Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)
Sylabus przedmiotu Technika pracy biurowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki przyrodnicze, nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technika pracy biurowej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot o charakterze przedmiotu wprowadzającego. Znajomość poprawnej polszczyzny. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie specyfiki funkcjonowania biura i pracy biurowej |
C-2 | Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych |
C-3 | Umiejętność tworzenia poprawnych językowo tekstów pism urzędowych. Wykształcenie umiejętności planowania i organizowania czynności administracyjno-biurowych |
C-4 | Uświadomienie studentom znaczenia poprawnej organizacji pracy biura dla efektywności realizacji zadań wspólnych zespołu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Organizacja i techniki pracy biurowej | 4 |
T-P-2 | Tworzenie i obieg dokumentów w przedsiębiorstwie | 2 |
T-P-3 | Determinanty dobrej organizacji pracy biurowej. Dokumenty okreslające organizację pracy. Korespondencja handlowa | 3 |
T-P-4 | Obsługa urządzeń biurowych | 2 |
T-P-5 | Techniki komunikacji międzyludzkiej i ich znaczenie w procesie organizacji pracy | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-P-2 | Przegląd i studia literatury. | 19 |
A-P-3 | Przygotowanie ido zaliczenia przedmiotu | 20 |
A-P-4 | Konsultacje | 6 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy |
M-2 | Metody eksponujące (urządzenia biurowe, mapy) |
M-3 | Nowoczesne środki audiowizualne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena części praktycznej wykładu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O2/1_W03 Ma wiedzę o specyfice funkcjonowania biura podróży (organizatora usług turystycznych) | TiR_1A_W03, TiR_1A_W05, TiR_1A_W08, TiR_1A_W06 | — | C-1, C-3 | T-P-2, T-P-1, T-P-5, T-P-3, T-P-4 | M-1 | S-2, S-1 |
TiR_1A_O2/1_W04 Ma wiedze o zasadach organizacji pracy sprzedawcy (oferenta usługi turystyczno-uzdrowiskowej) | TiR_1A_W02, TiR_1A_W10, TiR_1A_W06, TiR_1A_W11 | — | C-2, C-3 | T-P-5, T-P-4, T-P-1, T-P-3, T-P-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O2/1_U02 Posiada umiejętość opanowania metod obsługi np. w biurze podóży, obiekcie usług turystycznych, gospodarstwie agroturystycznym. | TiR_1A_U02, TiR_1A_U08, TiR_1A_U10, TiR_1A_U09 | — | C-2, C-4, C-1 | T-P-5, T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-3 | S-2 |
TiR_1A_O2/1_U03 Posiada umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb. | TiR_1A_U02, TiR_1A_U04, TiR_1A_U08, TiR_1A_U10 | — | C-2, C-4 | T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-1, T-P-5 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O2/1_K01 Ma świadomość znaczenia poprawnej organizacji codziennych czynności administracyjno-biurowych dla efektywności funkcjonowania kierownictwa zespołu i/lub firmy | TiR_1A_K01, TiR_1A_K03, TiR_1A_K05, TiR_1A_K06, TiR_1A_K08 | — | C-2, C-4, C-3 | T-P-2, T-P-3, T-P-5 | M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O2/1_W03 Ma wiedzę o specyfice funkcjonowania biura podróży (organizatora usług turystycznych) | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_O2/1_W04 Ma wiedze o zasadach organizacji pracy sprzedawcy (oferenta usługi turystyczno-uzdrowiskowej) | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O2/1_U02 Posiada umiejętość opanowania metod obsługi np. w biurze podóży, obiekcie usług turystycznych, gospodarstwie agroturystycznym. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_O2/1_U03 Posiada umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O2/1_K01 Ma świadomość znaczenia poprawnej organizacji codziennych czynności administracyjno-biurowych dla efektywności funkcjonowania kierownictwa zespołu i/lub firmy | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alejziak B., Organizacja i technika pracy biurowej w turystyce, Albis, Kraków, 2002
- E. Mitury., Technika biurowa, Difin, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Pernal E., Taktowanie, profesjonalnie, elegancko, czyli etykieta w biznesie, ODDK, Gdańsk, 2000