Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Seminarium I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra/Zakład | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna wiedza ekonomiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przygotowanie do napisania pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale, głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Określenie tamatyki badawczej pracy. | 2 |
T-S-2 | Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych | 2 |
T-S-3 | Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i źródeł | 2 |
T-S-4 | Konstrukcja pracy - zasady opracowania koncepcji i planu pracy Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac. | 9 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | napisanie raportu z zebranego materiału źródłowego | 8 |
A-S-3 | przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy | 8 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami |
M-2 | Studium przypadków |
M-3 | Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów |
M-4 | Dyskusje po prezentacji referatów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A1_W01 student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii | E_2A_W01 | — | C-1 | T-S-3, T-S-2, T-S-1, T-S-4 | M-2, M-1, M-4, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A1_U01 umiejetność opracowania tematu badawczego oraz planowania struktury pracy | E_2A_U01, E_2A_U04 | — | C-1 | T-S-2, T-S-1, T-S-4 | M-1, M-4, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A1_K01 student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, jak i kształtuje osobiste zdolności | E_2A_K01 | — | C-1 | T-S-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A1_W01 student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii | 2,0 | |
3,0 | student wie jak formułować temat pracy | |
3,5 | student zna róznice między symptomem a problemem badawczym | |
4,0 | student potrafi scharakteryzować prawidłowo postawione pytania badawcze | |
4,5 | student potrafi objaśniać istotę różnych metod badawczych | |
5,0 | student zna przydatność poszczególnych metod w realizowaniu wybranego tematu pracy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A1_U01 umiejetność opracowania tematu badawczego oraz planowania struktury pracy | 2,0 | |
3,0 | student potrafi wskazać metody badawcze przydatne przy realizowaniu danego tematu | |
3,5 | student wskazuje źródła informacji wtórnych, rozróżnia przy tym informacje wtórne i pierwotne | |
4,0 | student dobrze stosuje zasady pisania prac, wtym dokonywania przypisów i odsyłączy, spisów i załączników | |
4,5 | student potrafi formułować pytania badawcze i cele pracy | |
5,0 | student potrafi scharakteryzować konstrukcję pracy |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A1_K01 student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, jak i kształtuje osobiste zdolności | 2,0 | |
3,0 | jest zdeterminowany przy pisaniu pracy | |
3,5 | student dba o rzetelność przy pisaniu pracy | |
4,0 | student postepuje etycznie podczas zbierania materiałów i pisania pracy | |
4,5 | student jest otwarty na sugestie innych seminarzystów oraz promotora | |
5,0 | student jest kreatywny przy realizowaniu swojego tematu |
Literatura podstawowa
- Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009