Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Procesy deweloperskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Procesy deweloperskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości i Agrobiznesu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Kiełducki <jkielducki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych terminów związanych z procesami deweloperskimi. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z formami wykonywania działalności deweloperskiej. |
C-2 | Omówienie umów deweloperskich stosowanych na rynku. |
C-3 | Przedstawienie sposobów zabezpieczeń realizacji procesu deweloperskiego. |
C-4 | Omówienie zagadnienia wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów. |
C-5 | Zapoznanie studentów z zagadnieniem upadłości dewelopera i jej konsekwencjami dla jego klientów. |
C-6 | Zapoznanie studentów z gospodarczo-społecznymi warunkami funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Formy wykonywania działalności deweloperskiej. | 2 |
T-A-2 | Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów. | 2 |
T-A-3 | Umowa deweloperska. | 2 |
T-A-4 | Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego. | 3 |
T-A-5 | Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów. | 2 |
T-A-6 | Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów. | 2 |
T-A-7 | Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Czytanie wskazanej literatury | 5 |
A-A-3 | Przygotowywanie do zaliczenia | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej. |
M-2 | Rozwiązywanie przez studentów wskazanych przez nauczyciela studiów przypadków. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązywanych studiów przypadków. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O20_W01 Posiada rozszerzoną wiedzę na temat procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów. | E_2A_W08 | — | C-1, C-2, C-4, C-5, C-6, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O20_U01 Posiada umiejętność właściwej identyfikacji poszczególnych etapów procesu deweloperskiego i związanych z nimi właściwych relacji z otoczeniem. Ma umiejętność wstępnej oceny umowy deweloperskiej. | E_2A_U01 | — | C-1, C-2, C-4, C-5, C-6, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O20_K01 Absolwent jest przygotowany do strukturalnej oceny procesów deweloperskich obejmującej swoim zakresem zróżnicowanych uczestników procesu deweloperskiego. | E_2A_K06 | — | C-1, C-2, C-4, C-5, C-6, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O20_W01 Posiada rozszerzoną wiedzę na temat procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów. | 2,0 | Student nie posiada elementarnej wiedzy w zakresie prowadzonego przedmiotu. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O20_U01 Posiada umiejętność właściwej identyfikacji poszczególnych etapów procesu deweloperskiego i związanych z nimi właściwych relacji z otoczeniem. Ma umiejętność wstępnej oceny umowy deweloperskiej. | 2,0 | Nie posiada w elementarnym stopniu wskazanych umiejętności. |
3,0 | Posiada wskazane umiejętności w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Posiada wskazane umiejętności w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Posiada wskazane umiejętności w stopniu dobrym. | |
4,5 | Posiada wskazane umiejętności w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Posiada wskazane umiejętności w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O20_K01 Absolwent jest przygotowany do strukturalnej oceny procesów deweloperskich obejmującej swoim zakresem zróżnicowanych uczestników procesu deweloperskiego. | 2,0 | Absolwent w elementarnym stopniu nie jest przygotowany do opisanej oceny. |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu dobrym. | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- R. Strzelczyk, Umowa deweloperska w systemie prawa prywatnego, C. H. Beck, Warszawa, 2013
- P. Kunicki, Umowa deweloperska., C. H. Beck, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Mięsięcznik "Nieruchomości C. H. Beck", C. H. Beck, Warszawa, 2011