Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Język obcy - niemiecki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy - niemiecki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język niemiecki
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Pojęcie „ Design „ ( Die Bezeichnung „ Design „ ) a. Wzornictwo przemysłowe ( Industrialdesign ) b. Wzornictwo reklamy ( Kommunikationsdesign ) c. Akcesoria ( Accessoires ) d. Otoczenie, antropometria ( Ambiente, Antropometrie) e. Art Deco, CAD / CAM ( Art. Deco, Projektowanie sterowane komputerowo, Komputerowe wspomaganie wytwarzania Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)12
T-LK-2Całościowy wizerunek firmy / rozpoznawalność marki ( Corporate Design ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)3
T-LK-3Prawo własności intelektualnej do projektu wzoru / zarejestrowany wzór ( Eingetragenes Design ) a. Ergonomia ( Ergonomie ) b. Funkcjonalizm ( Funktionalismus ) c. Imitacja ( Imitation ) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)2
T-LK-4Projektowanie interfejsu ( Interface Design , dt.: Schnittstellendesign ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)3
T-LK-5Projektowanie wnętrz ( Interior Design, dt.: Gestaltung von Innenräumen ) a. krótkie serie ( Kleinserie ) b. Logo ( Logo ) c. Kultura jedzenia na przestrzeni wieków w Niemczech. Co i jak podawać ? ( Tischkultur in Deutschland ) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)2
T-LK-6Nowe wzornictwo ( Neues Design ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)2
T-LK-7Kierunek sztuki wykorzystujący odpady do tworzenia rzeczy użytecznych,elementów wyposażenia,ozdób wnętrz ( Recyclingdesign ) a. Przetwarzanie wtórne odpadów celem otrzymania produktów o wyższej wartości niż surowce do niego użyte ( Upcycling )3
T-LK-8Walter Gropius - Architekt Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)1
T-LK-9La Corbusier, Antonio Gaudi -Architekci /Architekten/1
T-LK-10Gerrit Thomas Rietveld, Frank Lloyd Wright -Architekci /Architekten/1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Przygotowanie się do zajęć30
A-LK-2Zajęcia praktyczne45
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie sie do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_A01-N_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Wz_2A_W01C-1T-LK-3, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-9, T-LK-10M-2, M-3, M-1, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_A01-N_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Wz_2A_U09C-1T-LK-3, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-10, T-LK-9M-2, M-3, M-1, M-4S-1
Wz_2A_A01-N_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Wz_2A_U09C-2T-LK-3, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-9, T-LK-10M-1, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_A01-N_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Wz_2A_K02C-2T-LK-3, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-10, T-LK-9M-3, M-1, M-4, M-6S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_A01-N_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_A01-N_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_2A_A01-N_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_A01-N_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Universität Augsburg, Corporate Design Richtlinien, Univerlag Augsburg, www.uni augsburg de/edu
  2. MD Moebel Interior Design – Internationale Zeitschrift für Einrichtungsbereich, 2002
  3. Heinz Habermann, Kompendium des Industrie-Design: Von der Idee zum Produkt Grundlagen der Gestaltung, Springer, 2003
  4. Marion Godau, Produktdesign: Eine Einführung mit Beispielen aus der Praxis, Birkhäuser, 2011
  5. Christian Scheier, Dirk Held, Dirk Bayas-Linke, Johannes Schneider, Codes: Die geheime Sprache der Produkte, Haufe-Lexware, 2012
  6. Jana Zahorcowa, Deutsch für Architekten und Bauplaner, Wydział Architektury Słowackiego Uniwersytetu Technicznego - Bratysława, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Pojęcie „ Design „ ( Die Bezeichnung „ Design „ ) a. Wzornictwo przemysłowe ( Industrialdesign ) b. Wzornictwo reklamy ( Kommunikationsdesign ) c. Akcesoria ( Accessoires ) d. Otoczenie, antropometria ( Ambiente, Antropometrie) e. Art Deco, CAD / CAM ( Art. Deco, Projektowanie sterowane komputerowo, Komputerowe wspomaganie wytwarzania Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)12
T-LK-2Całościowy wizerunek firmy / rozpoznawalność marki ( Corporate Design ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)3
T-LK-3Prawo własności intelektualnej do projektu wzoru / zarejestrowany wzór ( Eingetragenes Design ) a. Ergonomia ( Ergonomie ) b. Funkcjonalizm ( Funktionalismus ) c. Imitacja ( Imitation ) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)2
T-LK-4Projektowanie interfejsu ( Interface Design , dt.: Schnittstellendesign ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)3
T-LK-5Projektowanie wnętrz ( Interior Design, dt.: Gestaltung von Innenräumen ) a. krótkie serie ( Kleinserie ) b. Logo ( Logo ) c. Kultura jedzenia na przestrzeni wieków w Niemczech. Co i jak podawać ? ( Tischkultur in Deutschland ) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)2
T-LK-6Nowe wzornictwo ( Neues Design ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)2
T-LK-7Kierunek sztuki wykorzystujący odpady do tworzenia rzeczy użytecznych,elementów wyposażenia,ozdób wnętrz ( Recyclingdesign ) a. Przetwarzanie wtórne odpadów celem otrzymania produktów o wyższej wartości niż surowce do niego użyte ( Upcycling )3
T-LK-8Walter Gropius - Architekt Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)1
T-LK-9La Corbusier, Antonio Gaudi -Architekci /Architekten/1
T-LK-10Gerrit Thomas Rietveld, Frank Lloyd Wright -Architekci /Architekten/1
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Przygotowanie się do zajęć30
A-LK-2Zajęcia praktyczne45
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie sie do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-N_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W01ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-3Prawo własności intelektualnej do projektu wzoru / zarejestrowany wzór ( Eingetragenes Design ) a. Ergonomia ( Ergonomie ) b. Funkcjonalizm ( Funktionalismus ) c. Imitacja ( Imitation ) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-4Projektowanie interfejsu ( Interface Design , dt.: Schnittstellendesign ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-7Kierunek sztuki wykorzystujący odpady do tworzenia rzeczy użytecznych,elementów wyposażenia,ozdób wnętrz ( Recyclingdesign ) a. Przetwarzanie wtórne odpadów celem otrzymania produktów o wyższej wartości niż surowce do niego użyte ( Upcycling )
T-LK-2Całościowy wizerunek firmy / rozpoznawalność marki ( Corporate Design ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-8Walter Gropius - Architekt Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-6Nowe wzornictwo ( Neues Design ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-5Projektowanie wnętrz ( Interior Design, dt.: Gestaltung von Innenräumen ) a. krótkie serie ( Kleinserie ) b. Logo ( Logo ) c. Kultura jedzenia na przestrzeni wieków w Niemczech. Co i jak podawać ? ( Tischkultur in Deutschland ) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Pojęcie „ Design „ ( Die Bezeichnung „ Design „ ) a. Wzornictwo przemysłowe ( Industrialdesign ) b. Wzornictwo reklamy ( Kommunikationsdesign ) c. Akcesoria ( Accessoires ) d. Otoczenie, antropometria ( Ambiente, Antropometrie) e. Art Deco, CAD / CAM ( Art. Deco, Projektowanie sterowane komputerowo, Komputerowe wspomaganie wytwarzania Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-9La Corbusier, Antonio Gaudi -Architekci /Architekten/
T-LK-10Gerrit Thomas Rietveld, Frank Lloyd Wright -Architekci /Architekten/
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-N_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U09umie samodzielnie przygotować i referować rozbudowane opracowania pisemne dotyczące zagadnień z obszaru wzornictwa wykorzystując do tego celu podstawowe ujęcia teoretyczne; w obszarze zawodowym umie konstruować w języku ojczystym i wybranym nowożytnym wypowiedzi ustne i pisemne na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-3Prawo własności intelektualnej do projektu wzoru / zarejestrowany wzór ( Eingetragenes Design ) a. Ergonomia ( Ergonomie ) b. Funkcjonalizm ( Funktionalismus ) c. Imitacja ( Imitation ) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-4Projektowanie interfejsu ( Interface Design , dt.: Schnittstellendesign ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-7Kierunek sztuki wykorzystujący odpady do tworzenia rzeczy użytecznych,elementów wyposażenia,ozdób wnętrz ( Recyclingdesign ) a. Przetwarzanie wtórne odpadów celem otrzymania produktów o wyższej wartości niż surowce do niego użyte ( Upcycling )
T-LK-2Całościowy wizerunek firmy / rozpoznawalność marki ( Corporate Design ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-8Walter Gropius - Architekt Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-6Nowe wzornictwo ( Neues Design ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-5Projektowanie wnętrz ( Interior Design, dt.: Gestaltung von Innenräumen ) a. krótkie serie ( Kleinserie ) b. Logo ( Logo ) c. Kultura jedzenia na przestrzeni wieków w Niemczech. Co i jak podawać ? ( Tischkultur in Deutschland ) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Pojęcie „ Design „ ( Die Bezeichnung „ Design „ ) a. Wzornictwo przemysłowe ( Industrialdesign ) b. Wzornictwo reklamy ( Kommunikationsdesign ) c. Akcesoria ( Accessoires ) d. Otoczenie, antropometria ( Ambiente, Antropometrie) e. Art Deco, CAD / CAM ( Art. Deco, Projektowanie sterowane komputerowo, Komputerowe wspomaganie wytwarzania Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-10Gerrit Thomas Rietveld, Frank Lloyd Wright -Architekci /Architekten/
T-LK-9La Corbusier, Antonio Gaudi -Architekci /Architekten/
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-N_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U09umie samodzielnie przygotować i referować rozbudowane opracowania pisemne dotyczące zagadnień z obszaru wzornictwa wykorzystując do tego celu podstawowe ujęcia teoretyczne; w obszarze zawodowym umie konstruować w języku ojczystym i wybranym nowożytnym wypowiedzi ustne i pisemne na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-3Prawo własności intelektualnej do projektu wzoru / zarejestrowany wzór ( Eingetragenes Design ) a. Ergonomia ( Ergonomie ) b. Funkcjonalizm ( Funktionalismus ) c. Imitacja ( Imitation ) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-4Projektowanie interfejsu ( Interface Design , dt.: Schnittstellendesign ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-7Kierunek sztuki wykorzystujący odpady do tworzenia rzeczy użytecznych,elementów wyposażenia,ozdób wnętrz ( Recyclingdesign ) a. Przetwarzanie wtórne odpadów celem otrzymania produktów o wyższej wartości niż surowce do niego użyte ( Upcycling )
T-LK-2Całościowy wizerunek firmy / rozpoznawalność marki ( Corporate Design ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-8Walter Gropius - Architekt Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-6Nowe wzornictwo ( Neues Design ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-5Projektowanie wnętrz ( Interior Design, dt.: Gestaltung von Innenräumen ) a. krótkie serie ( Kleinserie ) b. Logo ( Logo ) c. Kultura jedzenia na przestrzeni wieków w Niemczech. Co i jak podawać ? ( Tischkultur in Deutschland ) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Pojęcie „ Design „ ( Die Bezeichnung „ Design „ ) a. Wzornictwo przemysłowe ( Industrialdesign ) b. Wzornictwo reklamy ( Kommunikationsdesign ) c. Akcesoria ( Accessoires ) d. Otoczenie, antropometria ( Ambiente, Antropometrie) e. Art Deco, CAD / CAM ( Art. Deco, Projektowanie sterowane komputerowo, Komputerowe wspomaganie wytwarzania Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-9La Corbusier, Antonio Gaudi -Architekci /Architekten/
T-LK-10Gerrit Thomas Rietveld, Frank Lloyd Wright -Architekci /Architekten/
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-N_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-3Prawo własności intelektualnej do projektu wzoru / zarejestrowany wzór ( Eingetragenes Design ) a. Ergonomia ( Ergonomie ) b. Funkcjonalizm ( Funktionalismus ) c. Imitacja ( Imitation ) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-4Projektowanie interfejsu ( Interface Design , dt.: Schnittstellendesign ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-7Kierunek sztuki wykorzystujący odpady do tworzenia rzeczy użytecznych,elementów wyposażenia,ozdób wnętrz ( Recyclingdesign ) a. Przetwarzanie wtórne odpadów celem otrzymania produktów o wyższej wartości niż surowce do niego użyte ( Upcycling )
T-LK-2Całościowy wizerunek firmy / rozpoznawalność marki ( Corporate Design ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-8Walter Gropius - Architekt Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-6Nowe wzornictwo ( Neues Design ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-5Projektowanie wnętrz ( Interior Design, dt.: Gestaltung von Innenräumen ) a. krótkie serie ( Kleinserie ) b. Logo ( Logo ) c. Kultura jedzenia na przestrzeni wieków w Niemczech. Co i jak podawać ? ( Tischkultur in Deutschland ) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Pojęcie „ Design „ ( Die Bezeichnung „ Design „ ) a. Wzornictwo przemysłowe ( Industrialdesign ) b. Wzornictwo reklamy ( Kommunikationsdesign ) c. Akcesoria ( Accessoires ) d. Otoczenie, antropometria ( Ambiente, Antropometrie) e. Art Deco, CAD / CAM ( Art. Deco, Projektowanie sterowane komputerowo, Komputerowe wspomaganie wytwarzania Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-10Gerrit Thomas Rietveld, Frank Lloyd Wright -Architekci /Architekten/
T-LK-9La Corbusier, Antonio Gaudi -Architekci /Architekten/
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0