Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)
Sylabus przedmiotu Hotelarstwo:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki przyrodnicze, nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Hotelarstwo | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>, Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc podstaw turystyki i rekreacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Istota i specyfika procesu zarzadzania hotelem (planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie, motywowanie, kontrolowanie); najnowsze koncepcje zarzadzania; | 2 |
T-A-2 | Rozwój zasobów ludzkich w hotelu; pojecie kapitału ludzkiego i społecznego; kompetencje a kwalifikacje i umiejetnosci, znaczenie kompetencji kluczowych; rola i sposoby prowadzenia szkolen; | 1 |
T-A-3 | Kultura organizacyjna w bran¿y hotelarskiej: kultura organizacyjna a kultura narodowa; zasadnicze elementy kultury organizacyjnej; sposoby kształtowania kultury; pojecie i rola klimatu organizacyjnego; identyfikacja z organizacja. | 2 |
5 | ||
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Krótka historia hotelarstwa, rys historyczny. | 1 |
T-T-2 | Baza noclegowa, cele i zadania obiektów hotelowych | 2 |
T-T-3 | Pojęcia, cechy i mierniki usług hotelarskich | 1 |
4 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zagadnienia wstępne z zakresu hotelarstwa i gastronomii. | 2 |
T-W-2 | Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt. | 2 |
T-W-3 | Sprzedaż usług hotelarskich. Marketing usług hotelarskich. | 2 |
T-W-4 | Ceny w hotelarstwie i gastronomii. Promocja usług hotelarskich. | 1 |
T-W-5 | Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt. | 1 |
T-W-6 | Istota i specyfika procesu zarzadzania hotelem (planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie, motywowanie, kontrolowanie); najnowsze koncepcje zarzadzania; | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-A-2 | Przegląd literatury przedmiotu | 25 |
30 | ||
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-T-2 | Przygotowanie do zajęć | 26 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Studia literatury przedmiotu | 20 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (odczyt) |
M-2 | Metody problemowe (wykład konwersatoryjny) |
M-3 | Metody aktywizujace (dyskusja dydaktyczna) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadku |
S-3 | Ocena formująca: Prezentacja multimedialna |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C4_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia hotelarską. Potrafi zaprezentować werbalne wyniki badań. | TiR_1A_W02, TiR_1A_W04, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08, TiR_1A_W10, TiR_1A_W01, TiR_1A_W11 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-T-2, T-T-3, T-T-1, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C4_U01 Student potrafi interpretować zjawiska w zakresie tematyki hotelarskiej. | TiR_1A_U01, TiR_1A_U05, TiR_1A_U07, TiR_1A_U03, TiR_1A_U04 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-T-2, T-T-3, T-T-1, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
TiR_1A_C4_U02 Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. | TiR_1A_U05, TiR_1A_U03, TiR_1A_U08 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-T-2, T-T-3, T-T-1, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C4_K01 Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej | TiR_1A_K07, TiR_1A_K01, TiR_1A_K02, TiR_1A_K05, TiR_1A_K08 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-T-2, T-T-3, T-T-1, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C4_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia hotelarską. Potrafi zaprezentować werbalne wyniki badań. | 2,0 | Student nie opanował podstawowych pojęć związanych z działalnością hotelarską. |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C4_U01 Student potrafi interpretować zjawiska w zakresie tematyki hotelarskiej. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu hotelarstwa |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
TiR_1A_C4_U02 Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu hotelarstwa |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C4_K01 Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu hotelarstwa |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | _ w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Literatura podstawowa
- Bocho, W., Gaska, S., Kowalski, T., Plader, D., Raciborski, J., Wolak, G., Organizacja pracy w hotelarstwie, Krakowska Szkoła Hotelarska, Kraków, 2001
- Czesław Witkowski, Hotelarstwo, Podstawy hotelarstwa, W.S.E., Warszawa, 2002
- Panasiuk A., Szostak D, Hotelarstwo, usługi, eksploatacja, zarządzanie, PWN, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- B.J. Dabrowska, Rynek turystyczny Unii Europejskiej, WSTiH, Gdansk, 2010
- Kurek J., Turystyka, PWN, Warszawa, 2009