Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie

Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedsiębiorczość
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Natalia Dominiak <Natalia.Dominiak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
C-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.2
T-A-2Autoanaliza cech osobowosci jako czynnika postaw przedsiebiorczych.2
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.2
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.2
T-A-5Fenomen firmy rodzinnej.1
T-A-6Jak zanlezc pomysl na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanow.2
T-A-7Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.2
T-A-8Zrodła finansowania działalnosci gospodarczej.2
15
wykłady
T-W-1Przedsiębiorstwo - aspekt ekonomiczny i prawny. Geneza przedsiębiorstw, podstawowe cechy przedsiebiorstw.2
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadzer, wykonawca2
T-W-3Sylwetki słynnych przedsiebiorców XX i XXI wieku. Tajemnice sukcesów.2
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości.2
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorczości w firmach.2
T-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami2
T-W-7Innowacje jako zrodło przedsiębiorczosci.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach.15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.7
A-A-3Udział w kolokwium.4
A-A-4Przegląd literatury i portali internetowych.4
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.9
A-W-2Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury.3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.3
A-W-4uczestnictwo w wykładach15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją multimedialna
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i dzialania w spsob przedsiebiorczy
S-4Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwieczeń ( średnia z wszystkich ocen formujących)
S-5Ocena formująca: Ocena kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E11_W01
Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
Z_1A_W01C-2, C-1T-W-6, T-W-2, T-A-3, T-A-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1
Z_1A_E11_W02
Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach.
Z_1A_W02, Z_1A_W04C-2, C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-2, T-A-1, T-A-4M-2, M-3, M-1S-3, S-4
Z_1A_E11_W03
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W05, Z_1A_W11C-2, C-3, C-4, C-1T-W-2, T-A-3, T-A-1M-2, M-3, M-1S-2
Z_1A_E11_W04
Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
Z_1A_W02, Z_1A_W03, Z_1A_W12, Z_1A_W15C-2, C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-5, T-A-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E11_U01
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
Z_1A_U01C-2, C-1T-W-2, T-W-1, T-A-3, T-A-1, T-A-8M-2, M-3, M-1S-2, S-1
Z_1A_E11_U02
Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
Z_1A_U02C-2, C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-6M-2, M-3, M-1S-2, S-1
Z_1A_E11_U03
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Z_1A_U12C-2, C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-7, T-A-1, T-A-5, T-A-4, T-A-6M-2, M-3, M-1S-2, S-1, S-3
Z_1A_E11_U04
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
Z_1A_U04C-2, C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E11_K01
Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
Z_1A_K04C-2, C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-5, T-A-4, T-A-6M-2, M-3, M-1S-2, S-1
Z_1A_E11_K02
Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
Z_1A_K01C-2, C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-7, T-A-1, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-6M-2, M-3, M-1S-2, S-1, S-3
Z_1A_E11_K03
Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy.
Z_1A_K06C-2, C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-5, T-A-4, T-A-6M-2, M-3, M-1S-2, S-1, S-3, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_E11_W01
Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_E11_W02
Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_E11_W03
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_E11_W04
Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_E11_U01
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_E11_U02
Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_E11_U03
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_E11_U04
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_E11_K01
Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_E11_K02
Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_E11_K03
Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Literatura podstawowa

  1. Brzeźiński M., Wprowadzenie do nauki o przedsiębiorstwie., Delfin, Warszawa, 2007
  2. Janik B., Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, Delfin, Warszawa, 2007
  3. Drucker P.F., Natchnienie czy fart czyli innowacja i przedsiębiorczość., Studio EMKA, Warszawa, 2004
  4. Sobieski R., Podstawy przedsiębiorczości w pytaniach i odpowiedziach., Delfin, Warszawa, 2003
  5. Targalski J., Przedsiębiorczość i zarządzanie., C.H. Beck, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Gregorczyk S., Romanowska >, Wachowieak P., Przedsiębiorczość bez tajemnic., WSiP, Warszawa, 2002
  2. Ministerstwo Gospodarki, Departament Analiz i Prognoz, Przedsiębiorczość w Polsce, Warszawa, Warszawa, 2010
  3. brak, Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw, Mikrofirma, US WZIEU, Szczecin, 2008
  4. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r., O swobodzie działalności gospodarczej, tekst jednolity, Dziennik Ustaw nr 155 z 2000 r. poz. 109, Warszawa, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.2
T-A-2Autoanaliza cech osobowosci jako czynnika postaw przedsiebiorczych.2
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.2
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.2
T-A-5Fenomen firmy rodzinnej.1
T-A-6Jak zanlezc pomysl na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanow.2
T-A-7Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.2
T-A-8Zrodła finansowania działalnosci gospodarczej.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedsiębiorstwo - aspekt ekonomiczny i prawny. Geneza przedsiębiorstw, podstawowe cechy przedsiebiorstw.2
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadzer, wykonawca2
T-W-3Sylwetki słynnych przedsiebiorców XX i XXI wieku. Tajemnice sukcesów.2
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości.2
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorczości w firmach.2
T-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami2
T-W-7Innowacje jako zrodło przedsiębiorczosci.3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach.15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.7
A-A-3Udział w kolokwium.4
A-A-4Przegląd literatury i portali internetowych.4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.9
A-W-2Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury.3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.3
A-W-4uczestnictwo w wykładach15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_W01Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadzer, wykonawca
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_W02Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadzer, wykonawca
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i dzialania w spsob przedsiebiorczy
S-4Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwieczeń ( średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_W03Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W11zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości:, instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadzer, wykonawca
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_W04Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W03ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W12identyfikuje procesy zmian w organizacjach, charakteryzuje ewolucję struktur organizacyjnych oraz wskazuje na czynniki strukturotwórcze
Z_1A_W15zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorczości w firmach.
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadzer, wykonawca
T-W-1Przedsiębiorstwo - aspekt ekonomiczny i prawny. Geneza przedsiębiorstw, podstawowe cechy przedsiebiorstw.
T-W-7Innowacje jako zrodło przedsiębiorczosci.
T-W-3Sylwetki słynnych przedsiebiorców XX i XXI wieku. Tajemnice sukcesów.
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości.
T-A-2Autoanaliza cech osobowosci jako czynnika postaw przedsiebiorczych.
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.
T-A-5Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_U01Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadzer, wykonawca
T-W-1Przedsiębiorstwo - aspekt ekonomiczny i prawny. Geneza przedsiębiorstw, podstawowe cechy przedsiebiorstw.
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.
T-A-8Zrodła finansowania działalnosci gospodarczej.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_U02Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U02jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorczości w firmach.
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości.
T-A-2Autoanaliza cech osobowosci jako czynnika postaw przedsiebiorczych.
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-7Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.
T-A-5Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
T-A-8Zrodła finansowania działalnosci gospodarczej.
T-A-6Jak zanlezc pomysl na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanow.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_U03Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U12potrafi określić oczekiwania rynku
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorczości w firmach.
T-W-7Innowacje jako zrodło przedsiębiorczosci.
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości.
T-A-2Autoanaliza cech osobowosci jako czynnika postaw przedsiebiorczych.
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-7Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.
T-A-5Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
T-A-6Jak zanlezc pomysl na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanow.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i dzialania w spsob przedsiebiorczy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_U04Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorczości w firmach.
T-W-7Innowacje jako zrodło przedsiębiorczosci.
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości.
T-A-2Autoanaliza cech osobowosci jako czynnika postaw przedsiebiorczych.
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i dzialania w spsob przedsiebiorczy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_K01Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorczości w firmach.
T-W-7Innowacje jako zrodło przedsiębiorczosci.
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości.
T-A-2Autoanaliza cech osobowosci jako czynnika postaw przedsiebiorczych.
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.
T-A-5Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
T-A-6Jak zanlezc pomysl na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanow.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_K02Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorczości w firmach.
T-W-7Innowacje jako zrodło przedsiębiorczosci.
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości.
T-A-2Autoanaliza cech osobowosci jako czynnika postaw przedsiebiorczych.
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-7Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.
T-A-5Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
T-A-8Zrodła finansowania działalnosci gospodarczej.
T-A-6Jak zanlezc pomysl na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanow.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i dzialania w spsob przedsiebiorczy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_E11_K03Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-6Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorczości w firmach.
T-W-7Innowacje jako zrodło przedsiębiorczosci.
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości.
T-A-2Autoanaliza cech osobowosci jako czynnika postaw przedsiebiorczych.
T-A-3Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.
T-A-5Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-4Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
T-A-6Jak zanlezc pomysl na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanow.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i dzialania w spsob przedsiebiorczy
S-4Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwieczeń ( średnia z wszystkich ocen formujących)
S-5Ocena formująca: Ocena kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.