Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Wieloaspektowe projektowanie komunikacji wizualnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wieloaspektowe projektowanie komunikacji wizualnej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Lipczyński <jlipczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Tokarczyk <jtokarczyk@zut.edu.pl>, Włodzimierz Trawiński <wtrawinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 45 3,01,00zaliczenie
projektyP2 60 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętności w zakresie grafiki projektowej umożliwiająca swobodne poruszanie się w zakresie projektowania komunikatów wizualnych. Posługiwanie się oprogramowaniem graficznym na poziomie umożliwiającym praktyczne wykonywanie projektów graficznych.
W-2Dobra znajomość metodologii projektowania na płaszczyźnie i w przestrzeni
W-3Świadomość możliwości, zainteresowań i preferencji w projektowaniu komunikacji wizualnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Projektowanie graficzne w rozszerzonym zakresie. Typografia i posługiwanie się literą. Spójność formy przekazów wizualnych i graficznych (skrót, synteza, metafora)
C-2Projektowanie graficzne w kontekście własnej aktywności artystycznej i projektowej( plansze, tablice, banery) Projektowanie na płaszczyźnie i w przestrzeni.
C-3Rozwijanie własnych umiejętności , zainteresowań i preferencji w zakresie grafiki projektowej i komunikacji wizualnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne15
T-P-2Projektowanie przestrzenne założeń pomnikowych i monumentów 1. Treści ogólne - ćwiczenia polegające na twórczym i wszechstronnym operowaniu modelami przestrzennymi w kształtowaniu koncepcji projektowych. Zdobywanie praktycznych doświadczeń techniologiczno - warsztatowych. Badanie i sprawdzanie idei projektowych w realizacji modelowej. Wpływ uwarunkowań technologicznych na kształt formy. a) metodologia projektowania. Świadomość koncepcyjna, b)rodzaje poziomów i rys historyczny, c) idee projektowe, koncepcje, d) upamiętnienie - teorie, klkasyfikacja, e) modele przestrzenne, f) projektowanie modeli z brył i płaszczyzn, g) analiza, wnioski, ocena30
45
projekty
T-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne30
T-P-2Wykłady: Poszerzenie zagadnień związanych z tworzeniem kampanii reklamowych (cele, odbiorcy, forma) i zagadnień związanych z tworzeniem marki – branding. Ćwiczenia: Kampania reklamowa (możliwe nośniki, adekwatna forma, zakres działania) analiza i wykonanie. Branding – cechy i wizerunek marki. Analiza zjawiska, zagadnienia i problemy. Własna marka – przymiarka30
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca własna nad projektem60
120
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna nad projektem45
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem całego spektrum możliwych rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Z uwzględnieniem indywidualnych preferencji i wyborów. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia zrealizowania wszystkich ćwiczen przewidzianych programem pracowni. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangazowanie, umiejetność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę od 0,5 do 1 stopnia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena stopnia wypełnienia założeń projektu oraz twórczego poziomu rozwiazania problemu
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C13_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Wz_2A_W08C-1T-P-1, T-P-1M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C13_U01
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Wz_2A_U01, Wz_2A_U02C-1, C-2T-P-1S-1
Wz_2A_C13_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie poprawnie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Wz_2A_U08C-2T-P-1S-3
Wz_2A_C13_U03
potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych środków przekazu
Wz_2A_U10C-1T-P-1, T-P-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C13_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Wz_2A_K01C-2T-P-1, T-P-1S-3
Wz_2A_C13_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_2A_K02C-2T-P-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C13_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
2,0Nie opanowal w stopniu zadawalajacym zagadnien dotyczacych liternictwa, grafiki bitmapowej i rastrowej oraz umiejetnosci tworzenia identyfikacji wizualnej. Nie posiadl wiedzy poligraficznej.
3,0Opanowal na poziomie podstawowym problemy dotyczace grafiki rastrowej i wektorowej. W stopniu podstawowym orientuje sie w poligrafii..
3,5
4,0Swiadomie potrafi stworzyc identyfikacje wizualna oraz w stopniu zadawalajacym posluguje sie zagadnieniami grafiki bitmapowej oraz wektorowej. W stopniu wystarczajacym orientuje sie w poligrafii..
4,5
5,0Student posiada pelna umiejetnosc kreacji. Biegle opanowal zagadnienia poruszane na przedmiocie. Zna bardzo dobrze zagadnienia poligraficzne.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C13_U01
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
2,0Nie potrafi tworzyć komunikatu wizualnego, nie posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
3,0Potrafi tworzyć komunikaty wizualne w stopniu podstawowym, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym w stopniu podstawowym.
3,5
4,0Potrafi tworzyć komunikaty wizualnew stopniu dobrym, w tym posiada wystarczajace umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym i wykonawczym.
4,5
5,0Potrafi w stopniu bardzo dobrym tworzyć komunikaty wizualne, posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
Wz_2A_C13_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie poprawnie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
2,0Nie potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; Nie umie poprawnie przygotować swojej realizacje oraz nie jest gotowy do udzialu w wystawach zbiorowych i indywidualnych.
3,0W stopniu podstawowym potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; w stopniu podstawowym umie poprawnie przygotować swoje realizacje.
3,5
4,0Dobrze przygotowuje swoje realizacje moze wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
4,5
5,0Potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; Bardzo dobrze umie przygotować swoje realizacje i moze wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
Wz_2A_C13_U03
potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych środków przekazu
2,0Nie potrafi przygotować publicznej prezentacji własnych dokonań oraz nie umie prezentować projektow.
3,0W stopniu podstawowym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, wzglednie umie prezentować projekty z wykorzystaniem współcześnie przyjętych środków przekazu.
3,5
4,0W stopni dobrym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
4,5
5,0W stopniu bardzo dobrym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, umie prezentować swoje projekty.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C13_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności
Wz_2A_C13_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności

Literatura podstawowa

  1. Dariusz Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, 2010
  2. Matthew Healey, Czym jest branding?, 2008
  3. Michał Mrowczyk, Michał Warda, PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, 2010
  4. Michael Evamy, Logo. Przewodnik dla projektantów, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Ewa Szczęsna, Poetyka reklamy, 2003
  2. Quentin Newark, , Design i grafika dzisiaj. Podręcznik grafiki użytkowej, 2006
  3. Rudolf Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne15
T-P-2Projektowanie przestrzenne założeń pomnikowych i monumentów 1. Treści ogólne - ćwiczenia polegające na twórczym i wszechstronnym operowaniu modelami przestrzennymi w kształtowaniu koncepcji projektowych. Zdobywanie praktycznych doświadczeń techniologiczno - warsztatowych. Badanie i sprawdzanie idei projektowych w realizacji modelowej. Wpływ uwarunkowań technologicznych na kształt formy. a) metodologia projektowania. Świadomość koncepcyjna, b)rodzaje poziomów i rys historyczny, c) idee projektowe, koncepcje, d) upamiętnienie - teorie, klkasyfikacja, e) modele przestrzenne, f) projektowanie modeli z brył i płaszczyzn, g) analiza, wnioski, ocena30
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne30
T-P-2Wykłady: Poszerzenie zagadnień związanych z tworzeniem kampanii reklamowych (cele, odbiorcy, forma) i zagadnień związanych z tworzeniem marki – branding. Ćwiczenia: Kampania reklamowa (możliwe nośniki, adekwatna forma, zakres działania) analiza i wykonanie. Branding – cechy i wizerunek marki. Analiza zjawiska, zagadnienia i problemy. Własna marka – przymiarka30
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca własna nad projektem60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna nad projektem45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_W01zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W08ma pogłębioną wiedzę w obszarze współczesnych metod wytwarzania przemysłowego; zna i rozumie uwarunkowania technologiczne oraz rozumie znaczenie ekonomiki produkcji
Cel przedmiotuC-1Projektowanie graficzne w rozszerzonym zakresie. Typografia i posługiwanie się literą. Spójność formy przekazów wizualnych i graficznych (skrót, synteza, metafora)
Treści programoweT-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne
T-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem całego spektrum możliwych rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Z uwzględnieniem indywidualnych preferencji i wyborów. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia zrealizowania wszystkich ćwiczen przewidzianych programem pracowni. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangazowanie, umiejetność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę od 0,5 do 1 stopnia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanowal w stopniu zadawalajacym zagadnien dotyczacych liternictwa, grafiki bitmapowej i rastrowej oraz umiejetnosci tworzenia identyfikacji wizualnej. Nie posiadl wiedzy poligraficznej.
3,0Opanowal na poziomie podstawowym problemy dotyczace grafiki rastrowej i wektorowej. W stopniu podstawowym orientuje sie w poligrafii..
3,5
4,0Swiadomie potrafi stworzyc identyfikacje wizualna oraz w stopniu zadawalajacym posluguje sie zagadnieniami grafiki bitmapowej oraz wektorowej. W stopniu wystarczajacym orientuje sie w poligrafii..
4,5
5,0Student posiada pelna umiejetnosc kreacji. Biegle opanowal zagadnienia poruszane na przedmiocie. Zna bardzo dobrze zagadnienia poligraficzne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_U01potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U01posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i proponowanie własnych koncepcji projektowych w obszarze wzornictwa
Wz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Projektowanie graficzne w rozszerzonym zakresie. Typografia i posługiwanie się literą. Spójność formy przekazów wizualnych i graficznych (skrót, synteza, metafora)
C-2Projektowanie graficzne w kontekście własnej aktywności artystycznej i projektowej( plansze, tablice, banery) Projektowanie na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Treści programoweT-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia zrealizowania wszystkich ćwiczen przewidzianych programem pracowni. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangazowanie, umiejetność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę od 0,5 do 1 stopnia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi tworzyć komunikatu wizualnego, nie posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
3,0Potrafi tworzyć komunikaty wizualne w stopniu podstawowym, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym w stopniu podstawowym.
3,5
4,0Potrafi tworzyć komunikaty wizualnew stopniu dobrym, w tym posiada wystarczajace umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym i wykonawczym.
4,5
5,0Potrafi w stopniu bardzo dobrym tworzyć komunikaty wizualne, posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_U02potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie poprawnie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U08posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej umożliwiających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
Cel przedmiotuC-2Projektowanie graficzne w kontekście własnej aktywności artystycznej i projektowej( plansze, tablice, banery) Projektowanie na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Treści programoweT-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; Nie umie poprawnie przygotować swojej realizacje oraz nie jest gotowy do udzialu w wystawach zbiorowych i indywidualnych.
3,0W stopniu podstawowym potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; w stopniu podstawowym umie poprawnie przygotować swoje realizacje.
3,5
4,0Dobrze przygotowuje swoje realizacje moze wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
4,5
5,0Potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; Bardzo dobrze umie przygotować swoje realizacje i moze wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_U03potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych środków przekazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U10potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych oraz cudzych ; umie prezentować projekty wzornicze zarówno z obszaru własnej specjalizacji jak i obszarów pokrewnych
Cel przedmiotuC-1Projektowanie graficzne w rozszerzonym zakresie. Typografia i posługiwanie się literą. Spójność formy przekazów wizualnych i graficznych (skrót, synteza, metafora)
Treści programoweT-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne
T-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena stopnia wypełnienia założeń projektu oraz twórczego poziomu rozwiazania problemu
S-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia zrealizowania wszystkich ćwiczen przewidzianych programem pracowni. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangazowanie, umiejetność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę od 0,5 do 1 stopnia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi przygotować publicznej prezentacji własnych dokonań oraz nie umie prezentować projektow.
3,0W stopniu podstawowym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, wzglednie umie prezentować projekty z wykorzystaniem współcześnie przyjętych środków przekazu.
3,5
4,0W stopni dobrym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
4,5
5,0W stopniu bardzo dobrym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, umie prezentować swoje projekty.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi jak i kulturowymi); inspiruje otoczenie, poszukuje innowacyjnych rozwiązań
Cel przedmiotuC-2Projektowanie graficzne w kontekście własnej aktywności artystycznej i projektowej( plansze, tablice, banery) Projektowanie na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Treści programoweT-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne
T-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-2Projektowanie graficzne w kontekście własnej aktywności artystycznej i projektowej( plansze, tablice, banery) Projektowanie na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Treści programoweT-P-1Wykłady: Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej. Projektowanie dla przestrzeni publicznej. Pogłębianie zagadnień projektowych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Realizacja zagadnień projektowych: identyfikacja wizualna. Uwzględnienie różnic programowych w kontekście projektowania graficznego. Ćwiczenia: Identyfikacja wizualna, spójność przekazu, elementy przekazu, przestrzeń przekazu: miasto, instytucja, wydarzenie, komunikacja w przestrzeni obiektów, obiekty publiczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności