Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Plastyka - rzeźba:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Plastyka - rzeźba | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Lipczyński <jlipczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie programu z rzeźby z I stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | rozwijanie umiejętnosci percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy rekreacyjnej, pogłębianie wrażliwości na związki między skalą przedmiotów, kontrastem, kształtem, rytmem, bryłą, otoczeniem, itp. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Ćwiczenie modelowania, makietowania. Dobor i łączenie różnych materiałów. Budowanie synergicznych form z płaszczyzn z zastosowanie negatywu i pozytywu wybranego profilu (kształtu). a. temat zadania - synergia zjawisk. - wyobrqażenie, metafora, skojarzenie. Posługiwanie się elementami fizycznymi i iluzyjnymi, np. negatyw - pozytyw, poszukiwanie własnych środków wyrazu. Do wyboru: - portert, - rytm, - deszcz | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-P-2 | Praca własna | 45 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia stacjonarne, ćwiczenia, indywidualne korekty |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: oryginalność, oddanie pracy w terminie, uczestniczenie w korektach, zaangażowanie w pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_B04_W01 zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej | Wz_2A_W07 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_B04_U01 posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i proponowanie własnych koncepcji projektowych w obszarze wzornictwa | Wz_2A_U01 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_B04_K01 przejawia nawyk krytycznego myślenia i refleksji | Wz_2A_K04 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_B04_W01 zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej | 2,0 | |
3,0 | Umie formułować idee artystyczne. Orientuje się w środkach ekspresji. Twórczo realizuje przedstawione zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_B04_U01 posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i proponowanie własnych koncepcji projektowych w obszarze wzornictwa | 2,0 | |
3,0 | Umie korzystać z warsztatu rzeźbiarskiego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_B04_K01 przejawia nawyk krytycznego myślenia i refleksji | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym przyswaja informacje i realizuje założone wymagania. Rozwija twórcze myślanie. Posługuje się intuicją. Potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Kotula, P. Krakowski, Rzeźba Współczesna, 2007
- Tony Richardson, Nikos Stangos, KIERUNKI I TENDENCJE SZTUKI NOWOCZESNEJ, 2007
- Simblet Sarah, Anatomia dla artystów, Arkady, W-wa, 2007
- Ernst Gombrich, Sztuka i złudzenie, PIW, W-wa, 1981
Literatura dodatkowa
- katalogi, foldery, albumy, filmy, Literatura o sztuce ogolnodostępna, 2011
- Słownik terminologiczny sztuk pięknych, PWN, 2011
- John Berger, Sposoby widzenia, Aletheia, Warszawa, 2009