Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Plastyka - malarstwo:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Plastyka - malarstwo | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Blekiewicz <zblekiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Opracowanie funkcji i bryły produktu i obiektu przestrzennego. Wybór obiektu architektonicznego do działania malarskiego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Włączenie czynników kształtu, koloru, faktury i ekspresji do całościowego projektu produktu, akcentu przestrzennego bądź akcentu malarskiego w architekturze. Dopełnienie wartości estetycznych i wyrazowych projektu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | 1. Opracowanie projektu koncepcyjnego kolorystyki produktu (powstajacego w pracowni kierunkowej) 2. Opracowanie kolorystyki do obiektu przestrzennego stanowiącego akcent w środowisku architektonicznym, urbanistycznym lub krajobrazowym (współpraca z pracownią rzeźby) 3. Akcent malarski w architekturze- projekt koncepcyjny do wybranego projektu studenckiego z kierunku: Architektura | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach, prezentowanie koncepcji. | 45 |
A-P-2 | Praca własna | 45 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład wprowadzający, opis, inscenizacja, korekta, przegląd indywidualny i zbiorowy, wystawa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Korekty przejściowe i eliminacja błędów (ocena formująca). Analiza końcowa pracy, argumentacja decyzji końcowych - wystawa (ocena podsumowująca). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_B03_W01 W wyniku autopsji student potrafi opisać zjawisko wzrokowe, scharakteryzować jego cechy kształtowo - kolorystyczne, wskazać czynniki wiodące i drugorzędne, zaproponować inne rozwiązania. | Wz_2A_W03, Wz_2A_W07 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_B03_U01 W wyniku zajęć w programie malarstwa projektowego student powinien zdobyć umiejętności: - uważnego i wrażliwego odkrywania potrzeb, czynników kolorystycznych w produkcie, w przestrzeni, miejscu egzystowania - testowania i ujawniania tych potrzeb - wielowariantowego projektowania koncepcyjnego i realizacyjnego zjawisk kolorystycznych - współpracowania w zespołach branżowych, projektowych i wykonawczych - organizowania wystaw, pokazów i prelekcji ukazujących najnowsze osiągnięcia projektowe w zakresie sztuki użytkowej - posługiwania się nowymi mediami i narzędziami do pracy projektowej i wykonawczej | Wz_2A_U03, Wz_2A_U04 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_B03_K01 W wyniku realizowanego programu malarstwa projektowego student powinien wykazać się profesjonalną umiejętnością tworzenia sztuki użytkowej według zapotrzebowań społecznych. Proponować nowe rozwiązania użytkowe i estetyczne w różnych dziedzinach zycia. Twórczo reagować na trendy i mody w zasięgu krajowym i międzynarodowym. Znać i stosować zasady prawa autorskiego. Kreatywnie propagować osiągnięcia sztuki wzorniczej. | Wz_2A_K06, Wz_2A_K02 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_B03_W01 W wyniku autopsji student potrafi opisać zjawisko wzrokowe, scharakteryzować jego cechy kształtowo - kolorystyczne, wskazać czynniki wiodące i drugorzędne, zaproponować inne rozwiązania. | 2,0 | |
3,0 | Znajomość pojęć plastycznych, umiejętność ich właściwego używania. Poprawne opisywanie zjawisk wizualnych. Dostrzeganie i ujawnianie logiki związków formalnych. Proponowanie niektórych własnych związków form wizualnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_B03_U01 W wyniku zajęć w programie malarstwa projektowego student powinien zdobyć umiejętności: - uważnego i wrażliwego odkrywania potrzeb, czynników kolorystycznych w produkcie, w przestrzeni, miejscu egzystowania - testowania i ujawniania tych potrzeb - wielowariantowego projektowania koncepcyjnego i realizacyjnego zjawisk kolorystycznych - współpracowania w zespołach branżowych, projektowych i wykonawczych - organizowania wystaw, pokazów i prelekcji ukazujących najnowsze osiągnięcia projektowe w zakresie sztuki użytkowej - posługiwania się nowymi mediami i narzędziami do pracy projektowej i wykonawczej | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność ciągłego obserwowania zjawisk wizualnych w rzeczywistości i wykorzystywania ich w pracy twórczej. Proponowanie różnych rozwiązań kolorystycznych w nowych zadaniach sztuki użytkowej. Profesjonalne przedstawianie własnych propozycji projektowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_B03_K01 W wyniku realizowanego programu malarstwa projektowego student powinien wykazać się profesjonalną umiejętnością tworzenia sztuki użytkowej według zapotrzebowań społecznych. Proponować nowe rozwiązania użytkowe i estetyczne w różnych dziedzinach zycia. Twórczo reagować na trendy i mody w zasięgu krajowym i międzynarodowym. Znać i stosować zasady prawa autorskiego. Kreatywnie propagować osiągnięcia sztuki wzorniczej. | 2,0 | |
3,0 | Poprawne przedstawianie propozycji z zakresu sztuki użytkowej. Znajomość i stosowanie zasad etyki zawodowej. Dbałość o aktualizowanie swoich umiejętności projektowych i wykonawczych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Władysław Strzemiński, Teoria widzenia, 2011
- Bożena Kowalska, Polska awangarda malarska, 2007
Literatura dodatkowa
- Ryszard Topkarczyk, Ekrany rzeczywistości, 2010
- A. Mikołajczyk, J. Rybakowski. Z. Rytka, Energie przekazu, 2011
- Bożena Kowalska, Polska awangarda malarska, PIW, 2011