Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa - Multimedia (3):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa - Multimedia (3) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu projektowania graficznego: znajomość zasad kompozycji, oddziaływanie barw, projektowanie na siatkach modułowych. |
W-2 | Podstawowa wiedza z zakresu publikacji cyfrowych, wykorzystywania elementów multimedialnych przy projektowaniu komunikatów wizualnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem ćwiczeń realizowanych w pracowni jest zapoznanie studenta z możliwościami łączenia różnych technik przekazu w obszarze multimedialnym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykład wprowadzający do zagadnień z obszaru projektowania multimedialnego | 2 |
T-P-2 | Ćwiczenia z zakresu poszukiwań rozwiązań intermedialnych. Opracowywanie projektów łączących ze sobą obrazy statyczne z ruchomymi. Wprowadzenie do projektów materiałów dźwiękowych. | 25 |
T-P-3 | Wprowadzanie w obszar projektu rozwiązań interaktywnych i wykorzystywanie związanych z tym nowych możliwości - wpływanie odbiorcy na oglądany materiał. | 25 |
T-P-4 | Projektowanie rozwiązań zorientowanych na użytkownika (ux). | 8 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 60 |
A-P-2 | Praca własna | 90 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład wprowadzający omawiający technologię, w której będzie realizowane ćwiczenie, analizujący problem na konkretnych przykładach. Wykład podparty jest prezentacją multimedialną oraz prezentacją wydawnictw tematycznie związanych z poruszaną problematyką |
M-2 | Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna. Studenci w ramach analizy i zapoznania się nową tematyką przygotowują krótkie prezentacje na zadany temat, które następnie prezentowane są na forum grupy i wspólnie omawiane |
M-3 | Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena na poszczególnych etapach realizacji projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: samodzielnie wykonany projekt |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C32_W01 W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT | Wz_2A_W02 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C32_U01 Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych. | Wz_2A_U02 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | — | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C32_K01 jest świadom posiadanej wiedzy i potrafi ją wykorzystać w trakcie współpracy z podmiotami gospodarczymi oraz idywidualnym odbiorcą | Wz_2A_K06 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | — | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C32_W01 W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe technolgie internetowe wykorzystywane we wzornictwie systemów informatycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C32_U01 Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych. | 2,0 | |
3,0 | Umie zaproponować system zarządzania treścią do konkretnych potrzeb użytkownika | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C32_K01 jest świadom posiadanej wiedzy i potrafi ją wykorzystać w trakcie współpracy z podmiotami gospodarczymi oraz idywidualnym odbiorcą | 2,0 | |
3,0 | w stopniu podstawowym opanował efektywne komunikowanie się i negocjacje z podmiotami gospodarczymi oraz klientami indywidualnymi | |
3,5 | ||
4,0 | jest zdolny do przeprowadzenia i nawiązania efektywnej współpracy z podmiotami gospodarczymi i indywidualnymi odbiorcami | |
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jenifer Tidwell, Design interface, Helion, 2012
- Giles Colborne, Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych, Helion, 2016
- David Dabner, Sandra Stewart, Eric Zempol, Szkoła projektowania graficznego, Arkady, 2015
Literatura dodatkowa
- A. Wieczorkowska, K. Mąkosa, E.Gaj, Projekt,specjalność multimedia, 2011