Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Marketing produktu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing produktu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Golc <agolc@zut.edu.pl>, Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone, przewidziane planem studiów, zajęcia z przedmiotów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi wiedzy w zakresie ekonomicznych oraz zarządczo-marketingowych uwarunkowań projektowania wzorniczego |
C-2 | Wyćwiczenie u studneta umiejętności przygotowywania i prezentowania merytorycznych opracowań z obszaru wzornictwa przemysłowego |
C-3 | Wpojenie studentowi nawyku twórczego i krytycznego myślenia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wprowadzenie do podstawowych zagadnień z zakresu marketingu: przyswojenie kluczowych terminów i zagadnień, analiza miejsca marketingu we wzornictwie przemysłowym, zebranie i usystematyzowanie zdobytej dotychczas w toku studiów wiedzy z tego zakresu; wprowadzenie podstawowych pojęć i zagadnień z zakresu ekonomii, prawa oraz zarządzania | 6 |
T-A-2 | Analiza źródeł innwacji produktow: rozróżnienie rynkowych i technicznych bodźców rozwoju nowego produktu, przyswojenie modeli orientacji przedsiębiorstwa na rynek, analiza typów procesów rozwoju nowego produktu, przyswojene zagadnień z zakresu lean management | 8 |
T-A-3 | Poznanie podstaw planowania marketingowego: pozanie podstaw analizy możliwości rynkowych, ćwiczenie projektowania strategii marketingowej, ćwiczenie opracowywania programu marketingowego | 6 |
T-A-4 | Tworzenie koncepcji promocji produktu: analiza działań marketingowych wybranego przedsiębiorstwa, tworzenie hipotetycznych typów konsumentów, tworzenie koncepcji produktu, wybór kanałów dystrybucji, opracownie kampani reklamowej stworzonego produktu | 6 |
T-A-5 | Przyswojenie podstawowych zagadnień komunikacji marketingowej: analiza pojęć i terminów, określenie sposobów komunikacji producent-konsument, pozanie rodzajów promocji, analiza funkcji i rodzajów reklamy, rozważania nad pozytywnymi i negatywnymi skutkami przekazu reklamowego, analiza wizualnych i językowych środków stosowanych w reklamie. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Wykłady wprowadzające do ćwiczeń śródsemestralnych | 5 |
A-A-2 | Gry dydaktyczne wspomagające realizację projektów śródsemestralnych | 10 |
A-A-3 | Korekty projektów śródsemestralnych | 5 |
A-A-4 | Prezentacje i dyskusja nad projektami śródsemestralnymi | 10 |
A-A-5 | Samodzielne przygotowanie projektów śródsemestralnych | 30 |
A-A-6 | Czytanie wskazanej literatury | 15 |
A-A-7 | Oglądanie wskazanej ikonografii i filmografii | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, wprowadzający do poszczególnych ćwiczeń projektowych |
M-2 | Wykład problemowy, uzupełnia w. informacyjny |
M-3 | Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem |
M-4 | Metoda projektów zespołowych zawierająca elementy symulacji |
M-5 | Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Omówienie formalnej i merytorycznej strony prezentacji (posterów, prezentacji itp.) oraz samego sposobu prezentowania |
S-2 | Ocena podsumowująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedź, przygotowanej na wskazany temat |
S-3 | Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_A06_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście relacji konsument-producent | Wz_2A_W06 | — | C-1 | T-A-3, T-A-5, T-A-1 | M-2, M-1, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_A06_U01 umie przygotowywać raporty, notatki, protokoły, prezentacje dotyczące zagadnień z zakresu zarządzania marketingowego oraz potrafi referować przygotowany materiał | Wz_2A_U07 | — | C-2 | T-A-4, T-A-2 | M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_A06_K01 jest zdolna do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe | Wz_2A_K01, Wz_2A_K04 | — | C-3 | T-A-2 | M-3, M-5 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_A06_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście relacji konsument-producent | 2,0 | nie potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzech wybranych pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; nie potrafi opisać wybranego zjawiska rynkowego |
3,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzy pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi ogólnie opisać wybrane zjawisko rynkowe | |
3,5 | ||
4,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej cztery pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe ilustrując je adekwatnymi przykładami | |
4,5 | ||
5,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej pięć pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe w kontekście innych, opis ten potrafi zilustrować adekwatnymi przykładami |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_A06_U01 umie przygotowywać raporty, notatki, protokoły, prezentacje dotyczące zagadnień z zakresu zarządzania marketingowego oraz potrafi referować przygotowany materiał | 2,0 | student nie umie sporządzić nawet prostej prezentacji, zawierającą konieczne minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie |
3,0 | student umie sporządzić prostą prezentację, zawierającą konieczne minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie | |
3,5 | student umie sporządzić prostą prezentację, zawierającą więcej niż wymagane minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie | |
4,0 | student umie sporządzić optymalną prezentację, zawierającą optimum koniecznych, lecz prezentuje ją w nieciekawej formie | |
4,5 | student sporządza zbyt rozbudowaną prezentację, w której umieszcza maksimum danych, lecz prezentuje ją w interesującej formie | |
5,0 | student umie sporządzić optymalną prezentację, zawierającą optimum koniecznych danych i zaprezentować ją w interesującej formie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_A06_K01 jest zdolna do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe | 2,0 | student nie potrafi odnieść się do żadnego zjawiska rynkowego, nie jest zdolny do sformułowania żadnego sądu na ten temat |
3,0 | student potrafi jedynie dwuwartościowo oceniać zjawiska rynkowe, z trudem formułuje sąd na ten temat, nie potrafi przyjmować rożnych stanowisk przy argumentacji | |
3,5 | ||
4,0 | student jest w stanie ocenić zjawiska rynkowe, dobrze formułuje sądy, z trudnem jednak przyjmuje rożne stanowiska przy argumentacji | |
4,5 | ||
5,0 | student swobodnie i wieloaspektowo ocenia zjawiska rynkowe, z łatwością formułuje sądy, potrafi przyjmować różne stanowiska przy arumentacji |
Literatura podstawowa
- Philip Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa, 1999, VII, Egz. dostępny u prowadzącego
- J. Ginalski, M. Liskiewicz, J. Seweryn, Rozwój nowego produktu, Wyd. Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydział form przemysłowych., Kraków, 1994
Literatura dodatkowa
- Wydział wzornictwa przemysłowego., O wzornictwie przemysłowym, definicje, procedury, korzyści, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział wzornictwa przemysłowego., Warszawa, 2007