wykładzie w stopniu umożliwiającym udział w tego typu projekcie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_2A_D03-SUR_K01
Nabycie kompetencji w zakresie współpracy w zespole projektowym.
2,0
3,0Student posiada kompetencje w zakresie zarządzania projektami systemów automatyki z użyciem metod prezentowanych na wykładzie w stopniu umożliwiającym udział w tego typu projekcie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. http://scrumprimer.org/, SCRUM Primer, 2017

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do projektu. Podstawy podejścia SCRUM w projektach systemów automatyki. Wprowadzenie do narzędzi wspomagających zarządzanie projektami. Omówienie zagadnień projektowych.2
T-P-2Realizacja projektu12
T-P-3Prezentacja końcowa projektu1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca własna nad projektem15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_2A_D03-SUR_W01Zdobycie wiedzy na temat metodyki SCRUM w projektowaniu systemów automatyki, narzędzi pracy w zespołach projektowych, technik zarządzania ryzykiem projektowym na realnych przykładach, w pracy zespołów interdyscyplinarnych.
Cel przedmiotuC-1Przedmiot, w ramach którego studenci zapoznają się z metodyką SCRUM w projektowaniu systemów automatyki, poznają narzędzia pracy w zespołach projektowych, poznają techniki zarządzania ryzykiem projektowym na realnych przykładach, zapoznają się z problematyką Large Scale SCRUM w pracy zespołów interdyscyplinarnych, poznają techniki wyrównywania rozbieżności doświadczenia członków dużych zespołów projektowych
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do projektu. Podstawy podejścia SCRUM w projektach systemów automatyki. Wprowadzenie do narzędzi wspomagających zarządzanie projektami. Omówienie zagadnień projektowych.
T-P-2Realizacja projektu
T-P-3Prezentacja końcowa projektu
Metody nauczaniaM-1Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Prezentacja wyników projektu
S-1Ocena formująca: Prezentacja postępów w trakcie trwania semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę na temat zarządzania projektami systemów automatyki z użyciem metod prezentowanych na wykładzie w stopniu umożliwiającym udział w tego typu projekcie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_2A_D03-SUR_U01Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami w automatyce przemysłowej.
Cel przedmiotuC-1Przedmiot, w ramach którego studenci zapoznają się z metodyką SCRUM w projektowaniu systemów automatyki, poznają narzędzia pracy w zespołach projektowych, poznają techniki zarządzania ryzykiem projektowym na realnych przykładach, zapoznają się z problematyką Large Scale SCRUM w pracy zespołów interdyscyplinarnych, poznają techniki wyrównywania rozbieżności doświadczenia członków dużych zespołów projektowych
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do projektu. Podstawy podejścia SCRUM w projektach systemów automatyki. Wprowadzenie do narzędzi wspomagających zarządzanie projektami. Omówienie zagadnień projektowych.
T-P-2Realizacja projektu
T-P-3Prezentacja końcowa projektu
Metody nauczaniaM-1Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja postępów w trakcie trwania semestru
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja wyników projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętności zarządzania projektami systemów automatyki z użyciem metod prezentowanych na wykładzie w stopniu umożliwiającym udział w tego typu projekcie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_2A_D03-SUR_K01Nabycie kompetencji w zakresie współpracy w zespole projektowym.
Cel przedmiotuC-1Przedmiot, w ramach którego studenci zapoznają się z metodyką SCRUM w projektowaniu systemów automatyki, poznają narzędzia pracy w zespołach projektowych, poznają techniki zarządzania ryzykiem projektowym na realnych przykładach, zapoznają się z problematyką Large Scale SCRUM w pracy zespołów interdyscyplinarnych, poznają techniki wyrównywania rozbieżności doświadczenia członków dużych zespołów projektowych
Treści programoweT-P-3Prezentacja końcowa projektu
T-P-1Wprowadzenie do projektu. Podstawy podejścia SCRUM w projektach systemów automatyki. Wprowadzenie do narzędzi wspomagających zarządzanie projektami. Omówienie zagadnień projektowych.
T-P-2Realizacja projektu
Metody nauczaniaM-1Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja postępów w trakcie trwania semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada kompetencje w zakresie zarządzania projektami systemów automatyki z użyciem metod prezentowanych na wykładzie w stopniu umożliwiającym udział w tego typu projekcie.
3,5
4,0
4,5
5,0