Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo budowlane | ||
Specjalność | Wycena nieruchomości | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego |
C-2 | Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym |
C-3 | Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce |
C-4 | Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych | 2 |
T-W-2 | Plan zagospodarowania przestrzennego | 2 |
T-W-3 | Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym | 2 |
T-W-4 | Definicje i pojęcia w prawie budowlanym | 2 |
T-W-5 | Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym | 2 |
T-W-6 | Gwarancja zapłaty za roboty budowlane | 2 |
T-W-7 | Treść umowy o roboty budowlane | 2 |
T-W-8 | Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie referatów oraz ich prezentacja | 20 |
A-W-3 | przygotowanie do zajęć i wykładów, zapoznanie się z materiałami przekazanymi przez wykładowcę | 15 |
A-W-4 | analiza aktów prawnych w kontekście ich praktycznego zastosowania | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | projekt z prezentacją |
M-2 | konwersatorium |
M-3 | dyskusja |
M-4 | Prezentacje studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania |
S-2 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/4_W01 Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego. | E_2A_W02 | — | C-1, C-2, C-4, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
E_2A_D8/4_W02 Student powinien posiadać umiejętność definiowania podstawowych pojęć, instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. Powinien znać i scharakteryzować etapy procesu budowlanego i inwestycyjnego. | E_2A_W03, E_2A_W10, E_2A_W14 | — | C-1, C-2, C-4, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/4_U01 Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze. | E_2A_U01, E_2A_U02 | — | C-1, C-2, C-4, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
E_2A_D8/4_U02 W zakresie umiejętności student powinien prawidłowo oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie, jak i postawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym. | E_2A_U03, E_2A_U11, E_2A_U05 | — | C-1, C-2, C-4, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/4_K01 Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań. | E_2A_K01, E_2A_K03, E_2A_K04 | — | C-1, C-2, C-4, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
E_2A_D8/4_K02 Student winien wykazywać aktywne i kreatywne podejście do poruszanych zagadnień. Konieczne jest posiadanie świadomości ryzyk i uwarunkowań procesów inwestycyjnych. | E_2A_K02, E_2A_K04, E_2A_K09 | — | C-1, C-2, C-4, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/4_W01 Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym. | |
E_2A_D8/4_W02 Student powinien posiadać umiejętność definiowania podstawowych pojęć, instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. Powinien znać i scharakteryzować etapy procesu budowlanego i inwestycyjnego. | 2,0 | Student nie potrafi definiować podstawowych pojęć i instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. |
3,0 | Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/4_U01 Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze. | 2,0 | Student nie umie planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto nie potrafi analizować w tym zakresie ryzyk i dobierać odpowiednich środków zaradczych. |
3,0 | Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu bardzo dobrym. | |
E_2A_D8/4_U02 W zakresie umiejętności student powinien prawidłowo oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie, jak i postawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym. | 2,0 | Student nie potrafi oceniać i organizować procesu budowlanego, osób spełniających samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowych dokumentów występujących w procesie budowlanym. |
3,0 | Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/4_K01 Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań. | 2,0 | Student nie jest w stanie zastosować zagadnień teoretycznych w praktyce. |
3,0 | Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu bardzo dobrym. | |
E_2A_D8/4_K02 Student winien wykazywać aktywne i kreatywne podejście do poruszanych zagadnień. Konieczne jest posiadanie świadomości ryzyk i uwarunkowań procesów inwestycyjnych. | 2,0 | Student nie ma świadomości ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz nie wykazuje aktywnego i elastycznego podejścia do przedstawianych zagadnień. |
3,0 | Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dobrym.. | |
5,0 | Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- T. Biliński, Prawo budowlane, Warszawa, www.książka.edu.pl, 2011
Literatura dodatkowa
- D. Okolski, Umowa o roboty budowlane, Beck, Warszawa, 2011