Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie istoty, zasad i etapów zarządzania projektem |
C-2 | Nabycie umiejętności tworzenia podstawowej dokumentacji wymaganej w zarządzaniu projektami |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności planowania elementów zakresu projektu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zakres projektu | 5 |
T-L-2 | Szacowanie czasu trwania projektu i ilości wymaganych zasobów | 2 |
T-L-3 | Prognozowanie kosztów w projekcie | 2 |
T-L-4 | Tworzenie diagramu sieci projektu i poziomowanie zasobów | 4 |
T-L-5 | Kontrola planu projektu | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zarządzanie projektami - zasady, cykl realizacji projektów. Definicja, parametry, zakres i rodzaje projektów. | 4 |
T-W-2 | Zakres i działania w ramach projektu | 2 |
T-W-3 | Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu. | 2 |
T-W-4 | Diagram sieci projektu | 2 |
T-W-5 | Monitorowanie i zakończenie projektu | 2 |
T-W-6 | Organizacja zespołu projektowego | 2 |
T-W-7 | Zarządzanie portfelem projektów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach i prezentacja opracowanego projektu | 15 |
A-L-2 | Opracowanie dokumentacji projektu i przygotowanie prezentacji | 44 |
A-L-3 | Dyskusja na temat przygotowanej dokumentacji projektu | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Uczestnictwo w egzaminie | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 13 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metoda projektów |
M-4 | Metody programowane z użyciem komputera |
M-5 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Oceny z przygotowywanych dokumentów w projektach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin z treści programowych w formie testu, pytań problemowych i zadań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Prezentacja opracowanego projektu |
S-4 | Ocena podsumowująca: Dyskusja na temat przygotowanego projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nazywa i charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami | Z_1A_W04, Z_1A_W15, Z_1A_W11 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-7 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy | Z_1A_U06, Z_1A_U03, Z_1A_U08 | — | C-3, C-2 | T-W-3, T-L-2, T-L-3, T-L-5 | M-3, M-5 | S-3, S-1 |
Z_1A_C11_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu | Z_1A_U06, Z_1A_U08, Z_1A_U15 | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-3, M-4, M-5 | S-3, S-4, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniajacych działalność organizacji oraz w życiu osobistym | Z_1A_K05, Z_1A_K06 | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-2, M-3, M-5 | S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nazywa i charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami | 2,0 | |
3,0 | Student rozróżnia etapy procesu zarządzania projektami oraz potrafi przypisać efekty poszczególnych jego etapów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy | 2,0 | |
3,0 | Student tworzy statut projektu i strukturę podziału pracy w projekcie w oparciu o wybrane kryteria testowania kompletności struktury podziału pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_C11_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu | 2,0 | |
3,0 | Student prognozuje czas trwania działania w projekcie przy ograniczonych zasobach; ilość zasobów oraz poziom kosztów. Student tworzy diagram sieci projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniajacych działalność organizacji oraz w życiu osobistym | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega i proponuje możliwości wprowadzenia zamian usprawniających w projekcie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wysocki R.K., Efektywne zarzadzanie projektami, Helion, Gliwice, 2013
- Pawlak M., Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006
- Trocki M., Grusza B., Ogonek K., Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa, 2003
- Mingus N., Zarządzanie projektami, Helion, Gliwice, 2002
Literatura dodatkowa
- Brandenburg H., Zarządzanie projektami, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice, 2003
- Kerzner H., Zarządzanie projektami. Studium przypadków, Helion, Gliwice, 2005