Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka turystyczna

Sylabus przedmiotu Język obcy (angielski):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy (angielski)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Budowanie kariery. Edukacja i kariera.4
T-A-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)4
T-A-3Jakość. Jakość i standardy.4
T-A-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.4
T-A-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)4
T-A-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Zdania względne (Relative sentences)4
T-A-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)4
T-A-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne30
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.45
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-A-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/A1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-1T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-8, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-A-3M-3, M-2, M-5, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/A1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
E_2A_U20, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U13C-1T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-8, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-A-3M-3, M-2, M-6, M-4, M-1S-2, S-1
E_2A_A8/A1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
E_2A_U20, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U13C-2T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-8, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-A-3M-5, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/A1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
E_2A_K01C-1T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-8, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-A-3M-3, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/A1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/A1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/A1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/A1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J.Allison, J.Townend, P. Emmerson, THE BUSINESS, Macmillan, 2008

Literatura dodatkowa

  1. I.Badger, P.Menzies, ENGLISH FOR BUSINESS LIFE, Marshall Cavendish, 2007
  2. N.Abdel Khalik, H. Badr, D.El-Araby, BUSINESS ENGLISH. MARKETING AND SALES, Express Publishing, 2008
  3. Peter Colling Publishing, TERMINOLOGIA MARKETING, 2000
  4. Peter Colling Publishing, TERMINOLOGIA BANKOWOŚĆ I FINANSE, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Budowanie kariery. Edukacja i kariera.4
T-A-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)4
T-A-3Jakość. Jakość i standardy.4
T-A-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.4
T-A-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)4
T-A-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Zdania względne (Relative sentences)4
T-A-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)4
T-A-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne30
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.45
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-A-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/A1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-A-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Zdania względne (Relative sentences)
T-A-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-A-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-A-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-A-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)
T-A-1Budowanie kariery. Edukacja i kariera.
T-A-3Jakość. Jakość i standardy.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/A1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada słownictwem specjalistycznym w języku obcym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-A-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Zdania względne (Relative sentences)
T-A-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-A-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-A-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-A-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)
T-A-1Budowanie kariery. Edukacja i kariera.
T-A-3Jakość. Jakość i standardy.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/A1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada słownictwem specjalistycznym w języku obcym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-A-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-A-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Zdania względne (Relative sentences)
T-A-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-A-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-A-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-A-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)
T-A-1Budowanie kariery. Edukacja i kariera.
T-A-3Jakość. Jakość i standardy.
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/A1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-A-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Zdania względne (Relative sentences)
T-A-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-A-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-A-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-A-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)
T-A-1Budowanie kariery. Edukacja i kariera.
T-A-3Jakość. Jakość i standardy.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5
4,0
4,5
5,0