Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Wycena nieruchomości
Sylabus przedmiotu Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce | ||
Specjalność | Logistyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Finansów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu realizacji programu przedmiotu „Technologie informacyjne” |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce. |
C-2 | Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką | 3 |
T-L-2 | Systemy klasy WMS | 2 |
T-L-3 | Systemy klasy MRP, ERP | 5 |
T-L-4 | Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia | 3 |
T-L-5 | Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania | 3 |
T-L-6 | Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji | 2 |
T-L-7 | Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji | 3 |
T-L-8 | Rozwiązania stosowane w praktyce | 4 |
T-L-9 | Technologie wspomagające procesy logistyczne | 3 |
T-L-10 | Prezentacje funkcjonalności przykładowych ZSI w logistyce. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych | 30 |
A-L-3 | Dokończenie zadań prowadzonych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych | 20 |
A-L-4 | Czytanie wskazanej literatury przedmiotu | 25 |
A-L-5 | Przygotowanie sie do zaliczenia | 13 |
A-L-6 | Uczestnictwo w zaliczeniu | 2 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda aktywizująca / metoda przypadków |
M-2 | Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda praktyczna / pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/5_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. | E_2A_W06 | — | C-2, C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-9, T-L-10, T-L-8, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/5_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki | E_2A_U17, E_2A_U07 | — | C-2, C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/5_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć i nie potrafi ocenić roli zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. |
3,0 | Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student zna podstawowe pojęcia i potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. | |
4,5 | Student zna większość pojęć i potrafi prawidłowo ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. | |
5,0 | Student zna większość pojęć i potrafi bardzo dobrze ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/5_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki | 2,0 | Student nie opanował podstawowych umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. |
3,0 | Student posiada w stopniu dostatecznym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych. | |
3,5 | Student posiada w stopniu dość dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych. | |
4,0 | Student posiada w stopniu dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych | |
4,5 | Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz z niewielkimi błędami stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych. | |
5,0 | Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz bezbłędnie stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych. |
Literatura podstawowa
- Majewski J., Informatyka dla logistyki, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2008, Wydanie 2
- Abt Stefan, Zarządzanie Logistyczne w Przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998
Literatura dodatkowa
- Adamczewski P., Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, MIKOM, Warszawa, 2005